Categorized | Cultură

La Grande Magia: un spectacol excepţional în regia lui Alexandru Colpacci

Duminică, 6 februarie 2011, de la ora 18:00, Casa de Cultură a Sindicatelor a găzduit premiera piesei de teatru „La Grande Magia” a trupei orădene „Iosif Vulcan”. Reprezentanţia a încântat publicul iubitor de teatru în primul rând prin îmbinarea artei actoriceşti cu iluzionismul.

O reprezentaţie de excepţie. Acestea sunt cuvintele care descriu cel mai bine spectacolul actorilor orădeni. Cu o distribuţie numeroasă piesa s-a jucat într-un cadru intim cu spectatorii pe scenă. Elementele cele mai importante ale piesei, unele de care actorii au făcut uz cu succes, au fost jocul şi iluzia, reuşind să dea cotidianului realităţi multiple.


Acţiunea se petrece pe Riviera Italiană, la Hotelul Metropol, unde oaspeţii sunt invitaţi să se bucure de prezenţa magicianului ambulant Otto Marvuglio. Pornind de la ideea de joc şi iluzie, acţiunea piesei dezvăluie treptat publicului spectator infindelitatea Martei, soţia trufaşului domn Calogero di Spelta. Punându-i coarne soţului cu un tânăr fotograf, Marta fuge la Veneţia profitând de un număr de magie realizat de Marvuglio care o face să dispară.

Distribuţia scenică se bucură de prezenţa actorilor Corina Cernea, Mirela Lupu, Angela Huşanu, Richard Balint, Sebastian Lupu, Tiberiu Covaci, Mihaela Gherdan, Petre Ghimbăşan, Suzana Macovei, Ion Ruscuţ, Alexandru Rusu, Lucia Rogoz, Adela Lazăr, Răzvan Vicoveanu, Sorin Ionescu, Andrian Locovei, Daniel Vulcu.

Elementele de magie cu care piesa a fost presărată, atribuite iluzionistului Eduard Maliţa, au făcut deliciul publicului. Regia spectacolului a purtat semnătura aceluiaşi Alexandru Colpacci, iar scenografia Vioarei Bara.

Alături de joc şi iluzie, în piesă se regăsesc, ca şi stări de fapt ale personajelor, elemente ale absurdului, tragicului, comicului, invidiei, ipocriziei şi naivităţii, alături de cunoscutul mit al lui Cain şi Abel, dezvoltat de rivalitatea dintre cei doi fraţi di Spelta,.

Piesa îşi are originile în anul 1948 şi poartă semnătura poetului, scriitorului şi actorului italian Eduardo de Filippo, influenţat de activitatea literară a scriitorului italian Luigi Pirandello. O altă influenţă importantă este cea a teatrului absurd promovat de acelaşi Luigi Pirandello, „La Grande Magia” cunoscând dese asocieri cu lucrarea „Şase personaje în căutarea unui autor”.

SIM

This post was written by:

- who has written 4363 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Cum să iei de proști 200.000 de orădeni!

Un oraș de proști. Asta cred despre orădeni atât miticii de la Tarom cât și conducerea Aeroportului, incompetenți puși acolo pe un singur criteriu, carnetul de membru de partid! Un oraș de proști pe care poți să îi duci de nas distribuind presei un fake news pe care să-l rostogolească în ziarele lor și pe rețelele de socializare.
Aeroportul din Oradea este la un pas de a deveni un fânaț pe care să mai pască doar vitele și oile țăranilor din zonă. Din marea realizare a alianței UDMR-PSD-ALDE care conduce județul a mai rămas doar o rută de zbor spre București pe care cei de la Tarom au scumpit-o atât de tare încât nu va mai zbura nici dracu din Oradea. În acest context, cei vinovați, atât marionetele politice cât și cei care le-au pus acolo, în loc să explice cum s-a ajuns la situația de față și ce fac pentru a schimba lucrurile, trimit presei fake-news-uri în care se ceartă cu primarul Ilie Bolojan.

Citește mai mult