Categorized | Eveniment

45 de minute cu Paraziții, la Oradea!

Câteva mii de tineri au luat cu asalt vineri, Parcul 1 Decembrie pentru a asculta un nou concert în Oradea al trupei Paraziții. Toate piesele cântate de cea mai de succes trupă de Hip Hop din România au fost cenzurate. Cheloo și Ombladon au cântat cu beep-uri. Publicul nu!

După ce Dj Sava feat. Raluka au încălzit atmosfera cu cele mai cunoscute piese ale lor, printre care și „Tenerife”, pe scenă au urcat greii Hip-Hop-ului românesc, cum le place lor să se autoironizeze, „trupa vocal-instrumentală Paraziții”. În jurul statuii soldatului necunoscut, vineri seara, nu mai aveai loc să arunci un ac, o parte dintre tineri alegând să se urce pe soclul monumentului.

Deși trupa a fost la înălțime, sunetul a fost prost, microfoanele fiind date prea tare, motiv pentru care mixajele lui Freakadadisk abia s-au auzit. Aproape toate cuvintele vulgare din piese au fost cenzurate. Cheloo și Ombladon au cântat beep-uri în locul cuvintelor „explicite”, lăsând publicul să le continue. Iar acesta s-a achitat cu bine de sarcină. Spectatorii însă s-au convins repede că este aproape imposibil de cântat coerent piese în care peste 50% dintre versuri sunt… „mute”.

O altă observație, care merită făcută este aceea că majoritatea celor care au ales să vină să îi asculte pe Paraziții erau puștani, ba încă au putut fi zăriți și câțiva tătici cu copiii în spinare. Puștanii au fost probabil atrași de vulgaritatea brutală a versurilor și nu de contraste, de inteligența de limbaj sau de întrebuințarea, cu o atât de mare îndemânare verbală, a flexibilității cuvintelor și sensurilor. Cu alte cuvinte, adolescenții au părut mai degrabă încântați că pot înjura fără procese de conștiință într-un spațiu public.

„Tot ce e bun tre’ să dispară!”

În ceea ce privește piesele alese, ele au fost pe toate gusturile. Ba încă cele mai multe au fost single-uri, adică cele mai noi. Printre ele, „Arde”, „Ce n-avem acasă”, „Bot în bot cu o lepră mică” sau „Toate-s la fel”, una din preferatele publicului.

Surprinzătoare a fost una dintre afirmațiile făcute pe scenă de Cheloo, care a spus: „Vă dați seama că noi cântăm în acest concert piesele cu cele mai puține cuvinte vulgare?”. Au urmat apoi piese mai vechi ca „Vicii”, „Bagi Haș”, „În focuri”, „Moartea-ntreabă de tine” sau „De ziua ta”. Înainte de a coborî de pe scenă, Cheloo a spus: „Nu uitați că tot ce e bun tre’ să dispară”. Și dus a fost, fără a se întoarce pe scenă chiar dacă a fost așteptat câteva minute de orădeni. În total, 45 de minute. Niciunul în plus, niciunul în minus.

După concertul de vineri, sâmbătă, de la ora 20.30 au urcat pe scenă DJ Rhynno feat Sylvia și Bere Gratis. Ultima zi a Festivalului Berii „Top Fest” a fost duminică, zi dedicată muzicii populare, printre invitaţi fiind Claudiu Borza şi Lucian Drăgan.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4383 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Iranul, butoiul cu pulbere al Orientului!

Modul de acțiune al Iranului pare a fi copiat după cel rusesc. Deși știau clar că au încălcat legea încercând să livreze petrol unui stat care se afla în embargou, au reacționat violent sechestrând o navă britanică și punând în pericol întreaga securitate a strâmtorii Ormuz pe unde tranzitează o treime din petrolul transportat pe cale maritimă în toată lumea. Atacul cu drone s-a făcut prin intermediari, neasumat, la fel cum a făcut Putin când a anexat Crimeea, utilizând militari „anonimi” fără însemnele țării. Retorica internațională a ministrului Iranian de externe, Mohammad Javad Zarif, și a președintelui Hassan Rouhani pare a fi copiată după cea utilizată de Vladimir Putin și Sergey Lavrov.

Citește mai mult