Categorized | Oradea

Gata cu înghesuiala și atmosfera de birt. Se deschide noua autogară Ștefan cel Mare!

Veste bună pentru o parte dintre cei care tranzitează Oradea. Imaginile cu zeci de oameni înghesuindu-se pe un trotuar de o jumătate de metru, cu genți, plase și alte bagaje, care puteau fi văzute zilnic lângă Gara Oradea, spre Bulevardul Ștefan cel Mare, se vor schimba. Se vede deja noua autogară OTL.

Modernitatea unui oraș se vede și prin importanța pe care o acordă porților prin care se intră și se iese din el. În stații și gări, oamenii își așteaptă sau își conduc prietenii, rudele, familia. Acolo, străinii iau prima dată contact cu acest oraș, aspect care le poate schimba complet părerea despre el.

Sunt oameni care își formaseră o părere greșită despre Oradea doar pentru faptul că, trecând cu trenul spre Vest, văzuseră gara care, în urmă cu câțiva ani, era într-o stare jalnică. Tocmai de aceea, orice investiție care vine în rezolvarea acestor aspecte este mai mult decât de apreciat.

Ultima dintre acestea, nu singura și nici cea de pe urmă, este Autogara Ştefan cel Mare care se construiește lângă Gara Oradea. Valoarea contractului este de 116.121,43 lei (fără TVA), iar finanţarea provine integral de la bugetul local al Municipiului Oradea.

„Sunt construite clădirea compusă din sală de aşteptare, punct de informare şi vânzare a titlurilor de călătorie, birou administrativ, spaţiu comercial şi trei grupuri sanitare, din care unul pentru persoane cu dizabilităti, platformă  cu 4 peroane pentru îmbarcarea-debarcarea călătorilor și o zonă de aşteptare exterioară cu copertină metalică.

Autogara va deservi operatorii de transport cu licenţe de traseu valabile şi care penetrează oraşul dinspre nord-vest. Astfel, persoanelor  care călătoresc permanent (naveţişti) sau ocazional cu mijlocale de transport care vor accesa noua autogară li se va oferi, pe lângă modalitatea eficientă de trasbordare (o staţie de tramvai prin care se face legătura cu toate zonele oraşului) şi condiţii calitativ superioare”

se afirmă într-un răspuns al OTL.

Pe lângă stația aflată în construcție, în Oradea există şi sunt deja funcţionale alte două. Autogara Nufărul, dată în folosinţă la începutul anului 2014, care deserveşte operatorii de transport care accesează oraşul din partea de sud şi Autogara Decebal, dată în folosinţă în aprilie 2016 şi care deserveşte operatorii de transport care accesează oraşul din partea de sud-vest (Sântandrei, Cheresig, Salonta).

Conform OTL, lucrările la noua autogară se vor finaliza în cursul acestei luni.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4119 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

  • Definiția incompetenței: săracii Europei, cu cea mai mare creștere economică din UE!

    Avem o creștere a PIB-ului cu 8%. Economia duduie chiar dacă unii spun că, bazată pe consum, creșterea nu este sustenabilă. Cu toate acestea citesc că, în 2017 nu s-a dat în folosință niciun kilometru de autostradă, că am avut cel mai mic buget de investiții din ultimii ani, că organizațiile patronale sunt nemulțumite, că sinducatele vor continua să scoată oameni în stradă, că benzina s-a scumpit de 4 ori și încă mai crește, alimentele s-au scumpit și ele, ROBOR-ul a ajuns la cifre istorice, Euro este de nerecunoscut, utilitățile se vor scumpi în continuare, primăriilor li se confiscă peste noapte banii de investiții. Cum se poate să ai o asemenea creștere economică și țara să se prăbușească în mod vizibil, lucru confirmat și de statisticile (creșterea inflației sau a deficitului bugetar) și ingrijorările europene? Așa cum scria, pe 13 noiembrie, Oxford Analytica nu există decât o singură explicație: incompetența. Rezolvarea? Exact cum au făcut comuniștii, guvernanții au inventat un inamic imaginar: statul paralel. El este de vină pentru toate. Pentru că cei care fură sunt anchetați și băgați în pușcării, pentru prețul oului, pentru scumpirea benzinei, pentru oamenii care ies în stradă, pentru creșterea Euro, ROBOR și, probabil, și pentru confiscarea peste noapte a banilor din vistieriile primăriilor din toată țara. Trebuie să ai probleme serioase în a face diferența între realitate și povești ca să crezi că toate aceste entități diferite (naționale și internaționale, de stat și private, cu domenii atât de variate) au o singură treabă: să zădărnicească „râul de lapte cu maluri de mămăligă” al guvernului. Că tanti din colț, de la ABC, care dă mai scump oul ca luna trecută, este pe o mână cu Isărescu care „a mărit” Euro și ROBOR și că benzinarul din cartier se trage de bretele cu liderul sindicatului magistraților care scoate oamenii la proteste.

    Citește mai mult