Categorized | Oradea

Vechi, dar mai bune ca ale noastre! Tramvaiele aduse din Berlin intră în circulație după Revelion

Second hand dar nu gioarse, asta a încercat să le transmită orădenilor conducerea OTL săptămâna trecută. Dacă recondiționarea la Arad a tramvaielor vechi din Oradea i-ar fi costat o jumătate de milion de euro, achiziționarea unora vechi modernizate costă în jur de 35.000 de euro bucata, cu tot cu transport.

Tramvaiele care vor intra în circulație din ianuarie 2018 sunt model Tatra KT4D fabricate în 1988-1990 și modernizate în 1996-1998 prin programul german de recondiționare.

„Din ianuarie le vom pune în circulație. Astăzi OTL are 45 de tramvaie zilnic în funcțiune și 5 în rezervă. Avem 10 tramvaie Siemens noi și mai multe vechi. Pe lângă cele 10 achiziționate, vrem să mai cumpărăm încă 20 din Berlin și 10 noi, pe proiecte europene.

Modernizarea va fi un drum lung pe care va trebui să mergem pas cu pas, dar constant. Aceste tramvaie costă 25.000 de euro plus 10.000 de euro transportul de la Berlin până la Oradea. Am vrut să le modernizăm pe ale noastre la Arad dar cei de acolo ne-au spus că sub o jumătate de milion de euro nu ni le pot recondiționa pentru că sunt prea uzate”

a declarat viceprimarul Mircea Mălan care a fost completat de directorul OTL care a spus că a modernizat la Arad doar partea electrică a unui tramvai și a costat 50.000 de euro.

„Tocmai de aceea am fost bucuroși că am găsit această ofertă. Tramvaiele sunt Tatra KT4D fabricate în 1988-1990 și modernizate în 1996-1998 prin programul german de recondiționare. Tramvaiele au 33 de locuri pe scaune și 66 în picioare, ating o viteză maximă de 60 km/h au sisteme de tracțiune și comandă modernizate la fel ca și interiorul, exteriorul și cabina vatmanului.

Dispun de încălzire prin convecție, aeroterme, izolație termică și fonică, amortizare șocuri și vibrații, loc special pentru cărucioare de copii și biciclete și instalație audio de comunicare de la vatman. În următoarea perioadă vom monta sistemele electronice de taxare și în ianuarie le vom introduce pe trasee”

a spus directorul Viorel Mircea Pop.

Pentru a crește salariile vatmanilor, după greva declanșată în toamnă, municipalitatea, împreună cu conducerea OTL, a luat câteva decizii cu impact direct asupra pielii orădenilor. Timpii de așteptare pentru tramvaie au fost crescuți de la 6 la 8 minute în timpul săptămânii și de la 7 la 15 minute în zilele nelucrătoare.

Pentru că mulți orădeni se plâng că îngheață prin stații până vine un tramvai și pentru că nu ar vrea să-și piardă din clienți, OTL spune că va introduce un soft care să le arate posesorilor de mobil, exact unde se află tramvaiul pe traseu.

„Noi putem face ca tramvaiul să circule cu câte 10 oameni din 3 în 3 minute dar costurile le va plăti tot orădeanul. Una dintre soluții ar fi achiziționarea acestui soft”

a spus viceprimarul Mircea Mălan.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4287 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Needucați, indolenți sau complici? Cum ar trebui să ne raportăm la PSD-iști?

Nu toți sunt condamnați pentru fraudă electorală, nu toți merg la vânătoare cu Țiriac, nu toți înjură ziariști sau debiteză obscenități în fața femeilor. Nu toți se laudă că au mitraliere acasă, nu toți vin la muncă cu mașini de zeci de mii de euro, nu toți truchează licitații. Alături de ei, într-o țesătură fină, sunt vârstnici vulnerabili și copii neștiutori, tineri plini de elan și medici cu halate rupte în coate pe băncile universităților. Exact cum militanții Statului Islamic își făceau „cuiburi” în școli și grădinițe ca să nu îi poată găsi rachetele inamice fără a face victime nevinovate. Cum poți tu, univeresitar cu lucrări științifice de valoare să nu vezi că Daea sau Dăncilă sunt, după toate defenițiile, analfabeți funcționali? Asta este meritocrația în care îți dorești să trăiască copiii tăi? Cum poți să nu vezi clar că legile justiției sunt modificate ca să servească unui om sau unui grup de oameni? Și nu o lege, ci mai multe legi, cu același target? Cum poți să te mulțumești cu 60 de km de autostradă pe an? Și dacă continui să faci parte din așa ceva, cum ar trebui eu și ceilalți care vrem să trăim într-o țară condusă de oameni competenți, cu legi care să îi bage pe cei care fură în pușcărie și în fața cărora să fim toți egali și cu drumuri decente pe care să putem circula, cum ar trebui să ne raportăm la tine?

Citește mai mult