Categorized | Oradea

Proiecte și planuri pentru următorii ani în Oradea

Primăria Municipiului Oradea și-a fixat deja principalele investiţii pe care le va derula în următorii ani. Municipalitatea va continua reabilitarea pe bani europeni a magistralelor şi punctelor termice, va încerca să lege Oradea la viitoarea autostradă, va finaliza terminalul intermodal de transporturi și va construi trei noi blocuri ANL pe Calea Aradului.

Primarul Ilie Bolojan a susținut marți, 14 iunie 2016, că în următoarea perioadă va continua reabilitarea pe bani europeni a magistralelor şi punctelor termice. Vineri s-a publicat ghidul în baza căruia Oradea poate să depună cereri de finanţare.

„În perioada următoare vom revizui analiza cost-beneficiu, pentru că se impune actualizarea tuturor datelor din acest proiect. Sper ca la finalul lunii iulie, dacă nu vor exista niciun fel de probleme, vom putea semna contractul de finanţare pe acest program.

Noi ţintim o sumă de aproximativ 50 milioane de euro. Primul contract pe care îl avem deja semnat este pentru a înlocui cca 24 km de magistrale. Contractul este încheiat cu firma Energomontaj şi este în valoare de cca 20 milioane euro. Acesta va fi primul proiect european pe care îl vom începe în perioada nouă de finanţare”

a spus primarul Ilie Bolojan.

Un alt proiect european derulat tot prin Programul Operaţional Infrastructura Mare este legătura oraşului Oradea cu viitoarea autostradă. Primăria are încheiat un contract pentru realizarea integrală a acestui studiu de fezabilitate pe o lungime de 19,5 km, pentru o legătură cu 4 benzi, cu profil de drum expres, plecând de la giraţia de pe Calea Sântandreiului, cu un pod nou peste Crişul Repede, apoi un pasaj peste Şoseaua Borşului  şi cu alte pasaje peste calea ferată şi peste alte intersecţii până la nodul rutier de la Biharia, unde ar urma să facă joncţiunea cu autostrada.

„Noi încercăm să derulăm acest proiect în paralel cu lucrările de la autostradă. Important este că este cuprins în masterplanul de transport şi că are finanţarea asigurată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare. Estimăm că undeva în cursul lunii septembrie vom putea preda toată documentaţia. Acest studiu este executat de firma Search Corporation, pe un contract de aproximativ 60.000 euro (+TVA).

Sperăm că în luna septembrie să-l putem preda Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, astfel încât la primăvara anului viitor să poată începe lucrările la acest drum de legătură. Valoare estimată este de cca 85 de milioane de euro, urmând să colaborăm cu CNADNR pe partea de exproprieri a terenurilor aflate pe acest traseu”

a spus primarul Ilie Bolojan.

Terminal intermodal și blocuri ANL

Un alt proiect important este cel al terminalului intermodal. În total sunt 5 oraşe din România cuprinse cu sume de bani pentru aceste terminale intermodale: e vorba de Bucureşti, Cluj, Timişoara, Bacău şi Oradea. Oradea are estimaţi cca 20 milioane de euro.

Primarul Ilie Bolojan a venit cu noutăţi şi în privinţa continuării drumului expres pe porţiunea din zona remizei CFR:

„Vă pot informa că am avut discuţii cu ministrul Transporturilor. Avem promisiunea ministerului că se va face acest transfer de amplasament, că vom putea prelua acest amplasament de 600 m din zona remizei CFR, în aşa fel încât odată cu începerea şcolii, drumul expres să fie deschis în întregime circulaţiei şi să existe o legătură pe linie dreaptă între str. Ecaterina Teodoroiu şi str. Bihorului”.

O altă investiţie importantă care se va derula în Oradea va fi construcţia a trei blocuri ANL la ieşirea din Oradea, pe Calea Aradului, după Pârâul Peţa. Săptămâna trecută s-a finalizat procedura de licitaţie pentru construirea acestor blocuri ANL, iar execuţia lor va fi realizată în doi ani.

În ceea ce priveşte continuarea reabilitării clădirilor, strada Vasile Alecsandri va fi o prioritate pentru Primăria Oradea. Intenţia municipalităţii este ca până în primăvara anului viitor, sau cel târziu vara următoare, toate cele 18 imobile de pe strada Vasile Alecsandri să fie reabilitate printr-un parteneriat cu proprietarii. Primăria se va ocupa de pavarea străzii şi transformarea ei în arteră pietonală.

Totodată, continuă lucrările de reabilitare a imobilelor Apollo, Stern, Moskovici Miksa şi clădirea Episcopiei Ortodoxe, iar în ceea ce priveşte clădirile Colegiului Mihai Eminescu şi a Casei Darvas-La Roche, Primăria Oradea pregăteşte documentaţia pentru o finanţare europeană.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4347 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Cum să iei de proști 200.000 de orădeni!

Un oraș de proști. Asta cred despre orădeni atât miticii de la Tarom cât și conducerea Aeroportului, incompetenți puși acolo pe un singur criteriu, carnetul de membru de partid! Un oraș de proști pe care poți să îi duci de nas distribuind presei un fake news pe care să-l rostogolească în ziarele lor și pe rețelele de socializare.
Aeroportul din Oradea este la un pas de a deveni un fânaț pe care să mai pască doar vitele și oile țăranilor din zonă. Din marea realizare a alianței UDMR-PSD-ALDE care conduce județul a mai rămas doar o rută de zbor spre București pe care cei de la Tarom au scumpit-o atât de tare încât nu va mai zbura nici dracu din Oradea. În acest context, cei vinovați, atât marionetele politice cât și cei care le-au pus acolo, în loc să explice cum s-a ajuns la situația de față și ce fac pentru a schimba lucrurile, trimit presei fake-news-uri în care se ceartă cu primarul Ilie Bolojan.

Citește mai mult