Categorized | Cultură

Stagiunea 2011-2012 la Teatrul Regina Maria: mai mulți spectatori, mai mulți bani, mai mult prestigiu!

Cine spunea că în Oradea cultura nu aduce bani ar trebui să consulte încasările Teatrului Regina Maria pe stagiunea 2011-2012. Deși a avut mai puține spectacole decât în stagiunea 2010-2011 la Teatru au venit mai mulți spectatori, instituția încasând aproape 486 de mii de lei, cu 137 de mii de lei mai mult decât în stagiunea trecută.

În această stagiune, Trupa Iosif Vulcan a avut o activitate intensă: un număr de nu mai puțin de opt premiere au fost realizate în acest an: Scripcarul pe acoperiș (după Sholom Aleichem, regia artistică Korcsmaros Gyorgy), Biloxi Blues (de Neil Simon, regia artistică Ovidiu Caița), O Scrisoare Pierdută (de I.L. Caragiale, regia artistică Cristian Ioan), Perpetua și Felicitas (adaptare de Tudor Chirilă, regia artistică Tudor Chirilă).

S-a mai jucat Baltagul (adaptare după Mihail Sadoveanu, regia artistică Andrei Mihalache), Luth, Compagnon… (după poezii de Louise Labe, regia artistică Emil Sauciuc) Zbor desupra unui cuib de cuci (de Dale Wasserman după Ken Kesey, regia artistică Marius Oltean) și Porni Luceafărul (un spectacol-recital de poezie pe versuri de Mihai Eminescu, regia artistică Eugen Țugulea).

Tot în această stagiune Trupa Iosif Vulcan fost invitată să participe la trei festivaluri: Festivalul Internațional al Artelor Spectacolului „Viaţa e frumoasă”, organizat de Teatrul de Operetă „Ion Dacian” – cu spectacolul Scripcarul pe Acoperiş, Festivalul Internaţional Multicultural Fără Bariere, organizat de Teatrul de Nord Satu Mare – cu spectacolele Scripcarul pe Acoperiş şi Biloxi Blues și Festivalul Internaţional de teatru Atelier, organizat de Teatrul Municipal din Baia Mare – cu spectacolul Scripcarul pe Acoperiş.

Premii și aplauze

Mai mult, anul acesta Trupa Iosif Vulcan a primit două nominalizări la Gala Premiilor Uniter, pentru spectacolul Scripcarul pe Acoperiş – Cea mai bună scenografie – Vioara Bara, şi Cea mai bună actriţă într-un rol secundar – Ioana Dragoş-Gajdo (pentru rolul Golde).

Trupa a primit și premii importante în acest an:

– Premiul special al Juriului, Festivalul de Teatru Scurt 2011 – spectacolul Biloxi Blues (de Neil Simon, regia artistică Ovidiu Caiţa);
– Premiul special al Juriului, Festivalul Internaţional de Teatru Atelier 2012;
– Richard Balint pentru rolul Tevye din Scripcarul Pe Acoperiş (după Sholom Aleichem, regia artistică Korcsmaros Gyorgy);
– Premiul pentru Cel mai bun coregraf, Festivalul Int. de Teatru Atelier 2012 – András Loránd pentru spectacolul Scripcarul pe Acoperiş;

De succes s-au bucurat și Teatrul Arcadia și Ansamblul Aristic Profesionist Crișana care a avut trei spectacole importante, în premieră.

Marele succes și spectacolul care a făcut diferența, în acestă stagiune a fost, fără îndoială Scripcarul pe acoperiș, după Sholom Aleichem, în regia artistică a lui Korcsmaros Gyorgy.

Acestui spectacol, care de fiecare dată s-a jucat cu sala plină, i se datorează și încasările record obținute de Teatrul Rregina Maria, o dovadă clară a faptului că orădeanul este deschis pentru lucruri noi și este dispus să bage adânc mâna în buzunar atunci când are la îndemână cultură de calitate.

Teatrul Regina Maria a avut în acestă stagiune 196 de spectacole (stagiunea trecută au fost 226) la care au participat 27.322 de spectatori, cu 1.097 de spectatori mai mult decât în stagiunea trecută. Această diferență s-a refletat și în încasări. Teatrul Rregina Maria a încasat în această stagiune aproape 486 de mii de lei, cu 137 de mii de lei mai mult decât anul trecut.

Tot ca o constatare, deși în ultimii trei ani numărul de spectacole a scăzut gradual (250 în 2010, 226 în 2011 și 196 în 2012), încasările aproape s-au dublat (peste 240 de mii în 2010, aproape 349 de mii în 2011, aproape 486 de mii de lei în 2012).

Asta înseamnă, pe de o parte că prețul biletelor a crescut în acești ani dar și că spectacolelel au crescut din punct de vedere calitativ în această perioadă, dovada supremă fiind numărul de spectatori (22.508 în 2010, 26.243 în 2011 și 27.322 în 2012).

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4347 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Cum să iei de proști 200.000 de orădeni!

Un oraș de proști. Asta cred despre orădeni atât miticii de la Tarom cât și conducerea Aeroportului, incompetenți puși acolo pe un singur criteriu, carnetul de membru de partid! Un oraș de proști pe care poți să îi duci de nas distribuind presei un fake news pe care să-l rostogolească în ziarele lor și pe rețelele de socializare.
Aeroportul din Oradea este la un pas de a deveni un fânaț pe care să mai pască doar vitele și oile țăranilor din zonă. Din marea realizare a alianței UDMR-PSD-ALDE care conduce județul a mai rămas doar o rută de zbor spre București pe care cei de la Tarom au scumpit-o atât de tare încât nu va mai zbura nici dracu din Oradea. În acest context, cei vinovați, atât marionetele politice cât și cei care le-au pus acolo, în loc să explice cum s-a ajuns la situația de față și ce fac pentru a schimba lucrurile, trimit presei fake-news-uri în care se ceartă cu primarul Ilie Bolojan.

Citește mai mult