Categorized | Oradea

Tehnologie revoluţionară la Oradea. Canalizare reparată fără oprirea circulaţiei şi spargerea asfaltului!

O nouă tehnologie după un patent japonez, folosită în Europa de 15-20 de ani, este implementată în premieră şi la Oradea, prin firma Gavella. Aceasta permite ca lucrările de reabilitare a conductelor de canalizare realizate pe Calea Aradului, să se facă doar în dreptul capacelor de canalizare, fără a se sparge asfaltul şi a se opri circulaţia.

Viceprimarul Mircea Mălan a susţinut joi, 27 august, o conferință de presă în teren, în cadrul căreia a prezentat noua tehnologie de reabilitare a canalizării fără săpătură, care se efectuează în premieră în Oradea, pe Calea Aradului. La conferință a fost prezent și directorul Companiei de Apă Oradea, Ovidiu Gavra.

Viceprimarul Mircea Mălan a prezentat această nouă tehnologie prin comparație cu metoda clasică de reabilitare a conductelor de canalizare, prin spargerea asfaltului și săparea de șanțuri. Astfel, s-a putut face o comparație clară între lucrările de reabilitare clasică a canalizării, desfășurate pe strada Constantin Brâncoveanu, unde strada a fost spartă şi circulaţia blocată, fiind nevoie să se sape la o adâncime de 4 metri, și cele efectuate prin noua metodă, pe Calea Aradului, unde se lucrează doar în dreptul capacelor de canalizare, fără a se sparge asfaltul şi fără oprirea circulaţiei.

Această nouă tehnologie se realizează după un patent japonez, prin firma Gavella. Ea se foloseşte în Europa de 15 – 20 de ani, însă este aplicată pentru prima oară la Oradea. Lucrările de reabilitare a canalizării se efectuează fără săpătură, prin cămășuire, realizată de roboţi în interiorul vechii conducte. Metoda prezintă mai multe avantaje, prin faptul că nu presupune nici un fel de inconvenient creat de distrugerea asfaltului, săparea în adâncime, zgomotul, afectarea vegetației existente (arbori), perturbarea traficului, durata întinsă de execuție etc.

„Acesta este primul contract din cadrul proiectului APAREGIO, în care folosim această nouă tehnologie. Ea va fi folosită pe 9 străzi din Oradea, pe o lungime totală de 2,6 km.

Inițial contractul a fost adjudecat cu tehnologia veche, dar am intervenit pe lângă finanțator și pe lângă firma care asigură consultanța ca să folosim acestă nouă tehnologie, care pe lângă faptul că nu mai presupune niciun deranj, prezintă o eficiență mult mai mare, putându-se reabilita pe zi 60 de metri liniari de canalizare, față de 10-12 metri, cât se putea face cu vechea metodă, prin săpare”

a spus viceprimarul Mircea Mălan.

Viceprimarul a explicat în ce constă noua tehnologie de reabilitare a conductelor de canalizare prin cămășuire:

„În prima etapă are loc curățarea și spălarea conductei din beton cu soluții speciale, după care robotul face o inspecție video pentru a se constata starea conductei. Apoi robotul elimină, cu ajutorul unui disc, asperitățile găsite. Cămășuirea constă în construirea dintr-un material special a unei noi conducte în interiorul conductei vechi.

Când operațiunea de cămășuire ajunge în capătul canalului, prin tăierea firelor, conducta nouă se expandează pe pereții conductei vechi. În partea de jos se introduce un ciment special. La finalul operațiunii, se face decuparea în dreptul fiecărui racord, iar un alt robot execută lipirea.”

Cele nouă străzi a căror canalizare va fi reabilitată prin acestă metodă sunt: Calea Aradului, Parcul Traian, Andrei Șaguna, Moscovei, Teatrului, George Barițiu, Postăvarului, Pârâului și George Coșbuc.

Urmează ca acestă metodă de reabilitare a conductelor de canalizare se va folosi și pe străzile George Enescu, Mihai Viteazul, Traian Moșoiu, Piața 1 Decembrie, Aurel Lazăr.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4326 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Cum să iei de proști 200.000 de orădeni!

Un oraș de proști. Asta cred despre orădeni atât miticii de la Tarom cât și conducerea Aeroportului, incompetenți puși acolo pe un singur criteriu, carnetul de membru de partid! Un oraș de proști pe care poți să îi duci de nas distribuind presei un fake news pe care să-l rostogolească în ziarele lor și pe rețelele de socializare.
Aeroportul din Oradea este la un pas de a deveni un fânaț pe care să mai pască doar vitele și oile țăranilor din zonă. Din marea realizare a alianței UDMR-PSD-ALDE care conduce județul a mai rămas doar o rută de zbor spre București pe care cei de la Tarom au scumpit-o atât de tare încât nu va mai zbura nici dracu din Oradea. În acest context, cei vinovați, atât marionetele politice cât și cei care le-au pus acolo, în loc să explice cum s-a ajuns la situația de față și ce fac pentru a schimba lucrurile, trimit presei fake-news-uri în care se ceartă cu primarul Ilie Bolojan.

Citește mai mult