Categorized | Cultură

La Grande Magia: un spectacol excepţional în regia lui Alexandru Colpacci

Duminică, 6 februarie 2011, de la ora 18:00, Casa de Cultură a Sindicatelor a găzduit premiera piesei de teatru „La Grande Magia” a trupei orădene „Iosif Vulcan”. Reprezentanţia a încântat publicul iubitor de teatru în primul rând prin îmbinarea artei actoriceşti cu iluzionismul.

O reprezentaţie de excepţie. Acestea sunt cuvintele care descriu cel mai bine spectacolul actorilor orădeni. Cu o distribuţie numeroasă piesa s-a jucat într-un cadru intim cu spectatorii pe scenă. Elementele cele mai importante ale piesei, unele de care actorii au făcut uz cu succes, au fost jocul şi iluzia, reuşind să dea cotidianului realităţi multiple.


Acţiunea se petrece pe Riviera Italiană, la Hotelul Metropol, unde oaspeţii sunt invitaţi să se bucure de prezenţa magicianului ambulant Otto Marvuglio. Pornind de la ideea de joc şi iluzie, acţiunea piesei dezvăluie treptat publicului spectator infindelitatea Martei, soţia trufaşului domn Calogero di Spelta. Punându-i coarne soţului cu un tânăr fotograf, Marta fuge la Veneţia profitând de un număr de magie realizat de Marvuglio care o face să dispară.

Distribuţia scenică se bucură de prezenţa actorilor Corina Cernea, Mirela Lupu, Angela Huşanu, Richard Balint, Sebastian Lupu, Tiberiu Covaci, Mihaela Gherdan, Petre Ghimbăşan, Suzana Macovei, Ion Ruscuţ, Alexandru Rusu, Lucia Rogoz, Adela Lazăr, Răzvan Vicoveanu, Sorin Ionescu, Andrian Locovei, Daniel Vulcu.

Elementele de magie cu care piesa a fost presărată, atribuite iluzionistului Eduard Maliţa, au făcut deliciul publicului. Regia spectacolului a purtat semnătura aceluiaşi Alexandru Colpacci, iar scenografia Vioarei Bara.

Alături de joc şi iluzie, în piesă se regăsesc, ca şi stări de fapt ale personajelor, elemente ale absurdului, tragicului, comicului, invidiei, ipocriziei şi naivităţii, alături de cunoscutul mit al lui Cain şi Abel, dezvoltat de rivalitatea dintre cei doi fraţi di Spelta,.

Piesa îşi are originile în anul 1948 şi poartă semnătura poetului, scriitorului şi actorului italian Eduardo de Filippo, influenţat de activitatea literară a scriitorului italian Luigi Pirandello. O altă influenţă importantă este cea a teatrului absurd promovat de acelaşi Luigi Pirandello, „La Grande Magia” cunoscând dese asocieri cu lucrarea „Şase personaje în căutarea unui autor”.

SIM

This post was written by:

- who has written 4383 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Iranul, butoiul cu pulbere al Orientului!

Modul de acțiune al Iranului pare a fi copiat după cel rusesc. Deși știau clar că au încălcat legea încercând să livreze petrol unui stat care se afla în embargou, au reacționat violent sechestrând o navă britanică și punând în pericol întreaga securitate a strâmtorii Ormuz pe unde tranzitează o treime din petrolul transportat pe cale maritimă în toată lumea. Atacul cu drone s-a făcut prin intermediari, neasumat, la fel cum a făcut Putin când a anexat Crimeea, utilizând militari „anonimi” fără însemnele țării. Retorica internațională a ministrului Iranian de externe, Mohammad Javad Zarif, și a președintelui Hassan Rouhani pare a fi copiată după cea utilizată de Vladimir Putin și Sergey Lavrov.

Citește mai mult