Categorized | Opinie/Pamflet

RCS-RDS devine stăpână pe cablurile din Oradea!

Primarul Ilie Bolojan intenţiona de mult timp să găsească o soluţie pentru a scăpa de peisajul dezolant al zecilor de cabluri împrăştiate prin tot oraşul. Soluţia la care s-a ajuns în acestă săptămână este cea a îngropării lor şi a închirierii, în schimbul unei sume de bani, a terenului folosit pentru această operaţiune. Bună pentru turism, măsura s-ar putea dovedi a fi una păguboasă pentru orădeni.

Săptămâna aceasta a avut loc negocierea directă pentru concesionarea unei suprafețe de 100.000 mp de teren, proprietatea publică a Municipiului Oradea, în vederea realizării unei canalizații subterane pentru amplasarea rețelelor de comunicații electrice și electronice.

În urma negocierii cu firma SC RCS&RDS SA, s-a adjudecat o redevență de 60.005 euro pe an către municipalitate, pe o perioadă de 40 de ani.

Pentru această concesiune au mai fost organizate două licitații, deschise în data de 29.04.2014 și 03.06.2014. Deoarece la fiecare dintre ele a fost depusă o singură ofertă, și anume SC RCS&RDS SA, acestea au trebuit anulate, fapt care a permis organizarea negocierii directe.

O dată cu proiectele de reabilitare a Pieței Unirii și a fațadelor clădirilor din centrul istoric, municipalitatea și-a anunțat intenția de a coborî în subteran cablurile de comunicații electronice care au aglomerat stâlpii și clădirile din zona centrală și de pe principalele artere.

Cine plăteşte?

Privită la rece, realizarea unei canalizații subterane pentru amplasarea rețelelor de comunicații electrice și electronice pare a fi bună. Iar dacă din toată această operaţiune Primăria Oradea mai şi câştigă bani, atunci lucrurile par a fi şi mai bune.

Rămâne însă un semn de întrebare cu privire la taxele pe care cei care vor administra aceste reţele subterane (RCS-RDS) le vor percepe de la cei care le vor folosi, pentru a-şi scoate banii pe care trebui să-i dea la Primărie. Iar dacă o firmă cum e Electrica va avea de plătit bani firmei RCS-RDS pentru utilizarea reţelei, s-ar putea să crească şi ea tariful pentru factura pe care o plăteşte orădeanul de rând.

Investiția urmează să fie executată în maxim 24 de luni, respectiv realizarea a 150 km de canalizație.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4347 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Cum să iei de proști 200.000 de orădeni!

Un oraș de proști. Asta cred despre orădeni atât miticii de la Tarom cât și conducerea Aeroportului, incompetenți puși acolo pe un singur criteriu, carnetul de membru de partid! Un oraș de proști pe care poți să îi duci de nas distribuind presei un fake news pe care să-l rostogolească în ziarele lor și pe rețelele de socializare.
Aeroportul din Oradea este la un pas de a deveni un fânaț pe care să mai pască doar vitele și oile țăranilor din zonă. Din marea realizare a alianței UDMR-PSD-ALDE care conduce județul a mai rămas doar o rută de zbor spre București pe care cei de la Tarom au scumpit-o atât de tare încât nu va mai zbura nici dracu din Oradea. În acest context, cei vinovați, atât marionetele politice cât și cei care le-au pus acolo, în loc să explice cum s-a ajuns la situația de față și ce fac pentru a schimba lucrurile, trimit presei fake-news-uri în care se ceartă cu primarul Ilie Bolojan.

Citește mai mult