Categorized | Social

Renovarea Podului Dacia a redus semnificativ zgomotul şi vibraţiile în zonă

Chiar dacă nu putem vorbi de un studiu făcut după norme europene, măsurătorile făcute de inginerii specialişti de la Universitatea din Oradea au arătat că după renovarea Podului Dacia, zgomotul s-a redus cu 10-12% iar vibraţiile cu 62,95%. Zgomotul, produs în special de tramvaie, rămâne însă cu mult peste limita admisă de Uniunea Europeană.

Conform inginerului Florin Blaga de la Facultatea de Inginerie Managerială şi Tehnologică măsurătorile s-au făcut în trei zone diferite (Podul Dacia, Piaţa 1 Decembrie şi Centrul Civic) şi au avut ca obiect atât vibraţiile produse de mijloacele de transport în comun cât şi zgomotul produs de aceastea.

„Ceea ce ne-a interesat pe noi a fost să vedem care sunt diferenţele care se observă după reabilitarea unor tronsoane a căilor de rulare a tramvaielor. Am constata că în zona Podului Decebal nivelul vibraţiilor s-a modificat foarte mult, ajungând la o medie de 62,95%, în timp ce nivelul zgomotului a scăzut cu 10-12%.

Este drept că în ceea ce priveşte zgomotul şi vibraţiile sunt mai multe cauze care ar trebui luate în consideraţie. Vorbim aici de tipul şi vechimea tramvaielor, de neregularităţile căilor de rulare şi de viteza cu care circulă tramvaiele”

a declarat Florin Blaga.

Conform aceleiaşi surse, nivelul de zgomot înregistrat se ridică la 80 de decibeli, limita admisă în Europa fiind de 50 de decibeli.

„Nu putem cunoaşte nivelul exact al zgomotului pentru că măsurătorile executate de noi nu au fost făcute după metodologia europeană. Trebuie respectate anumite criterii, folosită o altă aparatură şi aplicată o altă metodologie pentru a putea face o astfel de comparaţie”

a explicat Florin Blaga.

Măsurătorile au fost comandate de OTL.

„Trebuie să avem un punct de pornire dacă vrem să facem investiţii”

a explicat purtătorul de cuvânt al OTL, Carmen Tocuţ care a mai adăugat că în proiectul de buget al muncipiului Oradea pe 2011 vor fi prevăzute sume de bani pentru achiziţionarea unor tramvaie noi.

This post was written by:

- who has written 4336 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Cum să iei de proști 200.000 de orădeni!

Un oraș de proști. Asta cred despre orădeni atât miticii de la Tarom cât și conducerea Aeroportului, incompetenți puși acolo pe un singur criteriu, carnetul de membru de partid! Un oraș de proști pe care poți să îi duci de nas distribuind presei un fake news pe care să-l rostogolească în ziarele lor și pe rețelele de socializare.
Aeroportul din Oradea este la un pas de a deveni un fânaț pe care să mai pască doar vitele și oile țăranilor din zonă. Din marea realizare a alianței UDMR-PSD-ALDE care conduce județul a mai rămas doar o rută de zbor spre București pe care cei de la Tarom au scumpit-o atât de tare încât nu va mai zbura nici dracu din Oradea. În acest context, cei vinovați, atât marionetele politice cât și cei care le-au pus acolo, în loc să explice cum s-a ajuns la situația de față și ce fac pentru a schimba lucrurile, trimit presei fake-news-uri în care se ceartă cu primarul Ilie Bolojan.

Citește mai mult