Categorized | Oradea

Dacă nu apar surprize, parcarea subterană de pe Independenței va fi gata anul viitor, în august!

Aflată în lucru, parcarea subterană de pe malul Crişului, lângă Palatul Vulturul Negru, va fi construită pe trei nivele subterane și va avea în total 448 de locuri. La final, Primăria Oradea intenţionează să amenajeze deasupra parcării o zonă verde.

Primarul Ilie Bolojan a susținut miercuri, 13 mai 2015, o conferință de presă în teren, în cadrul căreia a prezentat, alături de inginerii constructori, stadiul lucrărilor la parcarea subterană de pe strada Independenței.

În acest moment se lucrează la realizarea unei incinte din pereți mulați, a cărei suprafață de execuție este de 4.500 mp. Prin procedurile folosite se urmărește ca acestă incintă să fie executată cât mai etanș. Săpăturile se realizează la adâncime mare (max. 15 m) în funcție de nivelul pânzei freatice. Această incintă va fi finalizată până la mijlocul lunii iunie. După realizarea pereților mulați se va trece la construirea unor ancore între Criș și strada Independenței.

Inginerul constructor Iulian Corboveanu, reprezentant al firmei Terratest Geotehnic S.A., a prezentat în detaliu stadiul actual al procesului tehologic în această prima fază:

„În acest moment se realizează grinda de ghidaj pentru săpătură. Apoi, se începe efectiv săpătura în urma unui panotaj realizat prin proiect. O dată cu înaintarea excavației, se introduce și lichidul bentonitic, care are rolul de a susține pereții excavației, pentru ca aceștia să nu se surpe, să nu creeze caverne.

Apoi, în urma atingerii cotei de realizare a pereților mulați prevăzuți în proiect, se trece la introducerea în foraj a două carcase. Aici avem carcasă tip C4. După aceea, se introduce tubul de betonare până în fundul forajului și se începe betonarea de jos în sus. Bentonita, prin presiunea creată de beton, este trimisă în denisipator și apoi e recuperată într-un alt bazin.

Deja se poate vedea cum se betonează cu pâlnia. Întărirea betonului se realizează în 4-6 ore, apoi se reia aceeași execuție la un alt panou, întreaga procedură fiind secvențională.

Pentru cei care nu știu, bentonita este un liant de argilă foarte fină amestecată cu apă, care creează o suspensie cu o densitate mai mare decât densitatea apei, astfel încât introducerea în foraj creează o presiune hidrostatică asupra peretelui, ceea ce înseamnă că infiltrațiile de apă în timpul forajului sunt foarte mici, astfel încât se pot estompa în funcție de dozajul densității bentonitei.”

Parcarea va fi construită pe trei nivele subterane și va avea în total 448 de locuri. La final, Primăria Oradea dorește să amenajeze deasupra parcării o zonă verde. Termenul de execuție a întregii parcări este august 2016.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4363 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Cum să iei de proști 200.000 de orădeni!

Un oraș de proști. Asta cred despre orădeni atât miticii de la Tarom cât și conducerea Aeroportului, incompetenți puși acolo pe un singur criteriu, carnetul de membru de partid! Un oraș de proști pe care poți să îi duci de nas distribuind presei un fake news pe care să-l rostogolească în ziarele lor și pe rețelele de socializare.
Aeroportul din Oradea este la un pas de a deveni un fânaț pe care să mai pască doar vitele și oile țăranilor din zonă. Din marea realizare a alianței UDMR-PSD-ALDE care conduce județul a mai rămas doar o rută de zbor spre București pe care cei de la Tarom au scumpit-o atât de tare încât nu va mai zbura nici dracu din Oradea. În acest context, cei vinovați, atât marionetele politice cât și cei care le-au pus acolo, în loc să explice cum s-a ajuns la situația de față și ce fac pentru a schimba lucrurile, trimit presei fake-news-uri în care se ceartă cu primarul Ilie Bolojan.

Citește mai mult