Categorized | Cultură

Premieră națională la Teatrul Regina Maria: „Sufocare (jurnalul unui sinucigaș cronic)”

Teatrul Regina Maria anunță premiera națională a spectacolului „Sufocare (Jurnalul unui sinucigaș cronic)”. Aceasta va avea loc duminică, 21 ianuarie, de la ora 19:00, la Sala Mare, cu publicul pe scenă și se va juca cu casa închisă, numărul de locuri fiind limitat și fără posibilitatea de a se suplimenta.

Și pentru următoarele două reprezentații, care au fost puse în vânzare odată cu publicarea programului lunii ianuarie, toate locurile sunt rezervate. Cei care doresc să vadă spectacolul și nu au reușit încă să achiziționeze bilete, au posibilitatea să aleagă una dintre reprezentațiile programate în data de 6 și 7 februarie.

Autorul piesei „Sufocare”, Chuck Palahniuk, este un jurnalist și romancier american al cărui succes se află în strânsă legătură cu stilul său satiric de a aborda teme tabu. Reușește să creeze opere de tip pamflet, îmbibate în umor negru, pe care le construiește pornind de câteva dintre cele mai acute disfuncții de ordin spiritual, filosofic sau existențial ale oamenilor din societatea zilelor noastre.

Este cunoscut mai ales pentru romanul „Fight Club” cu care a debutat în anul 1996 și a cărui ecranizare a avut un succes răsunător. Fiind specializat în crearea de anti-eroi (schizofrenici, escroci, mizantropi, persoane care suferă de un comportament sexual deviant, dependenți de droguri, cinici etc), autorul modelează personajul principal al romanului „Sufocare” după același șablon. Îl avem astfel pe Victor Mancini, dependent de sex, care devine un escroc ingenios când se vede nevoit să câștige mai mulți bani pentru a o putea întreține pe mama sa bolnavă care se află într-un sanatoriu.

Textul original este tradus în limba română de Mihai Chirilov, iar dramatizarea este realizată de regizorul Ovidiu Caița. Subtitlul „Jurnalul unui sinucigaș cronic” este inspirat dintr-un editorial scris de Chuck Palahniuk: „Trăiește ca și cum ai muri”, care a a avut un impact puternic în rândurile cititorilor.

Direcția de scenă a spectacolului îi aparține tot regizorului sătmărean, care nu se află pentru prima oară în orașul nostru, reușind deja să capteze atenția publicului orădean cu cele două spectacole montate pe scena Teatrului Regina Maria: „Biloxi Blues” (2011) și „Seara de ajun” (2015), ambele premiate în secțiunea Concurs a Festivalului Internațional de Teatru Oradea (FITO).

Decorul spectacolului este realizat de scenografa orădeancă Oana Cernea, care se întâlnește din nou cu regizorul Ovidiu Caița în aceasă formulă după ce au lucrat împreună la montarea spectacolului „Seara de ajun” și a altor spectacole puse în scenă la alte teatre din țară.

Echipa este completată de Andrei Raicu, căruia îi aparține sound designul și muzica originală și care se află la prima colaborare cu Teatrul Regina Maria și de Lucian Moga, căruia îi aprține partea de light design.

Din distribuție fac parte actorii: Richard Balint, Alin Stanciu, Eugen Neag, Corina Cernea, Anda Tămășanu, Georgia Căprărin, Denisa Vlad, Mirela Niță Lupu, Adela Lazăr, Pavel Sîrghi, Lucia Rogoz, Răzvan Vicoveanu, Șerban Borda, Sorin Ionescu, Ciprian Ciuciu.

Spectacolul nu este recomandat persoanelor sub 16 ani!

Biletele s-au pus în vânzare la Agenţia de Bilete a Teatrului de marți până vineri în intervalul orar 12:00 – 18:00, iar în weekend între orele 10:00 – 13:00. Puteţi achiziţiona bilete şi cu o oră înainte de spectacol sau online pe biletmaster.ro. Pentru informaţii suplimentare şi rezervări de bilete, sunaţi la numărul de telefon: 0372.368.475.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4190 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

advert

Jurnal de pe frontul neputinței

Indivizi lunecoși, cu cefe late, la costume, aleși pentru a-i reprezenta pe cei mulți și a duce cetatea spre bunăstare, sunt preocupați doar de propriul lor bine, caută modalități pentru a fura fără să fie prinși, iar dacă sunt prinși, să scape cât mai ieftin. Toate acestea în timp ce marea masă de manevră este ținută din bici, cât mai needucată cu putință pentru a nu cere socoteală, a nu se revolta, a nu deschide ochii.
Avari și inculți, incapabili să lege două vorbe, mint prostimea că România este o mașină de lux când, de fapt, e un hârb gata-gata să se dezmembreze la cea mai mică curbă. Cum să ai creștere economică de peste 5%, cea mai mare inflație din UE și să te împrumuți ca pe timpul crizei economice?
Ziua de mâine a celor, din ce în ce mai puțini, care țin în spate tot scheletul hidos al hienei numită stat, este amanetată de bișnițarii de moravuri ușoare puși în fruntea țării. Naționalizarea pensiilor private înseamnă de fapt confiscarea unui viitor ceva mai bun. Distrugerea și otrăvirea prezentului nu este suficientă, trebuie eradicată și șansa unui viitor mai bun.
Grupuri de oameni needucați dar cu influență, cu idei demne de evul mediu, vor să impună tuturor, ceea ce ei cred că este normalitate. Preocupați nu de rata mare de șomaj, de situația economică dezastruoasă, de mortalitatea infantilă, nu de familiile care au probleme sau de cauzele care îi fac pe tineri să nu mai întemieze familii, nu de copilele care devin mame în clasele primare, nu de copiii morți din fașă pentru că nu au fost vaccinați, ci de cine cu cine împarte cearceaful.
Rezultatul? Plecăm și nici nu mai vrem să știm unde e țara asta pe hartă. România este a doua țară, după Siria, ca număr de emigranți în Europa. Iar la noi nu este război.

Citește mai mult