Categorized | Cultură

Superlativele Festivalului de Teatru Scurt de la Oradea

Cel mai bun spectacol al ediției a XX-a ai Festivalului de Teatru Scurt a fost desemnat „În Inima Nopţii – Episodul Hamlet”. Cea mai buna regie a fost cea din „Ex aequo”, al Gianinei Cărbunariu și a lui Bobi Pricop, cea mai bună scenografie a fost cea a Roxana Ionescu, premiul pentru cel mai bun actor a fost câştigat de Marcel Iureș și George Mihăiță şi cea mai bună actriță a fost desemnată Anca Hanu.

Festivalul de Teatru Scurt, ediția a XX-a și-a desemnat căștigătorii. Dacă selecționer a fost Ion Parhon, juriul, format din Maria Zărnescu (critic de teatru, asistent universitar UNATC), Elisabeta Pop (critic de teatru), Mircea M. Ionescu (dramaturg), Adi Carauleanu (actor și director artistic al Teatrului Național Vasile Alecsandri, Iași) și președintele Alexa Visarion (regizor și scenarist), a reținut pentru nominalizări următoarele spectacole:

La categoria cel mai bun spectacol:

1. TIPOGRAFIC MAJUSCUL, un spectacol de Gianina Cărbunariu – o coproducție dramAcum și Festivalul Internațional de Teatru de la Nitra, Slovacia, în parteneriat cu Teatrul Odeon, București

2. ÎN INIMA NOPȚII – EPISODUL HAMLET, un scenariu de Gavriil Pinte, cu inserții de George Banu și Monique Borie, regia artistică Gavriil Pinte – Teatrul Regina Maria, Oradea

3. ZIC ZAC, un spectacol de Andrea Gavriliu rezemată de Ștefan Lupu, spectacol independent București

La categoria cea mai bună regie:

1. Gianina Cărbunariu, TIPOGRAFIC MAJUSCUL, un spectacol de Gianina Cărbunariu – o coproducție dramAcum și Festivalul Internațional de Teatru de la Nitra, Slovacia, în parteneriat cu Teatrul Odeon, București

2. Bobi Pricop, PROFU’ DE RELIGIE, de Mihaela Michailov, regia artistică Bobi Pricop – Teatrul Național „Marin Sorescu”, Craiova

3. Theodor Cristian Popescu, PANICĂ (TREI BĂRBAȚI PE PUNCTUL DE-A CEDA PSIHIC), de Mika Myllyaho, regia artistică Theodor Cristian Popescu – Teatrul Nottara, București

La categoria cea mai bună scenografie:

1. Cosmin Ardeleanu/ CANCUN, de Jordi Galcerán, regia artistică Theodor Cristian Popescu – Teatrul Regina Maria, Oradea

2. Roxana Ionescu/ ÎN INIMA NOPȚII – EPISODUL HAMLET, un scenariu de Gavriil Pinte, cu inserții de George Banu și Monique Borie, regia artistică Gavriil Pinte – Teatrul Regina Maria, Oradea

3.Mihai Păcurar/ PERPLEX, de Marius von Mayenburg, regia artistică Theodor Cristian Popescu – Teatrul Clasic „Ioan Slavici”, Arad

La categoria cel mai bun actor:

1. Lari Georgescu, POEZIA VISULUI, de Miriam Răducanu, după textele lui Emil Botta, regia artistică Miriam Răducanu – Teatrul „Unteatru”, București

2. PROFU’ DE RELIGIE, de Mihaela Michailov, regia artistică Bobi Pricop – Teatrul Național „Marin Sorescu”, Craiova

3. PANICĂ (TREI BĂRBAȚI PE PUNCTUL DE-A CEDA PSIHIC), de Mika Myllyaho, regia artistică Theodor Cristian Popescu – Teatrul Nottara, București

La categoria cea mai bună actriță:

1. Ioana Dragoș-GajdoCANCUN, de Jordi Galcerán, regia artistică Theodor Cristian Popescu – Teatrul Regina Maria, Oradea

2. Anca Hanu, AMALIA RESPIRĂ ADÂNC, de Alina Nelega, regia artistică Tudor Lucanu – Teatrul Național „Lucian Blaga”, Cluj-Napoca

3. Eliza Noemi Judeu, CĂLIN (POVESTEA MODERNĂ), dramaturgie de Hannah Wolf și Horia Suru, inspirat din „Wunschkonzert” de Franz Xaver Kroetz și din „Călin (file din poveste)”, de Mihai Eminescu, regia artistică Horia Suru

Juriul a decis la final că cel mai bun spectacol al ediției a XX-a ai Festivalului de Teatru Scurt a fost ÎN INIMA NOPȚII – EPISODUL HAMLET. Cea mai buna regie a fost „Ex aequo”, Gianina Cărbunariu și Bobi Pricop, cea mai bună scenografie – Roxana Ionescu, cel mai bun actor („Ex aequo) – Marcel Iureș și George Mihăiță şi cea mai bună actriță – Anca Hanu.

Premiul special al juriului i s-a acordat lui Theodor Cristian Popescu pentru regia spectacolelor „Cancun” – Teatrul Regina Maria Oradea, „Panica” – Teatrul Nottara București și „Perplex” – Teatrul Clasic Ioan Slavici, Arad.

Juriul a acordat și un premiu de excelență spectacolului „PĂI… DESPRE CE VORBIM NOI AICI, DOMNULE?”, de Cătălin Ștefănescu, adaptare după romanul „Moromeții” de Marin Preda, regia artistică Alexandru Dabija – Teatrul Act București

Concursul de creație dramatică a fost câștigat de Ionuț Buruiană, pentru scenariul intitulat „Fumezi?”, comedie într-un singur act. Din juriu au făcut parte: ALEXANDRU MÂZGĂREANU, regizor, CLAUDIU GROZA, critic de teatru, IOAN MOLDOVAN, directorul Revistei de cultură „Familia”.

Textul câştigător va fi publicat în Revista „Familia” şi va fi transmis electronic tuturor teatrelor din ţară, cu recomandări speciale din partea Teatrului Regina Maria.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4326 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Cum să iei de proști 200.000 de orădeni!

Un oraș de proști. Asta cred despre orădeni atât miticii de la Tarom cât și conducerea Aeroportului, incompetenți puși acolo pe un singur criteriu, carnetul de membru de partid! Un oraș de proști pe care poți să îi duci de nas distribuind presei un fake news pe care să-l rostogolească în ziarele lor și pe rețelele de socializare.
Aeroportul din Oradea este la un pas de a deveni un fânaț pe care să mai pască doar vitele și oile țăranilor din zonă. Din marea realizare a alianței UDMR-PSD-ALDE care conduce județul a mai rămas doar o rută de zbor spre București pe care cei de la Tarom au scumpit-o atât de tare încât nu va mai zbura nici dracu din Oradea. În acest context, cei vinovați, atât marionetele politice cât și cei care le-au pus acolo, în loc să explice cum s-a ajuns la situația de față și ce fac pentru a schimba lucrurile, trimit presei fake-news-uri în care se ceartă cu primarul Ilie Bolojan.

Citește mai mult