Categorized | Social

Planul de fluidizare al Oradiei continuă. De astăzi au început lucrările la noul pod peste Peţa

Primăria Oradea a început joi, 25 noiembrie 2010,  lucrările de demolare a podului vechi de pe strada Traian Blajovici (fostă Abatorului) peste pârâul Peţa, după ce în prealabil au fost  deviate reţelele electrice şi reţelele de apă şi canalizare.

Până în acest moment s-a decopertat stratul de asfalt, continuându-se cu ridicarea traverselor şi demolarea profilelor de susţinere a podului. În prealabil a fost realizată o pasarelă pietonală în dreptul abatorului,  care să asigure temporar, până la construcţia noului pod,  accesul  pietonilor în piaţa Obor. Pentru ca traversarea pârâului Peţa să devină posibilă, municipalitatea reconstruieşte podul situat în zona de sud a municipiului, în capătul străzii Traian Blajovici (fostă Abatorului). Acest pod asigura legătura între Calea Aradului, străzile Vlădeasa şi Octavian Goga, strada Făgăraşului, dar datorită stării înaintate de degradare, prezenta un real pericol de accidente.

Podul nou va asigura circulaţia rutieră şi pietonală între cele două maluri ale pârâului, având în vedere că se va realiza accesul direct din Calea Aradului în drumul de centură, prin prelungirea străzii Traian Blajovici (lucrarea este cuprinsă într-un alt proiect, împreună cu amenajarea de parcări în zona magazinului Real).

Podul va avea două benzi de circulaţie (câte una pe sens) şi trotuare pe ambele sensuri de circulaţie. Totodată, podul va avea lungimea de 20,35 m, lumina podului (distanţa între feţele culeilor) va fi de 7,12 m, iar lăţimea totală va fi de 13,30 m.

Structura noii consreucţii va fi una metalică, sub formă de arc, sprijinită pe o fundaţie din beton. Trotuarele se vor încadra spre exterior de grinda de coronament cu secţiunea de 50x50cm, realizată din beton armat. Trotuarele se vor executa cu o structură uşoară, alcătuită dintr-o îmbrăcăminte din beton asfaltic.

Ca lucrări auxiliare, s-au prevăzut scări pe ambele părţi, pentru accesul la revizia infrastructurilor. În zona podului, pe cca. 50 m, albia va fi consolidată cu dale din beton.

Executantul lucrărilor este S.C. Drumuri Bihor S.A., valoarea acestora fiind de 350.485 lei cu TVA, iar durata de execuţie de 90 de zile.

Prin amplasare şi prin legăturile esenţiale pe care le formează în cadrul rutei de trafic din zonă, podul joacă un rol esenţial în fluidizarea circulaţiei, scurtarea distanţelor de parcurs între zonele funcţionale ale oraşului, sporirea siguranţei circulaţiei şi eliminarea blocajelor în punctele cheie din zona Calea Aradului.

This post was written by:

- who has written 4388 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Iranul, butoiul cu pulbere al Orientului!

Modul de acțiune al Iranului pare a fi copiat după cel rusesc. Deși știau clar că au încălcat legea încercând să livreze petrol unui stat care se afla în embargou, au reacționat violent sechestrând o navă britanică și punând în pericol întreaga securitate a strâmtorii Ormuz pe unde tranzitează o treime din petrolul transportat pe cale maritimă în toată lumea. Atacul cu drone s-a făcut prin intermediari, neasumat, la fel cum a făcut Putin când a anexat Crimeea, utilizând militari „anonimi” fără însemnele țării. Retorica internațională a ministrului Iranian de externe, Mohammad Javad Zarif, și a președintelui Hassan Rouhani pare a fi copiată după cea utilizată de Vladimir Putin și Sergey Lavrov.

Citește mai mult