Categorized | Oradea

Gata cu înghesuiala și atmosfera de birt. Se deschide noua autogară Ștefan cel Mare!

Veste bună pentru o parte dintre cei care tranzitează Oradea. Imaginile cu zeci de oameni înghesuindu-se pe un trotuar de o jumătate de metru, cu genți, plase și alte bagaje, care puteau fi văzute zilnic lângă Gara Oradea, spre Bulevardul Ștefan cel Mare, se vor schimba. Se vede deja noua autogară OTL.

Modernitatea unui oraș se vede și prin importanța pe care o acordă porților prin care se intră și se iese din el. În stații și gări, oamenii își așteaptă sau își conduc prietenii, rudele, familia. Acolo, străinii iau prima dată contact cu acest oraș, aspect care le poate schimba complet părerea despre el.

Sunt oameni care își formaseră o părere greșită despre Oradea doar pentru faptul că, trecând cu trenul spre Vest, văzuseră gara care, în urmă cu câțiva ani, era într-o stare jalnică. Tocmai de aceea, orice investiție care vine în rezolvarea acestor aspecte este mai mult decât de apreciat.

Ultima dintre acestea, nu singura și nici cea de pe urmă, este Autogara Ştefan cel Mare care se construiește lângă Gara Oradea. Valoarea contractului este de 116.121,43 lei (fără TVA), iar finanţarea provine integral de la bugetul local al Municipiului Oradea.

„Sunt construite clădirea compusă din sală de aşteptare, punct de informare şi vânzare a titlurilor de călătorie, birou administrativ, spaţiu comercial şi trei grupuri sanitare, din care unul pentru persoane cu dizabilităti, platformă  cu 4 peroane pentru îmbarcarea-debarcarea călătorilor și o zonă de aşteptare exterioară cu copertină metalică.

Autogara va deservi operatorii de transport cu licenţe de traseu valabile şi care penetrează oraşul dinspre nord-vest. Astfel, persoanelor  care călătoresc permanent (naveţişti) sau ocazional cu mijlocale de transport care vor accesa noua autogară li se va oferi, pe lângă modalitatea eficientă de trasbordare (o staţie de tramvai prin care se face legătura cu toate zonele oraşului) şi condiţii calitativ superioare”

se afirmă într-un răspuns al OTL.

Pe lângă stația aflată în construcție, în Oradea există şi sunt deja funcţionale alte două. Autogara Nufărul, dată în folosinţă la începutul anului 2014, care deserveşte operatorii de transport care accesează oraşul din partea de sud şi Autogara Decebal, dată în folosinţă în aprilie 2016 şi care deserveşte operatorii de transport care accesează oraşul din partea de sud-vest (Sântandrei, Cheresig, Salonta).

Conform OTL, lucrările la noua autogară se vor finaliza în cursul acestei luni.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4090 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

  • Victime colaterale, ce facem?

    PSD a promis românilor facilități de Mercedes deși știa că are în curte o Dacie veche și ruginită, iar oamenii, mulți și needucați (sunt și excepții, dar campaniile sunt făcute pe majorități), au căzut în capcană. După această manipulare, Dragnea avea două variante: să mintă cu nesimțire cum au făcut și ceilalți înaintea lui sau să „vândă țara la bucată”, să compromită iremediabil din punct de vedere economic și politic România pentru a-și ține, măcar în parte, promisiunile. Lupta s-a dus pe două fronturi. Atacul constant împotriva justiției, pentru a scăpa camarila din fruntea partidului de dosare penale și căutarea mijloacelor de a fura bani. Nu doar pentru propriile buzunare ci și pentru a achita nota campaniei electorale.
    În mediul acesta toxic unde oamenii sunt mințiți zilnic și sunt atât de naivi încât cred aceste minciuni, nu poate crește, nu se poate dezvolta nimic trainic. De 25 de ani România a evoluat (cât a evoluat) în ciuda acestor maimuțe în costum, nu ajutată de ele. Țara s-a golit de toți cei care au vrut să facă ceva aici pentru că nu au fost lăsați, pentru că nu au avut stomac să dea șpăgi sau să se scufunde în butoiul cu dejecții politice. Ceilalți au continuat să urle în pustiu, ignorați de masa needucată și de sforarii politruci, redundanți pentru occidentali pentru care legile, normele și regulile nu au nevoie de avocați, sunt de la sine înțelese și respectate.
    Democrația a devenit o otravă devreme ce nimeni nu s-a îngrijit ca tinerii, ajunși la maturitate astăzi, să fie capabili să gândească, preferând să fie păstrați la nivelul unor analfabeți ca implicare, cunoaștere și conștiință civică, potriviți pentru a pune ștampila unde trebuie. Conducerea poporului nu prea își are sensul aici unde votul oricărui profesor universitar este anulat de sute de mii de analfabeți păcăliți cu promisiuni deșarte și manipulanți cu vidanje televizate. Așadar, victime colaterale, ce facem?Citește mai mult