Categorized | Oradea

Pista de biciclete de pe malul Peţei nu va mai fi întreruptă!

Veste bună pentru bicicliştii, din ce în ce mai mulţi, din Oradea. Primăria a reuşit să convingă MApN-ul şi SC Cominca SA să accepte mutarea gardurilor astfel încât pista de biciclete nou amenajată să nu mai fie întreruptă până la ieşirea din oraş.

Primăria Oradea, prin Direcţia Management Proiecte cu Finanţare Internaţională, a început lucrările la tronsonul II al pistei de biciclete transfrontaliere. Acest tronson va lega coridorul verde al Crişului Repede de cel al Peţei, ajungând până în cartierul Nufărul, la şoseaua de centură.

Traseul noii piste va include două porţiuni care sunt deja realizate, ambele pe malul drept al pârâului Peţa. Pentru a lega cele două porţiuni cu tronsonul II al pistei de biciclete, a fost necesară mutarea în prealabil a două garduri – unul aparţinând SC Cominca SA, iar al doilea UM Transmisiuni.

Administraţia Imobiliară Oradea a relocat gardul SC Cominca SA, care împiedica accesul, pe o distanţă de aproximativ 50 m, pe malul drept al pârâului Peţa, în dreptul centrului comercial Obi-Auchan.

De asemenea a fost necesară mutarea gardului unităţii militare, care se afla pe coronamentul digului pârâului Peţa, între Calea Armatei Române şi str. Feldioarei.

În urma unei înţelegeri dintre MApN şi Primărie, gardul unităţii a fost refăcut şi relocat la baza coronamentului digului, asigurându-se astfel continuitatea pistei de biciclete de-a lungul malului Peţei.

Lucrările la tronsonul II al pistei de biclete sunt executate de SC Asfamixt SRL, care a fost desemnată câştigătoare la sfârşitul lunii iunie, în urma procedurii de licitaţie. Valoarea contractului este de aproximativ 316.000 euro.

Traseul pentru prelungirea pistei de biciclete pe teritoriul Municipiului Oradea are o lungime de 5.740 m şi este următorul: Tronson I: Pod Sovata – str. Oneştilor – str. Măgurei – Calea Aradului – str. Padişului – dig mal drept pârâul Peţa – str. Făgăraşului (mal drept pârâul Peţa), până la intersecţia cu str. Traian Blajovici. Tronson II: str. Făgăraşului (mal drept pârâul Peţa), de la intersecţia cu Calea Armatei Române la intersecţia cu str. Feldioarei. Tronson III: str. Erkel Ferenc (mal drept pârâul Peţa) – str. Prieteniei – mal drept pârâul Peţa – str. Peţei – str. Depozitului – str. Ogorului (şoseaua de centură). Lucrările se vor încheia la sfârşitul lunii septembrie.

Tronsonul face parte din proiectul „Construirea unei piste de biciclete între Oradea și Berettyoujfalu”, finanţat prin Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria – România 2007-2013, prelungind această pistă transfrontalieră cu peste 5 kilometri pe teritoriul municipiului Oradea.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4325 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Cum să iei de proști 200.000 de orădeni!

Un oraș de proști. Asta cred despre orădeni atât miticii de la Tarom cât și conducerea Aeroportului, incompetenți puși acolo pe un singur criteriu, carnetul de membru de partid! Un oraș de proști pe care poți să îi duci de nas distribuind presei un fake news pe care să-l rostogolească în ziarele lor și pe rețelele de socializare.
Aeroportul din Oradea este la un pas de a deveni un fânaț pe care să mai pască doar vitele și oile țăranilor din zonă. Din marea realizare a alianței UDMR-PSD-ALDE care conduce județul a mai rămas doar o rută de zbor spre București pe care cei de la Tarom au scumpit-o atât de tare încât nu va mai zbura nici dracu din Oradea. În acest context, cei vinovați, atât marionetele politice cât și cei care le-au pus acolo, în loc să explice cum s-a ajuns la situația de față și ce fac pentru a schimba lucrurile, trimit presei fake-news-uri în care se ceartă cu primarul Ilie Bolojan.

Citește mai mult