Categorized | Social

Profesorii îi scriu (din nou) lui Funeriu: „sistemul de învăţământ este învechit, bolnav şi sărăcit”

Printr-o petiţie adresată Ministerului Educaţiei, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) solicită „salvarea şcolii româneşti”. Printre principalele probleme pe care le specifică în scrisoare se numără lipsa banilor pentru profesori, lipsa condiţiilor pentru elevi şi faptul că părinţilor nu le este respectat dreptul prin care copiii lor ar trebui să aibă, în mod egal, acces la educaţie.

„Salvaţi şcoala românească!”, este numele ultimei petiţii adresată Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Guvernul României, Parlamentul României şi Preşedinţia României, semnată de preşedintele FSLI, Aurel Cornea.

„O ţară care se vrea modernă, cu politici economice competitive nu poate să facă primul pas către schimbare, dacă nu începe cu… prima zi de şcoală. Copiii României sunt cei care pot schimba perspectivele acestei ţări. Dar, nu sunt ajutaţi! Din păcate, sistemul de învăţământ este învechit, bolnav şi sărăcit.

În 2010, învăţământul românesc arată astfel: 2.000 de unităţi de învăţământ nu au aviz sanitar de funcţionare, din cauza condiţiilor insalubre, sute de şcoli sunt fără apă curentă, grupuri sanitare, mobilier funcţional sau alte dotări, sute de elevi fac naveta pe jos, deşi statul trebuie să le asigure mijlocul de transport către şcoală.  Preşedintele Traian Băsescu a anunţat că 3 mii de unităţi de învăţământ ar trebui închise. Noi îi spunem că va putea aplica această măsură, doar după ce va asigura logistica necesară pentru transportul elevilor către noile unităţi de învăţământ, altfel va pune în pericol respectarea dreptului egal la educaţie.

Profesorii nu au bani suficienţi pentru un trai decent, elevii nu au condiţiile unei şcoli europene iar părinţilor nu le este respectat dreptul prin care copiii lor ar trebui să aibă, în mod egal, acces la educaţie.

Programa şcolară este învechită şi nu ţine cont de cerinţele de pe piaţa muncii. În aceste condiţii de subfinanţare şi total dezinteres din partea autorităţilor statului, România nu poate avea un învăţământ de calitate, modern. A sosit momentul să reformăm acest  sistem pentru copiii noştri, care vor avea o viaţă mai bună,  printr-o educaţie mai bună!

Cerem Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Guvernului României, Parlamentului României şi Preşedinţiei României:

1. Adoptarea noii legi a educaţiei care să asigure reformarea sistemului;

2. Acordarea a cel puţin 6% din P.I.B.;

3. Salarii decente pentru personal;

4. Corelarea programelor şcolare cu cerinţele de pe piaţa muncii;

5. Modificarea programelor şi a manualelor şcolare, pentru asigurarea unei calităţi în învăţământ;

6. Combaterea abandonului şcolar şi facilitarea accesului la educaţie pentru categoriile defavorizate;

7. Şcoli moderne pentru copiii noştri cu:

– mobilier funcţional;

– grupuri sanitare;

– apă curentă;

– mijloace moderne de învăţământ;

– laboratoare funcţionale, săli şi terenuri de sport;

8. Asigurarea transportului şcolar pentru toţi elevii;

9. Respectarea numărului maxim de elevi din clase, prevăzut în lege;

10. Stoparea reducerilor de personal şi asigurarea posturilor necesare funcţionării învăţământului în condiţiile legii;

11. Condiţii corespunzătoare de muncă şi de viaţă pentru personalul din învăţământ;

12. Acces gratuit la formarea profesională continuă a persoanlului din învăţământ;

13. Depolitizarea educaţiei”

se precizează în petiţia sindicaliştilor din învăţămnt.

This post was written by:

- who has written 4422 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Iranul, butoiul cu pulbere al Orientului!

Modul de acțiune al Iranului pare a fi copiat după cel rusesc. Deși știau clar că au încălcat legea încercând să livreze petrol unui stat care se afla în embargou, au reacționat violent sechestrând o navă britanică și punând în pericol întreaga securitate a strâmtorii Ormuz pe unde tranzitează o treime din petrolul transportat pe cale maritimă în toată lumea. Atacul cu drone s-a făcut prin intermediari, neasumat, la fel cum a făcut Putin când a anexat Crimeea, utilizând militari „anonimi” fără însemnele țării. Retorica internațională a ministrului Iranian de externe, Mohammad Javad Zarif, și a președintelui Hassan Rouhani pare a fi copiată după cea utilizată de Vladimir Putin și Sergey Lavrov.

Citește mai mult