Categorized | Cultură

Premiile Festivalului de Teatru Scurt Oradea 2017

Ediția a XXIII-a a Festivalului de Teatru Scurt, componentă a Festivalului Internațional de Teatru Oradea, a ajuns la final după opt zile de maraton teatral. Selecționerul acestei ediții, criticul de teatru Mircea Morariu, a propus pentru secțiunea concurs 14 spectacole de la teatre din întreaga țară.

Sarcina de a desemna câștigătorii a revenit juriului format din criticii de teatru Ion Parhon, Doru Mareș și Octavian Saiu, care au decis acordarea următoarelor premii:

Premiul pentru cea mai bună actriţă a fost câștigat de Irina Naum – pentru rolul CAROL, din spectacolul „Oleanna”, de David Mamet, Teatrul „Jean Bart” Tulcea și Anda Saltelechi – pentru rolul FRANCESCA, din spectacolul „Pe jumătate cântec”, un spectacol de Crista Bilciu.

Premiul pentru cel mai bun actor l-a câștigat Ion Grosu – pentru rolul SLAVA, din spectacolul „Somnambulism”, de Iaroslava Pulinovici, regia Alexandru Mâzgăreanu, Teatrul Nottara, București și Cristian Naum – pentru rolul JOHN, din spectacolul „Oleanna”, de David Mamet, Teatrul „Jean Bart” Tulcea.

Premiul pentru cea mai bună scenografie a fost câștigat de Carmencita Brojboiu – pentru spectacolul „URSUL”, Teatrul de Stat Constanța. Premiul pentru cea mai bună regie l-a luat Cristian Ban – pentru regia spectacolului „Orașul nostru” – Teatrul Clasic „Ioan Slavici”, Arad.

Premiul pentru cel mai bun spectacol l-a câștigat Teatrul Regina Maria, Oradea pentru Cafeneaua Pirandello.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4073 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

  • Victime colaterale, ce facem?

    PSD a promis românilor facilități de Mercedes deși știa că are în curte o Dacie veche și ruginită, iar oamenii, mulți și needucați (sunt și excepții, dar campaniile sunt făcute pe majorități), au căzut în capcană. După această manipulare, Dragnea avea două variante: să mintă cu nesimțire cum au făcut și ceilalți înaintea lui sau să „vândă țara la bucată”, să compromită iremediabil din punct de vedere economic și politic România pentru a-și ține, măcar în parte, promisiunile. Lupta s-a dus pe două fronturi. Atacul constant împotriva justiției, pentru a scăpa camarila din fruntea partidului de dosare penale și căutarea mijloacelor de a fura bani. Nu doar pentru propriile buzunare ci și pentru a achita nota campaniei electorale.
    În mediul acesta toxic unde oamenii sunt mințiți zilnic și sunt atât de naivi încât cred aceste minciuni, nu poate crește, nu se poate dezvolta nimic trainic. De 25 de ani România a evoluat (cât a evoluat) în ciuda acestor maimuțe în costum, nu ajutată de ele. Țara s-a golit de toți cei care au vrut să facă ceva aici pentru că nu au fost lăsați, pentru că nu au avut stomac să dea șpăgi sau să se scufunde în butoiul cu dejecții politice. Ceilalți au continuat să urle în pustiu, ignorați de masa needucată și de sforarii politruci, redundanți pentru occidentali pentru care legile, normele și regulile nu au nevoie de avocați, sunt de la sine înțelese și respectate.
    Democrația a devenit o otravă devreme ce nimeni nu s-a îngrijit ca tinerii, ajunși la maturitate astăzi, să fie capabili să gândească, preferând să fie păstrați la nivelul unor analfabeți ca implicare, cunoaștere și conștiință civică, potriviți pentru a pune ștampila unde trebuie. Conducerea poporului nu prea își are sensul aici unde votul oricărui profesor universitar este anulat de sute de mii de analfabeți păcăliți cu promisiuni deșarte și manipulanți cu vidanje televizate. Așadar, victime colaterale, ce facem?Citește mai mult