Categorized | Sanatate

Felix nu se mai satură de bani, RCS-RDS șantajează la drumul mare

OPINIE. Compania RCS-RDS a anunțat vineri că nu va mai transmite abonaţilor Digi TV prin satelit programele Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV. Cauza o reprezintă faptul că Antena Group a cerut companiei RDS-RCS să plătească 7 milioane de euro pe an pentru difuzarea prin satelit a canalelor grupului. Un șantaj la care RCS-RDS răspunde cu o manipulare, afirmând că Antena Group este responsabilă pentru privarea abonaţilor de a urmări acele canale.

În mod cert, ca de obicei, afectați nu vor fi nici oamenii lui Felix care nu se mai satură de bani și nici compania RCS-RDS care nu se poate plânge că nu are bani, ci telespectatorii care urmăreau aceste programe prin satelit. Important de știut este că abonaţii serviciilor de televiziune prin cablu nu sunt şi nu vor fi afectaţi de această situaţie.

Penibilă și lipsită de fair-play este însă și informarea celor de la RCS-RDS care pun pe seama Antena Group această situație. Elegant ar fi fost ca, în acestă problemă, cei de la RCS să fi spus simplu și sec: „Nu avem bani, nu ne permitem, nu vrem”. Antena Group este un consorțiu care are tot dreptul să-și vândă la ce preț vrea, munca. Nu-ți convine, nu cumperi!.

„RCS & RDS consideră Antena Group integral responsabilă pentru privarea abonaţilor Digi TV prin satelit de posibilitatea de a urmări Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV

Antena Group, proprietarul celor 3 posturi TV, a retras acordurile de difuzare a acestor programe în reţeaua Digi TV prin satelit şi, ca urmare, RCS & RDS a fost obligat să întrerupă difuzarea lor.

RCS & RDS nu poate accepta să platească peste 7 milioane de Euro pe an, suma solicitată de Antena Group în cadrul unei somaţii trimise cu doar câteva săptămâni în urmă, pentru difuzarea prin satelit a canalelor grupului, între care Antena 1 si Antena 3, pe care chiar reprezentanţii Antena Group le-au declarat în mod repetat ca fiind libere la retransmisie (must carry).

Considerăm că, în acest mod, Antena Group plasează interesele grupului mult deasupra interesului telespectatorilor care doresc să urmărească aceste canale şi că responsabilitatea pentru privarea abonaţilor Digi TV de posibilitatea de a le urmări revine integral Antena Group”

se afirmă în comunicatul celor de la RCS-RDS.

„Prea buni” pentru a li se tăia firul

La nici o oră de la comunicatul celor de la RCS-RDS au răspuns și oamenii lui Felix. Evident, șantajului cabliștilor i se răspunde cu metode asemănătoare.

Vorbim aici de o lipsa de modestie crasă (caracteristică unor „mari oameni de media” precum Gâdea sau Badea) a Intact Media Group, care se prezintă ca un fel de Mesia al mass-media românești, cu 10 milioane de telespectatori, radio-ascultători sau cititori.

„Divizia TV Intact Media Group îşi manifestă dezacordul privind practicile necomerciale  ale  RCS/RDS. Compania de cablu a decis, fără a îşi informa în prealabil partenerii sau abonaţii, să scoată de pe platforma de satelit posturile Antena1 şi Antena3, începînd cu ora 00 a zilei de 20 aprilie.

Intact se află în discuţii pentru distribuţia în reţeaua Digi a posturilor din grup încă din martie anul curent. RCS a refuzat să încheie un acord cu grupul media, motivând că posturile în cauză au fost declarate libere la retransmisie.

Obligativitatea retransmisiei posturilor listate must carry este valabilă doar în reţelele de cablu. Conform prevederilor art.82 alin.1 din Legea Audiovizualului şi art.13 alin 3 din Decizia CNA nr. 72/2012, principiul must carry nu se aplică pentru  reţelele de satelit, retransmisia în acest caz facându-se în baza unui acord comercial între radiodifuzori şi distribuitori.

Compania de cablu demonstrează astfel că nu cunoaşte Legea audiovizualului, pretinzând Grupului Intact să îşi distribuie conţinutul posturilor tv în regim de gratuitate, chiar în situaţia în care există alte prevederi legale care reglementează transmisia pe satelit.

Reaua credinţă dovedită de RCS-RDS în relaţia cu Intact şi abonaţii săi este cu atât mai pregnantă cu cât posturile străine sunt retransmise pe sume considerabile, în condiţiile în care audienţa şi relevanţa naţională a acestora sunt semnificativ reduse faţa de posturile Intact.

Intact Media Group ajunge astăzi la peste 10 milioane de români, printr-un portfoliu puternic de brand-uri de referinţă în televiziune, presă scrisă, radio, online şi producţie, printre care Antena1, Antena 3, Jurnalul National, Radio ZU sau gsp.ro”

se precizează în comunicatul răspuns dat de Intact Media Group.

Ce-am mai putea spune? La ce programe penibile au și la cât de independenți sunt, pe mine personal nu m-ar deranja ca RCS-RDS să nu-i mai distribuie de loc. Să facă emisiuni așa, ei între ei și să aibă un singur telespectator. Pe Felix! Oricum, la cât de profesioniști sunt, numai Felix se mai uită la ei!

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4324 posts on Presa Oradea.


Contact the author

3 Responses to “Felix nu se mai satură de bani, RCS-RDS șantajează la drumul mare”

  1. Cristi spune:

    Prea mult băsism într-un articol… Posturile TV din cadrul Intact Media Group su cele mai mari audiențe la nivel național… nasol dacă legal au dreptul să ceară bani cablistului, care o merită! Să nu uităm că niște posturi Intact nu s-au difuzat de RCS-RDS… să vă uitați dvs la Private Spice sau Playboy TV sau Taraf TV, sau celebrele posturi locale ca TTV… foarte tari… sau N24… bun bun de tot. Eu, ca abonat RDS, vreau să mă uit la lucruri de calitate. Antena 3 este de calitate. Articolul dvs este de propagandă anti Antena 3 și e cam puturoasă…

  2. eu spune:

    sa va uitati voi la maimuta aia fara sonor sa vedeti ce penibil arata ezact ca emisiunile lor de tot rahatul eu ma uit decat la stiri dar au si acolo jumatate publicitate detot rasul media noastra mai bine ascult radio santul sa le fie rusine are sa vina si facturile si o sa le platim ca sa avem circ si paine

  3. mario dala spune:

    felix, gadea, badea, stoiceasaca, firea, pardon pandele, toti au un singur mod de a face audienta. basescu si pdl. pdl nu mai e, basescu o sa plece curand. pe cine or sa mai injure ca sa isi ridice audientele? pe ponta? mmmm! nu prostiti pe nimeni fariseilor. slujbasi ai presei de rahat.

Trackbacks/Pingbacks


Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Cum să iei de proști 200.000 de orădeni!

Un oraș de proști. Asta cred despre orădeni atât miticii de la Tarom cât și conducerea Aeroportului, incompetenți puși acolo pe un singur criteriu, carnetul de membru de partid! Un oraș de proști pe care poți să îi duci de nas distribuind presei un fake news pe care să-l rostogolească în ziarele lor și pe rețelele de socializare.
Aeroportul din Oradea este la un pas de a deveni un fânaț pe care să mai pască doar vitele și oile țăranilor din zonă. Din marea realizare a alianței UDMR-PSD-ALDE care conduce județul a mai rămas doar o rută de zbor spre București pe care cei de la Tarom au scumpit-o atât de tare încât nu va mai zbura nici dracu din Oradea. În acest context, cei vinovați, atât marionetele politice cât și cei care le-au pus acolo, în loc să explice cum s-a ajuns la situația de față și ce fac pentru a schimba lucrurile, trimit presei fake-news-uri în care se ceartă cu primarul Ilie Bolojan.

Citește mai mult