Categorized | Cultură

Premieră națională la Teatrul Regina Maria: „Sufocare (jurnalul unui sinucigaș cronic)”

Teatrul Regina Maria anunță premiera națională a spectacolului „Sufocare (Jurnalul unui sinucigaș cronic)”. Aceasta va avea loc duminică, 21 ianuarie, de la ora 19:00, la Sala Mare, cu publicul pe scenă și se va juca cu casa închisă, numărul de locuri fiind limitat și fără posibilitatea de a se suplimenta.

Și pentru următoarele două reprezentații, care au fost puse în vânzare odată cu publicarea programului lunii ianuarie, toate locurile sunt rezervate. Cei care doresc să vadă spectacolul și nu au reușit încă să achiziționeze bilete, au posibilitatea să aleagă una dintre reprezentațiile programate în data de 6 și 7 februarie.

Autorul piesei „Sufocare”, Chuck Palahniuk, este un jurnalist și romancier american al cărui succes se află în strânsă legătură cu stilul său satiric de a aborda teme tabu. Reușește să creeze opere de tip pamflet, îmbibate în umor negru, pe care le construiește pornind de câteva dintre cele mai acute disfuncții de ordin spiritual, filosofic sau existențial ale oamenilor din societatea zilelor noastre.

Este cunoscut mai ales pentru romanul „Fight Club” cu care a debutat în anul 1996 și a cărui ecranizare a avut un succes răsunător. Fiind specializat în crearea de anti-eroi (schizofrenici, escroci, mizantropi, persoane care suferă de un comportament sexual deviant, dependenți de droguri, cinici etc), autorul modelează personajul principal al romanului „Sufocare” după același șablon. Îl avem astfel pe Victor Mancini, dependent de sex, care devine un escroc ingenios când se vede nevoit să câștige mai mulți bani pentru a o putea întreține pe mama sa bolnavă care se află într-un sanatoriu.

Textul original este tradus în limba română de Mihai Chirilov, iar dramatizarea este realizată de regizorul Ovidiu Caița. Subtitlul „Jurnalul unui sinucigaș cronic” este inspirat dintr-un editorial scris de Chuck Palahniuk: „Trăiește ca și cum ai muri”, care a a avut un impact puternic în rândurile cititorilor.

Direcția de scenă a spectacolului îi aparține tot regizorului sătmărean, care nu se află pentru prima oară în orașul nostru, reușind deja să capteze atenția publicului orădean cu cele două spectacole montate pe scena Teatrului Regina Maria: „Biloxi Blues” (2011) și „Seara de ajun” (2015), ambele premiate în secțiunea Concurs a Festivalului Internațional de Teatru Oradea (FITO).

Decorul spectacolului este realizat de scenografa orădeancă Oana Cernea, care se întâlnește din nou cu regizorul Ovidiu Caița în aceasă formulă după ce au lucrat împreună la montarea spectacolului „Seara de ajun” și a altor spectacole puse în scenă la alte teatre din țară.

Echipa este completată de Andrei Raicu, căruia îi aparține sound designul și muzica originală și care se află la prima colaborare cu Teatrul Regina Maria și de Lucian Moga, căruia îi aprține partea de light design.

Din distribuție fac parte actorii: Richard Balint, Alin Stanciu, Eugen Neag, Corina Cernea, Anda Tămășanu, Georgia Căprărin, Denisa Vlad, Mirela Niță Lupu, Adela Lazăr, Pavel Sîrghi, Lucia Rogoz, Răzvan Vicoveanu, Șerban Borda, Sorin Ionescu, Ciprian Ciuciu.

Spectacolul nu este recomandat persoanelor sub 16 ani!

Biletele s-au pus în vânzare la Agenţia de Bilete a Teatrului de marți până vineri în intervalul orar 12:00 – 18:00, iar în weekend între orele 10:00 – 13:00. Puteţi achiziţiona bilete şi cu o oră înainte de spectacol sau online pe biletmaster.ro. Pentru informaţii suplimentare şi rezervări de bilete, sunaţi la numărul de telefon: 0372.368.475.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4157 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

advert

Definiția incompetenței: săracii Europei, cu cea mai mare creștere economică din UE!

Avem o creștere a PIB-ului cu 8%. Economia duduie chiar dacă unii spun că, bazată pe consum, creșterea nu este sustenabilă. Cu toate acestea citesc că, în 2017 nu s-a dat în folosință niciun kilometru de autostradă, că am avut cel mai mic buget de investiții din ultimii ani, că organizațiile patronale sunt nemulțumite, că sinducatele vor continua să scoată oameni în stradă, că benzina s-a scumpit de 4 ori și încă mai crește, alimentele s-au scumpit și ele, ROBOR-ul a ajuns la cifre istorice, Euro este de nerecunoscut, utilitățile se vor scumpi în continuare, primăriilor li se confiscă peste noapte banii de investiții. Cum se poate să ai o asemenea creștere economică și țara să se prăbușească în mod vizibil, lucru confirmat și de statisticile (creșterea inflației sau a deficitului bugetar) și ingrijorările europene? Așa cum scria, pe 13 noiembrie, Oxford Analytica nu există decât o singură explicație: incompetența. Rezolvarea? Exact cum au făcut comuniștii, guvernanții au inventat un inamic imaginar: statul paralel. El este de vină pentru toate. Pentru că cei care fură sunt anchetați și băgați în pușcării, pentru prețul oului, pentru scumpirea benzinei, pentru oamenii care ies în stradă, pentru creșterea Euro, ROBOR și, probabil, și pentru confiscarea peste noapte a banilor din vistieriile primăriilor din toată țara. Trebuie să ai probleme serioase în a face diferența între realitate și povești ca să crezi că toate aceste entități diferite (naționale și internaționale, de stat și private, cu domenii atât de variate) au o singură treabă: să zădărnicească „râul de lapte cu maluri de mămăligă” al guvernului. Că tanti din colț, de la ABC, care dă mai scump oul ca luna trecută, este pe o mână cu Isărescu care „a mărit” Euro și ROBOR și că benzinarul din cartier se trage de bretele cu liderul sindicatului magistraților care scoate oamenii la proteste.

Citește mai mult