Categorized | Social

Proiect pentru un sistem de transport integrat Oradea – Debrecen

Pentru că, deși vecinii maghiari sunt doar la o aruncătură de băț, nu există date precise privind fluxul de transport între Oradea și Debrecen și nici un sistem de transport integrat, Zona Metropolitană Oradea a inițiat un proiect pentru rezolvarea acestor deficiențe, urmând ca el să aduceă beneficii atât bihorenilor cât și cetățenilor maghiari.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Oradea a semnat contractul de finanţare pentru proiectul „Planificarea unui sistem de transport cu impact transfrontalier la nivelul polilor urbani Oradea și Debrecen”.

Punctul de plecare al acestui proiect rezidă în lipsa unor date precise cu privire la mobilitatea cetăţenilor, existența unei repartizări modale dezechilibrate, circulaţia excesiv direcţionată de-a lungul principalelor artere, concentrarea activităţilor şi extinderea urbană care au cauzat apariţia unei mobilităţi „forţate” precum şi inexistenţa unei reţele integrate de transport metropolitan la nivelul celor două aglomerări urbane.

Acest proiect este finanţat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013 şi are ca Obiectiv general dezvoltarea sistemelor locale de transport la nivelul polilor urbani Oradea şi Debrecen în vederea creării unui sistem de transport cu impact transfrontalier.

 

Analiză și planificare pentru traficul și viitoarea relație Oradea – Debrecen

.

Obiectivul specific se referă la crearea unui cadru de analiză şi planificare pentru dezvoltarea unui sistem de transport cu impact transfrontalier.

În cadrul proiectului se vor realiza două Studii de Mobilitate (2) ce vor include numărarea şi analiza traficului în oraşele Oradea şi Debrecen, inventarierea şi analiza mobilităţii pasagerilor pe reţelele de transport public local, analiza facilităţilor de parking, piste ciclabile şi zone pietonale, ale aspectelor de siguranţă în circulaţie, accesibilitate şi mediu.

De asemenea, vor fi colectate şi analizate date cu privire la integrarea transportului extern în cel local. Vor fi luate în calcul extinderea sistemelor de transport publice locale la nivel metropolitan şi transfrontalier, pe baza analizelor cost-beneficiu pe fiecare traseu în parte, posibilitatea de dezvoltare a unor noi căi de transport, construcţia unor puncte intermodale intre autobuze şi tramvaie, regândirea și elaborarea strategiei de transformare și reconstrucţie a infrastructurii de transport în vederea îmbunătăţirii fluxului de trafic.

Bugetul total al acestui proiect este de aproape 300 de mii de euro, din care finanţarea UE reprezintă 85%, cofinanţarea de la stat, 10,53 %, iar contribuţia partenerilor 4,47 %.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4349 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Cum să iei de proști 200.000 de orădeni!

Un oraș de proști. Asta cred despre orădeni atât miticii de la Tarom cât și conducerea Aeroportului, incompetenți puși acolo pe un singur criteriu, carnetul de membru de partid! Un oraș de proști pe care poți să îi duci de nas distribuind presei un fake news pe care să-l rostogolească în ziarele lor și pe rețelele de socializare.
Aeroportul din Oradea este la un pas de a deveni un fânaț pe care să mai pască doar vitele și oile țăranilor din zonă. Din marea realizare a alianței UDMR-PSD-ALDE care conduce județul a mai rămas doar o rută de zbor spre București pe care cei de la Tarom au scumpit-o atât de tare încât nu va mai zbura nici dracu din Oradea. În acest context, cei vinovați, atât marionetele politice cât și cei care le-au pus acolo, în loc să explice cum s-a ajuns la situația de față și ce fac pentru a schimba lucrurile, trimit presei fake-news-uri în care se ceartă cu primarul Ilie Bolojan.

Citește mai mult