Categorized | Oradea

Două poduri în construcție în Oradea. Lucrările avansează rapid!

Noul pod peste Peța de lângă Universitatea din Oradea și Podul Centenarului (peste Crișul Repede, între strada Plevnei și strada Szigligeti Ede) încep să prindă contur. Valoare celor două investiții este de aproape 12,4 milioane de lei.

Construire podului peste Crișul Repede a început pe 25 ianuarie și are termen de finalizare 12 luni.

„Asta ar însemna undeva în 25 ianuarie 2019, dar acest pod, din câte vedeți, este într-o stare avansată și dorim ca până în data de 1 decembrie să îl finalizăm, având în vedere că a primit și denumirea de Podul Centenarului”

a spus viceprimarul Florin Birta.

Până în prezent au fost realizate platformele tehnologice de acces pe maluri, lucrările de deviere a rețelelor, piloții forați pe ambele maluri, culeile pe ambele maluri, hidroizolațiile culeelor, eșafodajele metalice provizorii pentru susținerea confecției metalice a podului, racordarea canalizării pluviale și lucrările la drumuri: sensuri giratorii pe ambele maluri.

De asemenea, confecția metalică a podului (tablier, arce) este finalizată și adusă în șantier, urmând a fi adusă și balustrada care va proteja pietonii și bicicliștii care vor trece pe acest pod.

Momentan se execută montajul confecției metalice a podului (tablier, arce, trotuar), urmând a fi executat montajul tiranților, între arce și tablier, și a predalelor de beton armat prefabricat.

Prețul contractului este de 11.34 de milioane de lei, fără TVA. Lungimea totală a podului va fi de 79,61  de metri iar lățimea de 18 metri.

În momentul în care podul va fi inaugurat, vor interveni anumite modificări în circulația rutieră de pe străzile adiacente, care urmează să fie anunțate.

Podul peste pârâul Peța, finalizat până la sfârșitul lui noiembrie!

Ordinul de începere la partea de construcție a noului pod în locul celui vechi, care a fost demolat, s-a dat în data de 17 septembrie. Demolarea vechiului pod a fost necesară întrucât nu mai prezenta siguranţă în desfăşurarea traficului, fiind construit în 1940.

„Ceea ce urmărim prin această reabilitare a podului este lățirea efectivă a lui, pentru a asigura atât accesul pietonilor cât și al mașinilor și bicicletelor. Mai mult, podul era într-o stare destul de degradată.

De asemenea, în această zonă va veni linia de tramvai și, pentru a nu avea probleme din punct de vedere tehnic, ca podul să fie destul de rezistent, s-a decis refacerea lui”

a precizat viceprimarul Florin Birta.

Noul pod va avea o lungime de 19,25 m și o deschidere de 18,59 m, lățimea carosabilului fiind proiectată la 2×3,50 m iar cea a trotuarelor la 2×2,40 m, care va include și câte o pistă de biciclete cu o lățime de 1 m.

Până în prezent a fost realizată estacada metalică pentru devierea rețelei de apă, s-au turnat fundațiile de beton de pe partea stângă și au fost procurate 21 de grinzi prefabricate din beton armat.

În prezent se execută pregătirea incintei palplanșelor în vederea turnării fundației de beton a culeeii de pe partea dreaptă.

Aproximativ 45% din lucrare este gata în acest moment, termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor fiind 29 noiembrie 2018.

„Până acum am beneficiat din plin de această vreme frumoasă, de această toamnă prelungită, dar în funcție de ce vom avea de acum înainte sperăm să finalizăm în termen acest pod”

a spus Birta.

Prețul contractului este de puțin peste un milion de lei lei, iar durata de execuţie este de 4 luni.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4326 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Cum să iei de proști 200.000 de orădeni!

Un oraș de proști. Asta cred despre orădeni atât miticii de la Tarom cât și conducerea Aeroportului, incompetenți puși acolo pe un singur criteriu, carnetul de membru de partid! Un oraș de proști pe care poți să îi duci de nas distribuind presei un fake news pe care să-l rostogolească în ziarele lor și pe rețelele de socializare.
Aeroportul din Oradea este la un pas de a deveni un fânaț pe care să mai pască doar vitele și oile țăranilor din zonă. Din marea realizare a alianței UDMR-PSD-ALDE care conduce județul a mai rămas doar o rută de zbor spre București pe care cei de la Tarom au scumpit-o atât de tare încât nu va mai zbura nici dracu din Oradea. În acest context, cei vinovați, atât marionetele politice cât și cei care le-au pus acolo, în loc să explice cum s-a ajuns la situația de față și ce fac pentru a schimba lucrurile, trimit presei fake-news-uri în care se ceartă cu primarul Ilie Bolojan.

Citește mai mult