Categorized | Educatie

Sute de elevi din toată ţara participă la Olimpiada de Istorie, la Oradea!

Teatrul „Regina Maria” a fost luni, 6 aprilie, de la ora 15.00, gazda festivităţii de deschidere a etapei naţionale a Olimpiadei de istorie. Participă 220 de elevi și 43 de profesori însoțitori, din toată țara, de la clasele VIII-XII, care studiază disciplina istorie.

Evenimentul a început cu imnul naţional intonat de Corul Ariston al Liceului de Arte din Oradea, dirijat de profesorul Arnold Schneider. Au urmat apoi mai multe cuvântări ale invitaţilor.

„Ne simţim mândri să vă avem oaspeţi într-o zonă istorică atât de importantă. Regiunea care l-a dat ţării pe voievodul Menumorut şi în care se află Peştera Coliboaia în care au fost găsite urme ale omului preistoric și picturi ale acestuia vechi de 35.000 de ani. Istoria a consemnat aici evenimente importante şi mai merită notat că vă aflaţi într-un spaţiu care a învăţat ce înseamnă convieţuirea şi multiculturalitatea”

a spus, printre altele, Lizeta Roşu, inspector școlar pentru istorie, geografie şi științe socio-umane la Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Bihor.

Alături de ea, au mai participat şeful IŞJ Bihor, Nicolae-Ioan Avram, prefectul Claudiu Pop, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor – Cornel Popa, universitarii Simona Trip, Ioan Horga şi Sorin Şipoş şi Doru Dumitrescu, reprezentant al Ministerului Educaţiei.

„Să ajungi la etapa naţională a unei olimpiade este o mare performanţă care necesită muncă şi ambiţie. Felicit elevii care au ajuns până aici şi cred că această competiţie va avea un impact pozitiv asupra lor”

a spus, printre altele, şeful IŞJ Bihor Nicolae Avram care şi-a încheiat discursul cu un proverb japonez: „O zi cu un profesor bun face mai mult decât 1000 de zile de studiu sârguincios”.

Olimpiada se desfăşoară în perioada 06 – 10 aprilie 2015 şi se adresează elevilor din toată țara, de la clasele VIII-XII, care studiază disciplina istorie. Participă, din fiecare județ, câte un reprezentant pe nivel de clasă, care la etapa județeană a ocupat locul I și a obținut cel puțin 90 de puncte. În total, 220 de elevi, care sunt însoţiţi de 43 de profesori.

Proba scrisă a concursului se desfășoară astăzi, de la ora 10.00 la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” Oradea.

În perioada petrecută la Oradea, elevii vor vizita mai multe obiective istorice, religioase, culturale și turistice.

Festivitatea de premiere a câştigătorilor va avea loc vineri, 10 aprilie 2015, la ora 10.00, în sala de spectacole a Filarmonicii din Oradea.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4273 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Needucați, indolenți sau complici? Cum ar trebui să ne raportăm la PSD-iști?

Nu toți sunt condamnați pentru fraudă electorală, nu toți merg la vânătoare cu Țiriac, nu toți înjură ziariști sau debiteză obscenități în fața femeilor. Nu toți se laudă că au mitraliere acasă, nu toți vin la muncă cu mașini de zeci de mii de euro, nu toți truchează licitații. Alături de ei, într-o țesătură fină, sunt vârstnici vulnerabili și copii neștiutori, tineri plini de elan și medici cu halate rupte în coate pe băncile universităților. Exact cum militanții Statului Islamic își făceau „cuiburi” în școli și grădinițe ca să nu îi poată găsi rachetele inamice fără a face victime nevinovate. Cum poți tu, univeresitar cu lucrări științifice de valoare să nu vezi că Daea sau Dăncilă sunt, după toate defenițiile, analfabeți funcționali? Asta este meritocrația în care îți dorești să trăiască copiii tăi? Cum poți să nu vezi clar că legile justiției sunt modificate ca să servească unui om sau unui grup de oameni? Și nu o lege, ci mai multe legi, cu același target? Cum poți să te mulțumești cu 60 de km de autostradă pe an? Și dacă continui să faci parte din așa ceva, cum ar trebui eu și ceilalți care vrem să trăim într-o țară condusă de oameni competenți, cu legi care să îi bage pe cei care fură în pușcărie și în fața cărora să fim toți egali și cu drumuri decente pe care să putem circula, cum ar trebui să ne raportăm la tine?

Citește mai mult