Categorized | Editorial

Săracii „cablişti” bogaţi! Ei cu cifră de afaceri de peste 450 de milioane de euro, noi fără Discovery!

RCS&RDS se comporta cu abonaţii şi cu posturile TV precum un stăpân de moşie. Abonaţilor le schimbă când vrea ordinea posturilor şi le înlocuieşte când îi taie capul posturile din grilă iar televiziunilor le include emisiile în grilă doar când vor ei. Toate acestea se întâmplă pentru că, acumulând sume impresionante de bani, oameii lui Teszari s-au îmbogăţit şi şi-au deschis canale proprii pentru care nu au nevoie de concurenţă.

Anul trecut, fără să întrebe pe nimeni, RCS&RDS a scos din grila de programe, postul GSP TV. Ca o coincidenţă, postul Digi Sport, tocmai obţinuse drepturile pentru difuzarea partidelor de fotbal din Liga I.

Anul acesta, în luna aprilie RCS & RDS scoate din reţeaua prin satelit Digi TV posturile Antena 1, Antrena 3 şi Euforia TV. La doar o zi după aceasta, lansează postul de ştiri Digi 24 şi apoi reţeaua de posturi locale.

Ultima ispravă, din acest lung şir de abuzuri, o reprezintă scoaterea din grilă a canalelor Discovery (World, TLC România, Science şi Investigation), la doar câteva săptămâni de la lansarea canalelor proprii Digi World şi Digi Life.

Pretextul a fost în permanenţă acelaşi: pretenţii financiare prea mari. O analiză a câştigurilor pe care le-a avut RCS&RDS în ultimii doi ani, dovedeşte însă contrariul. RCS&RDS a înregistrat în 2011 o cifră de afaceri de 478,7 milioane euro, în creştere cu 14,4% faţă de anul anterior (cu o pierdere netă de 2,95 milioane euro).

În 2011, RCS&RDS avea un număr mediu de salariaţi de 6.910 persoane (în creştere faţă de 2010, când a avut 5.853 angajaţi) şi aproape trei milioane de clienţi la serviciile de televiziune (cablu şi satelit).

Prin urmare, RCS&RDS este pe val, are milioane de abonaţi şi o cifră de afaceri în creştere cu 14,4%. Ce le mai pasă lor de ce vor abonaţii sau de calitatea serviciilor oferite!

Trist este însă comunismul şi lipsa de viziune de care dau dovadă oamenii lui Teszari.

Deşi televiziunile pe care le-au lansat sunt de calitate şi în multe cazuri, de preferat celor pe care le scot abuziv din grilă, (Digi Sport nu se compară cu GSP TV pentru că difuzează zeci de meciuri pe sătămână în timp ce GSP-ul face „şezători TV” cu tot felul de neica nimeni care îşi dau cu părerea despre fotbal) cabliştii nu vor să dezvolte un sistem real de concurenţă care să ducă la o calitate mai mare a emisiunilor, în folosul clientului.

Ei vor doar monopol, cu orice preţ!

În ritmul acesta, încet, încet, toate cele peste o sută de posturi TV vor fi scoase din grilă şi înlocuite cu unele inventate de oameni lui Teszari. Bine, dacă vor mai avea clienţi până atunci!

Dar, la urma urmei, ce va mai conta. Din maşinile de lux ale lui Teszari, nu se va simţi nicio diferenţă!

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4383 posts on Presa Oradea.


Contact the author

3 Responses to “Săracii „cablişti” bogaţi! Ei cu cifră de afaceri de peste 450 de milioane de euro, noi fără Discovery!”

  1. cos spune:

    sa-mi fie cu iertare, insa grila discovery a inceput sa fie invadata de reality show-uri asa zis stiintifice, insa care de fapt sunt o bataie de joc la adresa expectantelor populatiei mediu instruite. acele programe sunt pentru americani obezi si pentru romani consumatori de OTV si antena 3. ramane de vazut daca digi world poate compensa „vechiul” discovery.

  2. iulian spune:

    Programele acestea noi, Digi World, Life etc…au o prolemă cu subtitrarea, care se desfăşoară foarte rapid,un rând de text fiind vizibil pe ecran, mult mai puţin timp decât la alte canale profesioniste fiindu-i imposibil să citesc ceva foarte rapid şi în acelaşi timp să mai fiu atent la imagine.Este una din cauze pentru care nu agreez aceste canale.

  3. george spune:

    Din pacate, este un monopol DIGI. Canalele noi lansate de ei, Digi Life si Digi World sant lamentabile. Au furat unele dintre emisiunile de la Discovery si le retransmit la canalele lor. Oricum, eu nu privesc nici un canal Digi. Mizeaza pe faptul ca oamenii nu reactioneaza si se vor obisnui. Au eliminat si AXN Crime.Nu exista respect pentru abonatii cu care au semnat un contract, si procedeaza abuziv. Eu am sa le fac plangeri la Consiliul Concurentei.
    Dar asa este daca Zoltan este prieten cu Ioana Basescu. Probabil ca mitocania si coruptia se iau ca un virus. Si probabil ca a cotizat prea mult la campania PDL, acum trebuie sa isi recupereze banii. Au inceput sa introduca taxe fictive sub forma de abonament si sa taxeze si convorbirile in reteaua rds care erau gratuite.Totul nu a fost decat praf in ochii oamenilor.

Trackbacks/Pingbacks


Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Iranul, butoiul cu pulbere al Orientului!

Modul de acțiune al Iranului pare a fi copiat după cel rusesc. Deși știau clar că au încălcat legea încercând să livreze petrol unui stat care se afla în embargou, au reacționat violent sechestrând o navă britanică și punând în pericol întreaga securitate a strâmtorii Ormuz pe unde tranzitează o treime din petrolul transportat pe cale maritimă în toată lumea. Atacul cu drone s-a făcut prin intermediari, neasumat, la fel cum a făcut Putin când a anexat Crimeea, utilizând militari „anonimi” fără însemnele țării. Retorica internațională a ministrului Iranian de externe, Mohammad Javad Zarif, și a președintelui Hassan Rouhani pare a fi copiată după cea utilizată de Vladimir Putin și Sergey Lavrov.

Citește mai mult