În ciuda faptului că Primăria Oradea vrea să îndepărteze reclamele colorate de pe străzile principale iar chioşcurile de ziare au fost schimbate cu unele identice ca să dea oraşului un aspect îngrijit, trei dintre noile tramvaie Siemens ale OTL arată îngrozitor. Acestea au fost acoperite aproape în totalitate cu reclama la Catena (excepţie făcând geamurile) stârnind nemulţumirea orădenilor.
Directorul Csuzi Istvan spune însă că a încercat să evite această situaţie, punând un preţ prohibitiv pe reclama pentru noile tramvaie, dar că suma pe care o va primi este una importantă în contextul în care mentenanţa tramvaielor nu este tocmai ieftină.
„Contractul încheiat pentru cele trei tramvaie este pe un an de zile. Noi am pus un preţ descurajator pentru reclama pe noile tramvaie. În timp ce pe un tramvai vechi reclama este de 150-200 de euro pe lună, pe cele noi este de 550 de euro plus TVA. Şi în această situaţie, tot a venit o firmă care să plătească aceşti bani.
Vorbim aici de peste 20.000 de euro pentru toate cele trei tramvaie, bani de care avem nevoie pentru a achita costurile legate de mentenanţa acestora”
a spus Csuzi Istvan, care a mai adăugat:
„Autocolantele lipite nu sunt ca abţibildurile acelea de pe vremuri, să deterioreze vopseaua originală. Dacă după ce vor fi date jos se va constata că sunt probleme, firma care a plătit reclama va revopsi tramvaiele pe banii ei.
Este un aspect prevăzut în contract şi avem şi o garanţie în cont în cazul în care acest lucru se va întâmpla”.
În ceea ce priveşte comparaţia cu Viena, la care mulţi dintre orădeni făceau referire, sursa citată a spus că şi în capitala Austriei sunt tramvaie Siemens colorate cu reclame, ba chiar şi pe geamuri, lucru pe care nu îl va accepta în Oradea.