Categorized | Oradea

Două poduri în construcție în Oradea. Lucrările avansează rapid!

Noul pod peste Peța de lângă Universitatea din Oradea și Podul Centenarului (peste Crișul Repede, între strada Plevnei și strada Szigligeti Ede) încep să prindă contur. Valoare celor două investiții este de aproape 12,4 milioane de lei.

Construire podului peste Crișul Repede a început pe 25 ianuarie și are termen de finalizare 12 luni.

„Asta ar însemna undeva în 25 ianuarie 2019, dar acest pod, din câte vedeți, este într-o stare avansată și dorim ca până în data de 1 decembrie să îl finalizăm, având în vedere că a primit și denumirea de Podul Centenarului”

a spus viceprimarul Florin Birta.

Până în prezent au fost realizate platformele tehnologice de acces pe maluri, lucrările de deviere a rețelelor, piloții forați pe ambele maluri, culeile pe ambele maluri, hidroizolațiile culeelor, eșafodajele metalice provizorii pentru susținerea confecției metalice a podului, racordarea canalizării pluviale și lucrările la drumuri: sensuri giratorii pe ambele maluri.

De asemenea, confecția metalică a podului (tablier, arce) este finalizată și adusă în șantier, urmând a fi adusă și balustrada care va proteja pietonii și bicicliștii care vor trece pe acest pod.

Momentan se execută montajul confecției metalice a podului (tablier, arce, trotuar), urmând a fi executat montajul tiranților, între arce și tablier, și a predalelor de beton armat prefabricat.

Prețul contractului este de 11.34 de milioane de lei, fără TVA. Lungimea totală a podului va fi de 79,61  de metri iar lățimea de 18 metri.

În momentul în care podul va fi inaugurat, vor interveni anumite modificări în circulația rutieră de pe străzile adiacente, care urmează să fie anunțate.

Podul peste pârâul Peța, finalizat până la sfârșitul lui noiembrie!

Ordinul de începere la partea de construcție a noului pod în locul celui vechi, care a fost demolat, s-a dat în data de 17 septembrie. Demolarea vechiului pod a fost necesară întrucât nu mai prezenta siguranţă în desfăşurarea traficului, fiind construit în 1940.

„Ceea ce urmărim prin această reabilitare a podului este lățirea efectivă a lui, pentru a asigura atât accesul pietonilor cât și al mașinilor și bicicletelor. Mai mult, podul era într-o stare destul de degradată.

De asemenea, în această zonă va veni linia de tramvai și, pentru a nu avea probleme din punct de vedere tehnic, ca podul să fie destul de rezistent, s-a decis refacerea lui”

a precizat viceprimarul Florin Birta.

Noul pod va avea o lungime de 19,25 m și o deschidere de 18,59 m, lățimea carosabilului fiind proiectată la 2×3,50 m iar cea a trotuarelor la 2×2,40 m, care va include și câte o pistă de biciclete cu o lățime de 1 m.

Până în prezent a fost realizată estacada metalică pentru devierea rețelei de apă, s-au turnat fundațiile de beton de pe partea stângă și au fost procurate 21 de grinzi prefabricate din beton armat.

În prezent se execută pregătirea incintei palplanșelor în vederea turnării fundației de beton a culeeii de pe partea dreaptă.

Aproximativ 45% din lucrare este gata în acest moment, termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor fiind 29 noiembrie 2018.

„Până acum am beneficiat din plin de această vreme frumoasă, de această toamnă prelungită, dar în funcție de ce vom avea de acum înainte sperăm să finalizăm în termen acest pod”

a spus Birta.

Prețul contractului este de puțin peste un milion de lei lei, iar durata de execuţie este de 4 luni.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4387 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Iranul, butoiul cu pulbere al Orientului!

Modul de acțiune al Iranului pare a fi copiat după cel rusesc. Deși știau clar că au încălcat legea încercând să livreze petrol unui stat care se afla în embargou, au reacționat violent sechestrând o navă britanică și punând în pericol întreaga securitate a strâmtorii Ormuz pe unde tranzitează o treime din petrolul transportat pe cale maritimă în toată lumea. Atacul cu drone s-a făcut prin intermediari, neasumat, la fel cum a făcut Putin când a anexat Crimeea, utilizând militari „anonimi” fără însemnele țării. Retorica internațională a ministrului Iranian de externe, Mohammad Javad Zarif, și a președintelui Hassan Rouhani pare a fi copiată după cea utilizată de Vladimir Putin și Sergey Lavrov.

Citește mai mult