Categorized | Social

ARACIS recomandă reorganizarea unor facultăţi la Universitatea din Oradea

Vineri, 4 martie 2011, s-a încheiat vizita Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) pentru evaluarea instituţională a Universităţii din Oradea (UO). Concluziile specifice şi acordarea calificativului vor fi făcute publice peste o lună, după şedinţa Consiliului ARACIS însă reprezenatnţii acestuia au recomandat, printre altele  reorganizarea unor facultăţi în funcţie de domeniile de studiu.

Comisia de evaluare a fost compusă din 36 evaluatori din care un expert evaluator străin din Irlanda şi doi studenţi. A fost evaluată universitatea din punct de vedere instituţional şi 28 de programe de studii (specializări) de licenţă şi masterat de la 15 facultăţi. Procedura evaluării s-a derulat în perioada 2 – 4 martie 2011.

Concluziile generale ale vizitei de evaluare au fost prezentate vineri, 4 martie, în faţa Senatului Universităţii din Oradea, de către directorul de misiune, Lazăr Vlăsceanu, Universitatea din Bucureşti.

Directorul de misiune a precizat că evaluarea Universităţii din Oradea a vizat activitatea instituţiei pentru perioada 2008 până în prezent, precum şi măsurile întreprinse pentru aplicarea noii Legi a Educaţiei Nanţionale. În prezentarea contextului vizitei, Vlăsceanu a felicitat forurile de conducere ale UO pentru rezolvarea problemelor din trecut, pentru modul tranşant în care a fost abordată şi rezolvată majoritatea problemelor cu care s-a confruntat instituţia în ultimii ani.

Comisia a apreciat dezvoltarea cercetării, subliniind că în ultimii ani pe acest segment „UO a obţinut rezultate remarcabile”. Recomandarea evaluatorilor a făcut referire la implicarea unui număr cât mai mare de cadre didactice în cercetare, respectarea eticii în cercetare, amintind problemele de plagiat cu care s-a confruntat UO în trecut.

Referitor la activitatea didactică s-a constatat că s-a introdus ordine în programele de studii, însă UO, pentru a realiza un transfer de cunoştinţe eficient,  trebuie să pună mai mult accent pe evaluarea continuă a studenţilor pe parcursul semestrului, în defavoarea celei sumative din timpul sesiunilor de examene. De asemenea, dezvoltarea resurselor de învăţare precum şi a dotării bibliotecilor trebuie să devină o prioritate pentru toate facultăţile.

În ceea ce priveşte studenţii, directorul de misiune a menţionat că s-au îmbunătăţit şi sunt în proces de dezvoltare serviciile oferite studenţilor, iar Universitatea din Oradea trebuie să sprijine pe viitor organizarea de manifestări studenţeşti pentru a oferi studenţilor o viaţă culturală activă şi diversificată.

În încheierea prezentării concluziilor generale ale vizitei, profesorul universitar Lazăr Vlăsceanu a menţionat că Universitatea din Oradea este suficient de dezvoltată cantitativ dar fragmentată, putându-se lua în considerare chiar o reorganizare a facultăţilor în funcţie de domeniile de studiu.

În contextul întrării în vigoare a Legii 1 din 2011, a Educaţiei Naţionale, care impune o nouă clasificare a instituţiilor de învăţământ superior, Universitatea din Oradea trebuie să se identifice cu misiunea care i se potriveşte cel mai bine şi să obţină performanţe remarcabile.

This post was written by:

- who has written 4273 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Needucați, indolenți sau complici? Cum ar trebui să ne raportăm la PSD-iști?

Nu toți sunt condamnați pentru fraudă electorală, nu toți merg la vânătoare cu Țiriac, nu toți înjură ziariști sau debiteză obscenități în fața femeilor. Nu toți se laudă că au mitraliere acasă, nu toți vin la muncă cu mașini de zeci de mii de euro, nu toți truchează licitații. Alături de ei, într-o țesătură fină, sunt vârstnici vulnerabili și copii neștiutori, tineri plini de elan și medici cu halate rupte în coate pe băncile universităților. Exact cum militanții Statului Islamic își făceau „cuiburi” în școli și grădinițe ca să nu îi poată găsi rachetele inamice fără a face victime nevinovate. Cum poți tu, univeresitar cu lucrări științifice de valoare să nu vezi că Daea sau Dăncilă sunt, după toate defenițiile, analfabeți funcționali? Asta este meritocrația în care îți dorești să trăiască copiii tăi? Cum poți să nu vezi clar că legile justiției sunt modificate ca să servească unui om sau unui grup de oameni? Și nu o lege, ci mai multe legi, cu același target? Cum poți să te mulțumești cu 60 de km de autostradă pe an? Și dacă continui să faci parte din așa ceva, cum ar trebui eu și ceilalți care vrem să trăim într-o țară condusă de oameni competenți, cu legi care să îi bage pe cei care fură în pușcărie și în fața cărora să fim toți egali și cu drumuri decente pe care să putem circula, cum ar trebui să ne raportăm la tine?

Citește mai mult