Categorized | Oradea

Tramvaiele noi vin abia în 2020. O nouă linie de tramvai va lega Rogerius de Ioșia!

Șantierele numeroase din Oradea, care duc la închiderea sau devierea circulației, și construirea unei noi linii de tramvai, obligă OTL să reconfigreze traseele mijloacelor de transport în comun. Astfel, din 15 noiembrie, se va înființa o nouă linie de tramvai, 8, care va lega Rogerius de Ioșia. În plus, noile tramvaie, care trebuiau să ajungă anul acesta în Oradea, vor intra în circulație abia în primăvara anului viitor.

Modificările aduse transportului în comun au fost prezentate marți, 29 octombrie 2019, de către directorul OTL, Viorel Pop. Din cauza lucrărilor din zona podului Dacia, începând din 15 noiembrie, transportul călătorilor se va efectua cu autobuze care vor circula pe Linia T3, pe următorul traseu: Piaţa Emanuil Gojdu – General Magheru – Republicii (staţie Magazinul Crişul) – Piaţa Bucureşti – Berzei (staţie Gara Centrală şi Stadion) – Olimpiadei – Eroul Necunoscut (staţie cap linie Parc Olosig) – Olimpiadei – Berzei – Piața București – Republicii – General Magheru – Piața Emanuil Gojdu.

Totodată, se înființează linia de tramvai 8 pe traseul: Lipovei – Aviatorilor – Calea Aradului – bdul Decebal – Eroul Necunoscut – Corneliu Coposu – Transilvaniei – bdul Dacia – Pod CFR – Transilvaniei – Corneliu Coposu – Eroul Necunoscut – bdul Decebal – Calea Aradului – Aviatorilor – Lipovei.

„Din 15 ianuarie, toate liniile de trmavai se vor redenumi. Nu vor mai fi pe culori. La ora actuală sunt 7 linii de tramvai, dea ceea noua linie se numește 8. La terminarea tuturo lucrărilor de extindere vor mai apărea două linii noi”

a spus directorul Viorel Pop.

Reprezentanții OTL au anunțat și faptul că începând cu 1 decembrie 2019 vor intra cu curse OTL și în zona Metropolitană în Cetariu și Paleu. Aici pasagerii vor putea călători cu autobuzele 721 și 722 pe traseul: Oradea – Paleu – Uileacu de Munte – Cetariu – Tăutelec – Șișterea – Șușturogi, respectiv Săldăbagiu de Munte – str. Șanțului – str. Gheorghe Doja – str. Louis Pasteur – Șanțului – Săldăbagiu de Munte.

Legat de acest subiect, directorul Pop a declarat că OTL intenționează să introducă curse regulate și în alte localități din zona Metropolitană în viitorul apropiat, în funcție de solicitările unităților administrativ teritoriale.

În ceea ce privește timpii prea mari de așteptare în stații, directorul a spus că de vină sunt blocajele din trafic.

„OTL-ul are în derulare instruirea de noi vatmani la Arad. Avem deja 6 vatmani instruiți și vom încerca să căutăm și șoferi de autobuz școliți în Oradea. Frecvența tramvaielor este dată peste cap de aglomerația din oraș și de faptul că unii își parchează mașinile pe linii, sau prea aproape de ele. Modernizarea tronsonului din Nufărul va crește viteza comercială și asta se va vedea în felul în care se va circula”

a spus Viorel Pop.

Primele 4 tramvaie vor sosi în Oradea până pe 15 martie 2020

Prezent la conferință,  viceprimarul Mircea Mălan a spus că contractul de furnizare cu Astra Vagoane Călători a celor 20 de tramvaie este semnat în 19 octombrie 2018, are o valoare de aproape 149 de milioane de lei, fiind achitat până în prezent avansul pentru cele 20 de tramvaie în proporție de 30% din valoarea contractului (puțin peste 44,6 milioane de lei).

Livrarea noilor tramvaie a fost întârziată însă de faptul că Poliția Rutieră a solicitat ca acestea să fie dotate cu instalații care să le permită o autonomie de funcționare de câteva sute de metri, pentru situațiile când intervin întreruperi de curent. În urma acestei solicitări, în data de 14 octombrie 2019 s-a semnat un act adițional de prelungire a termenului de livrare a primelor 10 tramvaie cu 5 luni, astfel că primele 4 tramvaie vor sosi în Oradea până la 15 martie 2020.

„Acestea sunt tramvaie de ultimă generație, care vor contribui consistent la creșterea calității transportului public în Oradea”

a spus Mircea Mălan.

Tramvaiele noi vor avea o capacitate de 160 călători, ele vor fi eficiente din punct de vedere energetic și vor recupera energia datorită sistemului de frânare recuperativă, vor fi dotate cu aer condiționat, instalaţie de încălzire şi ventilaţie/climatizare, totodată va exista rampă și un minim spațiu destinat persoanelor cu dizabilități.

Legat de achiziția celor 15 autobuze hibrid prin POR și achiziția a 6 autobuze Diesel și un autobuz hibrid prin proiectul comun cu orașul Debrecen, Mircea Mălan a declarat că este în curs de realizare licitația pentru achiziția celor 15 autobuze, urmează ca în zilele următoare să fie anunțată licitația, iar celălalt proiect de achiziție a 7 autobuze are achiziția finalizată, câștigătorul licitației fiind compania Mercedes.

„Lucrăm la achiziționarea a 70 de autobuze noi. Am avea nevoie de 30 de milioane de euro pentru acestea. E deocamdată un deziderat”

a spus directorul OTL Viorel Pop.

Ichim Vasilică

This post was written by:

- who has written 4388 posts on Presa Oradea.


Contact the author

Leave a Reply

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Iranul, butoiul cu pulbere al Orientului!

Modul de acțiune al Iranului pare a fi copiat după cel rusesc. Deși știau clar că au încălcat legea încercând să livreze petrol unui stat care se afla în embargou, au reacționat violent sechestrând o navă britanică și punând în pericol întreaga securitate a strâmtorii Ormuz pe unde tranzitează o treime din petrolul transportat pe cale maritimă în toată lumea. Atacul cu drone s-a făcut prin intermediari, neasumat, la fel cum a făcut Putin când a anexat Crimeea, utilizând militari „anonimi” fără însemnele țării. Retorica internațională a ministrului Iranian de externe, Mohammad Javad Zarif, și a președintelui Hassan Rouhani pare a fi copiată după cea utilizată de Vladimir Putin și Sergey Lavrov.

Citește mai mult