Categorized | Cultură

Superlativele Festivalului de Teatru Scurt de la Oradea

Cel mai bun spectacol al ediției a XX-a ai Festivalului de Teatru Scurt a fost desemnat „În Inima Nopţii – Episodul Hamlet”. Cea mai buna regie a fost cea din „Ex aequo”, al Gianinei Cărbunariu și a lui Bobi Pricop, cea mai bună scenografie a fost cea a Roxana Ionescu, premiul pentru cel mai bun actor a fost câştigat de Marcel Iureș și George Mihăiță şi cea mai bună actriță a fost desemnată Anca Hanu.

Festivalul de Teatru Scurt, ediția a XX-a și-a desemnat căștigătorii. Dacă selecționer a fost Ion Parhon, juriul, format din Maria Zărnescu (critic de teatru, asistent universitar UNATC), Elisabeta Pop (critic de teatru), Mircea M. Ionescu (dramaturg), Adi Carauleanu (actor și director artistic al Teatrului Național Vasile Alecsandri, Iași) și președintele Alexa Visarion (regizor și scenarist), a reținut pentru nominalizări următoarele spectacole:

La categoria cel mai bun spectacol:

1. TIPOGRAFIC MAJUSCUL, un spectacol de Gianina Cărbunariu – o coproducție dramAcum și Festivalul Internațional de Teatru de la Nitra, Slovacia, în parteneriat cu Teatrul Odeon, București

2. ÎN INIMA NOPȚII – EPISODUL HAMLET, un scenariu de Gavriil Pinte, cu inserții de George Banu și Monique Borie, regia artistică Gavriil Pinte – Teatrul Regina Maria, Oradea

3. ZIC ZAC, un spectacol de Andrea Gavriliu rezemată de Ștefan Lupu, spectacol independent București

La categoria cea mai bună regie:

1. Gianina Cărbunariu, TIPOGRAFIC MAJUSCUL, un spectacol de Gianina Cărbunariu – o coproducție dramAcum și Festivalul Internațional de Teatru de la Nitra, Slovacia, în parteneriat cu Teatrul Odeon, București

2. Bobi Pricop, PROFU’ DE RELIGIE, de Mihaela Michailov, regia artistică Bobi Pricop – Teatrul Național „Marin Sorescu”, Craiova

3. Theodor Cristian Popescu, PANICĂ (TREI BĂRBAȚI PE PUNCTUL DE-A CEDA PSIHIC), de Mika Myllyaho, regia artistică Theodor Cristian Popescu – Teatrul Nottara, București

La categoria cea mai bună scenografie:

1. Cosmin Ardeleanu/ CANCUN, de Jordi Galcerán, regia artistică Theodor Cristian Popescu – Teatrul Regina Maria, Oradea

2. Roxana Ionescu/ ÎN INIMA NOPȚII – EPISODUL HAMLET, un scenariu de Gavriil Pinte, cu inserții de George Banu și Monique Borie, regia artistică Gavriil Pinte – Teatrul Regina Maria, Oradea

3.Mihai Păcurar/ PERPLEX, de Marius von Mayenburg, regia artistică Theodor Cristian Popescu – Teatrul Clasic „Ioan Slavici”, Arad

La categoria cel mai bun actor:

1. Lari Georgescu, POEZIA VISULUI, de Miriam Răducanu, după textele lui Emil Botta, regia artistică Miriam Răducanu – Teatrul „Unteatru”, București

2. PROFU’ DE RELIGIE, de Mihaela Michailov, regia artistică Bobi Pricop – Teatrul Național „Marin Sorescu”, Craiova

3. PANICĂ (TREI BĂRBAȚI PE PUNCTUL DE-A CEDA PSIHIC), de Mika Myllyaho, regia artistică Theodor Cristian Popescu – Teatrul Nottara, București

La categoria cea mai bună actriță:

1. Ioana Dragoș-GajdoCANCUN, de Jordi Galcerán, regia artistică Theodor Cristian Popescu – Teatrul Regina Maria, Oradea

2. Anca Hanu, AMALIA RESPIRĂ ADÂNC, de Alina Nelega, regia artistică Tudor Lucanu – Teatrul Național „Lucian Blaga”, Cluj-Napoca

3. Eliza Noemi Judeu, CĂLIN (POVESTEA MODERNĂ), dramaturgie de Hannah Wolf și Horia Suru, inspirat din „Wunschkonzert” de Franz Xaver Kroetz și din „Călin (file din poveste)”, de Mihai Eminescu, regia artistică Horia Suru

Juriul a decis la final că cel mai bun spectacol al ediției a XX-a ai Festivalului de Teatru Scurt a fost ÎN INIMA NOPȚII – EPISODUL HAMLET. Cea mai buna regie a fost „Ex aequo”, Gianina Cărbunariu și Bobi Pricop, cea mai bună scenografie – Roxana Ionescu, cel mai bun actor („Ex aequo) – Marcel Iureș și George Mihăiță şi cea mai bună actriță – Anca Hanu.

Premiul special al juriului i s-a acordat lui Theodor Cristian Popescu pentru regia spectacolelor „Cancun” – Teatrul Regina Maria Oradea, „Panica” – Teatrul Nottara București și „Perplex” – Teatrul Clasic Ioan Slavici, Arad.

Juriul a acordat și un premiu de excelență spectacolului „PĂI… DESPRE CE VORBIM NOI AICI, DOMNULE?”, de Cătălin Ștefănescu, adaptare după romanul „Moromeții” de Marin Preda, regia artistică Alexandru Dabija – Teatrul Act București

Concursul de creație dramatică a fost câștigat de Ionuț Buruiană, pentru scenariul intitulat „Fumezi?”, comedie într-un singur act. Din juriu au făcut parte: ALEXANDRU MÂZGĂREANU, regizor, CLAUDIU GROZA, critic de teatru, IOAN MOLDOVAN, directorul Revistei de cultură „Familia”.

Textul câştigător va fi publicat în Revista „Familia” şi va fi transmis electronic tuturor teatrelor din ţară, cu recomandări speciale din partea Teatrului Regina Maria.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4385 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Iranul, butoiul cu pulbere al Orientului!

Modul de acțiune al Iranului pare a fi copiat după cel rusesc. Deși știau clar că au încălcat legea încercând să livreze petrol unui stat care se afla în embargou, au reacționat violent sechestrând o navă britanică și punând în pericol întreaga securitate a strâmtorii Ormuz pe unde tranzitează o treime din petrolul transportat pe cale maritimă în toată lumea. Atacul cu drone s-a făcut prin intermediari, neasumat, la fel cum a făcut Putin când a anexat Crimeea, utilizând militari „anonimi” fără însemnele țării. Retorica internațională a ministrului Iranian de externe, Mohammad Javad Zarif, și a președintelui Hassan Rouhani pare a fi copiată după cea utilizată de Vladimir Putin și Sergey Lavrov.

Citește mai mult