Categorized | Oradea

Vechi, dar mai bune ca ale noastre! Tramvaiele aduse din Berlin intră în circulație după Revelion

Second hand dar nu gioarse, asta a încercat să le transmită orădenilor conducerea OTL săptămâna trecută. Dacă recondiționarea la Arad a tramvaielor vechi din Oradea i-ar fi costat o jumătate de milion de euro, achiziționarea unora vechi modernizate costă în jur de 35.000 de euro bucata, cu tot cu transport.

Tramvaiele care vor intra în circulație din ianuarie 2018 sunt model Tatra KT4D fabricate în 1988-1990 și modernizate în 1996-1998 prin programul german de recondiționare.

„Din ianuarie le vom pune în circulație. Astăzi OTL are 45 de tramvaie zilnic în funcțiune și 5 în rezervă. Avem 10 tramvaie Siemens noi și mai multe vechi. Pe lângă cele 10 achiziționate, vrem să mai cumpărăm încă 20 din Berlin și 10 noi, pe proiecte europene.

Modernizarea va fi un drum lung pe care va trebui să mergem pas cu pas, dar constant. Aceste tramvaie costă 25.000 de euro plus 10.000 de euro transportul de la Berlin până la Oradea. Am vrut să le modernizăm pe ale noastre la Arad dar cei de acolo ne-au spus că sub o jumătate de milion de euro nu ni le pot recondiționa pentru că sunt prea uzate”

a declarat viceprimarul Mircea Mălan care a fost completat de directorul OTL care a spus că a modernizat la Arad doar partea electrică a unui tramvai și a costat 50.000 de euro.

„Tocmai de aceea am fost bucuroși că am găsit această ofertă. Tramvaiele sunt Tatra KT4D fabricate în 1988-1990 și modernizate în 1996-1998 prin programul german de recondiționare. Tramvaiele au 33 de locuri pe scaune și 66 în picioare, ating o viteză maximă de 60 km/h au sisteme de tracțiune și comandă modernizate la fel ca și interiorul, exteriorul și cabina vatmanului.

Dispun de încălzire prin convecție, aeroterme, izolație termică și fonică, amortizare șocuri și vibrații, loc special pentru cărucioare de copii și biciclete și instalație audio de comunicare de la vatman. În următoarea perioadă vom monta sistemele electronice de taxare și în ianuarie le vom introduce pe trasee”

a spus directorul Viorel Mircea Pop.

Pentru a crește salariile vatmanilor, după greva declanșată în toamnă, municipalitatea, împreună cu conducerea OTL, a luat câteva decizii cu impact direct asupra pielii orădenilor. Timpii de așteptare pentru tramvaie au fost crescuți de la 6 la 8 minute în timpul săptămânii și de la 7 la 15 minute în zilele nelucrătoare.

Pentru că mulți orădeni se plâng că îngheață prin stații până vine un tramvai și pentru că nu ar vrea să-și piardă din clienți, OTL spune că va introduce un soft care să le arate posesorilor de mobil, exact unde se află tramvaiul pe traseu.

„Noi putem face ca tramvaiul să circule cu câte 10 oameni din 3 în 3 minute dar costurile le va plăti tot orădeanul. Una dintre soluții ar fi achiziționarea acestui soft”

a spus viceprimarul Mircea Mălan.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4191 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

advert

Jurnal de pe frontul neputinței

Indivizi lunecoși, cu cefe late, la costume, aleși pentru a-i reprezenta pe cei mulți și a duce cetatea spre bunăstare, sunt preocupați doar de propriul lor bine, caută modalități pentru a fura fără să fie prinși, iar dacă sunt prinși, să scape cât mai ieftin. Toate acestea în timp ce marea masă de manevră este ținută din bici, cât mai needucată cu putință pentru a nu cere socoteală, a nu se revolta, a nu deschide ochii.
Avari și inculți, incapabili să lege două vorbe, mint prostimea că România este o mașină de lux când, de fapt, e un hârb gata-gata să se dezmembreze la cea mai mică curbă. Cum să ai creștere economică de peste 5%, cea mai mare inflație din UE și să te împrumuți ca pe timpul crizei economice?
Ziua de mâine a celor, din ce în ce mai puțini, care țin în spate tot scheletul hidos al hienei numită stat, este amanetată de bișnițarii de moravuri ușoare puși în fruntea țării. Naționalizarea pensiilor private înseamnă de fapt confiscarea unui viitor ceva mai bun. Distrugerea și otrăvirea prezentului nu este suficientă, trebuie eradicată și șansa unui viitor mai bun.
Grupuri de oameni needucați dar cu influență, cu idei demne de evul mediu, vor să impună tuturor, ceea ce ei cred că este normalitate. Preocupați nu de rata mare de șomaj, de situația economică dezastruoasă, de mortalitatea infantilă, nu de familiile care au probleme sau de cauzele care îi fac pe tineri să nu mai întemieze familii, nu de copilele care devin mame în clasele primare, nu de copiii morți din fașă pentru că nu au fost vaccinați, ci de cine cu cine împarte cearceaful.
Rezultatul? Plecăm și nici nu mai vrem să știm unde e țara asta pe hartă. România este a doua țară, după Siria, ca număr de emigranți în Europa. Iar la noi nu este război.

Citește mai mult