Categorized | Social

Mizeria şi starea proastă a vehiculelor OTL, principalele nemulţumiri ale orădenilor care folosesc transportul în comun

Chiar dacă despre aceste două aspecte (alături de preţul tichetelor) am scris şi noi în 2010, reprezentanţii SC OTL SA au avut nevoie de mai multe sondaje pentru a li se confirma aceste lucruri. Studiul a fost efectuat de către sociologii de la Universitatea Creştină Partium în perioada 26 mai – 15 iunie 2010 şi a costat 49.920 de lei.

Intitualt „Studiu privind utilizarea transportului în comun din Oradea şi gradul de satisfaţie al populaţiei privind serviciile Oradea Transport Local SA (2010)” materialul a fost prezentat într-o conferinţă de presă la sediul OTL, în prezenţa purtătorului de cuvânt Carmen Tocuţ. Proiectul a fost coordonat de Székedi Levente şi a fost făcut după normele riguroase ale sociologiei, fără a lăsa loc de interpretări sau de presupuneri.

Mulţumiţi şi nu prea

1

Dacă în ceea ce priveşte fluxul de călători şi mijloacele de transport în comun cel mai des utilizate, situaţia este clară, când vine vorba de satisfaţia cu privire la calitatea transportului în comun, lucrurile se nuanţează.

Astfel, conform sondajului, „se poate observa o percepție predominant favorabilă a serviciilor companiei de transport public, la modul general” dar „se pot identifica diferențe semnificative în funcție de vârstă”. Cu alte cuvinte, pensionarii care circulă gratuit sunt mulţumiţi în timp ce plătitorii de bilet şi de abonament nu sunt tocmai încântaţi.

„Aspectele cele mai problematice sunt legate de curățenia și gradul de confort al vehiculelor. Pe lângă existența unor atitudini negative cauzate de elemente obiective, cum ar fi starea drumurilor, calitatea căii de rulare, trebuie să subliniem alte trei aspecte mai problematice: comportamentul personalului, siguranța în vehicule și punctualitate vehiculelor”

se arată în acelaşi studiu. Tot la capitolul nemulţumiri sunt trecute şi o serie de motive pentru care orădenii evită să folosească mijloacele de transport în comun. Printre ele se numără: curăţenia precară din mijloacele de transport în comun, preţul abonamentului şi al biletelor, nesiguranţa, aglomeraţia sau frecvenţa cu care circulă aceste vehicule.

Despre toate acestea am scris şi noi în 2010, într-un material mai mult decât relevant (îl puteţi citi AICI). Am primit însă, la vreamea aceea, un drept la replică destul de dur din partea conducerii OTL (şi pe acesta îl puteţi citi AICI).

Există totuşi soluţii


Deşi, în cea mai mare parte, îmbunătăţirea condiţiilor de transport nu depinde de ei, orădenii au venit şi cu soluţii pentru schimbarea situaţiei.

Printre propunerile călătorilor se numără: „creşterea numărului de vehicule, mai ales în orele de vârf”, „introducerea transportului de noapte”, „introducerea de linii noi”, „modificarea ofertei de titluri de transport”, „introducerea de troleibuze”, „introducerea cardului e-ticketing” sau „extinderea serviciilor în Zona Metropolitană a Municipiului Oradea”.

Ca şi concluzii ale studiului, sociologii de la Universitatea Partium le recomandă celor de la OTL:

– Creştere grad de curăţenie şi de confort

– Reînnoire, modernizare parc de vehicule

– Introducere linii noi

– Creștere frecvență de ciruculația la anumite linii, mai ales la ore de vârf

– Introducerea vehiculelor cu capacitate mică-media pe liniile cu grad de utilizare scăzut

– Găsirea de soluții pentru direcțiile supraaglomerate (de ex. spre Universitate)

– Rezolvarea problemelor legate de succesiunea tramvaielor

– Pentru evitarea blocajelor, pe cât este posibil: rezervarea de benzi pentru autobuze, delimitarea șinelor de tramvai

– Favorizarea vehiculelor cu tracțiune electrică (introducere troleibuz, extindere rețea de tramvaie spre direcțiile cu trafic mare)

– Extindere rețea în Zona Metropolitană Oradea

– Schimbarea comportamentului anumitor lucrători OTL (controlori)

– Modernizarea sistemului de informare

– Testarea liniilor de noapte

– Modificarea, diversificarea ofertei de titluri de transport: bilete cu o singură călătorie, seturi de bilete cu discount, abonamente pentru turiști, bilete speciale pentru schimbarea vehiculor etc.

– Mai multe puncte de vânzări, bilete la conducători

– Introducerea sistemului eticketing ar rezolva majoritatea problemelor legate de flexibilizarea și diversificarea ofertei de titluri de transport.

– Revizuire sistemului de facilități (reduceri)

Dacă sunteţi interesaţi şi de alte statistici din acest studiu, îl puteţi vizualiza, cu un singur click, de AICI.

This post was written by:

- who has written 4349 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Cum să iei de proști 200.000 de orădeni!

Un oraș de proști. Asta cred despre orădeni atât miticii de la Tarom cât și conducerea Aeroportului, incompetenți puși acolo pe un singur criteriu, carnetul de membru de partid! Un oraș de proști pe care poți să îi duci de nas distribuind presei un fake news pe care să-l rostogolească în ziarele lor și pe rețelele de socializare.
Aeroportul din Oradea este la un pas de a deveni un fânaț pe care să mai pască doar vitele și oile țăranilor din zonă. Din marea realizare a alianței UDMR-PSD-ALDE care conduce județul a mai rămas doar o rută de zbor spre București pe care cei de la Tarom au scumpit-o atât de tare încât nu va mai zbura nici dracu din Oradea. În acest context, cei vinovați, atât marionetele politice cât și cei care le-au pus acolo, în loc să explice cum s-a ajuns la situația de față și ce fac pentru a schimba lucrurile, trimit presei fake-news-uri în care se ceartă cu primarul Ilie Bolojan.

Citește mai mult