Categorized | Oradea

Primăria vrea să impulsioneze construirea de locuințe noi în Oradea

Municipalitatea a prezentat joi, 9 august, un regulament privind susținerea construcției de apartamente în oraș, cu scopul de a ajuta la creșterea populației și pentru ca orădenii să rămână și să locuiască în continuare în municipiu.

Obiectivul principal al regulamentului îl constituie încurajarea construirii de noi locuințe în perimetrul municipiului Oradea.

Primarul Ilie Bolojan a explicat care sunt țintele urmărite prin acest regulament:

„Una din mizele dezvoltării orașului Oradea este aceea de a ne crește populația, pe de o parte, de a atrage locuitori în Oradea, dorind să asigurăm forță de muncă pentru companiile din Oradea sau din zona metropolitană, iar pe de altă parte ne dorim ca orădenii să rămână să locuiască în continuare în Oradea, asigurându-le condiții de viață cât mai bune.

Pentru ca aceștia să vină să locuiască în oraș trebuie să le asigurăm locuințe la prețuri cât mai bune, în zone cu o infrastructură corespunzătoare, cu un acces facil la mijloacele de transport în comun și condiții bune de locuit.

 

Am identificat o astfel de zonă ca fiind vatra veche a orașului Oradea, respectiv perimetrul delimitat la sud de traseul Centurii Oradea – Calea Ogorului și Calea Sântandreiului, la vest de str. Ovid Densusianu și str. Podului, iar la nord și est de calea ferată spre dealuri, dar nu pe dealuri. Ne dorim să existe astfel o densitate urbană rezonabilă și un preț al apartamentelor competitiv”.

Municipalitatea dorește să asigure infrastructura de utilități pe cheltuiala proprie acolo unde dezvoltatorii imobiliari construiesc blocuri de locuințe.

Investind în aceste utilități, municipalitatea va cere dezvoltatorilor îndeplinirea câtorva condiții: proiectul de dezvoltare imobiliară să fie amplasat în aria de aplicabilitate, pe un amplasament să fie construite minim 150 de apartamente, regimul de înălțime a blocurilor să fie de minim 3 etaje, durata de execuție a construcțiilor să fie de cel mult 3 ani de la data semnării acordului și să predea parcările de la sol în domeniul public al municipiului Oradea, pentru a fi gestionate mai bine față de ce se întâmplă astăzi cu parcările private din cartiere.

Dacă valoarea utilităților va depăși 2500 de euro/apartament, atunci diferența va fi suportată de către dezvoltatorul imobiliar.

Regulamentul îl puteți consulta sau descărca de AICI și va fi aplicabil viitoarelor proiecte de dezvoltare imobiliară.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4348 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Cum să iei de proști 200.000 de orădeni!

Un oraș de proști. Asta cred despre orădeni atât miticii de la Tarom cât și conducerea Aeroportului, incompetenți puși acolo pe un singur criteriu, carnetul de membru de partid! Un oraș de proști pe care poți să îi duci de nas distribuind presei un fake news pe care să-l rostogolească în ziarele lor și pe rețelele de socializare.
Aeroportul din Oradea este la un pas de a deveni un fânaț pe care să mai pască doar vitele și oile țăranilor din zonă. Din marea realizare a alianței UDMR-PSD-ALDE care conduce județul a mai rămas doar o rută de zbor spre București pe care cei de la Tarom au scumpit-o atât de tare încât nu va mai zbura nici dracu din Oradea. În acest context, cei vinovați, atât marionetele politice cât și cei care le-au pus acolo, în loc să explice cum s-a ajuns la situația de față și ce fac pentru a schimba lucrurile, trimit presei fake-news-uri în care se ceartă cu primarul Ilie Bolojan.

Citește mai mult