Spre surprinderea noastră, OTL RA a reacţionat foarte repede la materialul nostru care trata problema transportului în comun. Aşa cum este normal, Oradea Press va publica integral dreptul la replică al OTL RA. Ne rezervăm însă dreptul de a explica cititorilor noştrii, punct cu punct, care sunt argumentele pentru care am scris ceea ce am scris.
Iată cum sună dreptul la replică al unei instituţii plătite din banii noştrii către dumneavoastră, pentru că, la urma urmei, dumneavoastră sunteţi cei care ne împuterniciţi pe noi, jurnaliştii să observăm şi să sancţionăm neregulile cu care vă întâlniţi.
„Despre cine are dreptate „Constatăm încă odată cu tristeţe că ştiri referitoare la O.T.L. – R.A. primesc o tentă defăimătoare care nu este conformă cu realitatea din teren. Ne pare rău să constatăm că sunteţi ori dezinformaţi, ori manipulaţi politic. Excludem să credem că aţi fi mânaţi de reavoinţă. Pentru a vă recâştiga credibilitatea vă invităm, înainte de a scrie articole (de preferat chestiuni reale, nu ficţiuni), să verificaţi şi să vă documentaţi în ce priveşte tematica abordată. Până atunci însă ne cerem dreptul la replică, permiţându-ne să lămurim punctual pasaje ale articolului “ OTL-RA continuă să-şi bată joc de călătorii care le pun pâinea pe masă” afişat pe site-ul d-voastră.
– decorarea vehiculelor în perioada ultimului an se face, conform regulilor contractuale, astfel încât numai maxim 5% şi doar în cazuri absolut explicate, geamurile pot fi acoperite cu autocolante transparente
– în ce priveşte “frigul” din vehicule, vă informăm că avem un grad ridicat de satisfacţie al călătorilor legat de încălzirea mijloacelor de transport în comun. Am fost chiar reclamaţi la Primărie pentru risipa de căldură din tramvaie.
– “Curăţenia”. Un aspect despre care ar fi fost mult mai bine să vă informaţi. Firma EkroteK SRL este cea care a câştigat licitaţia pentru acest serviciu externalizat. Este un contract încă în derulare, penalizările cu refuz de plată la facturi fiind expresia nemulţumirii noastre în ce priveşte îndeplinirea îndatoririlor legate de starea de curăţenie din mijloacele de transport aparţinând regiei.
– “ Preţul biletului ”. Ori sunteţi “ blatist înrăit”, ori sunteţi supărat că nu aţi primit abonament “gratuit”. Pare-se că în ultimii ani nu aţi cumpărat niciun fel de legitimaţie de călătorie. Sigur că astfel se face că nu ştiţi că din anul 2007 preţurile acestora în Oradea nu s-au majorat. “Biletul de 3 lei” reprezintă în fapt 2 călătorii.
Prin publicarea acestui ” Drept la replică “ veţi elimina dezinformarea adusă eventualilor d-voastră cititori”.
Şi acum să le luăm pe rând.
Nu credem că a scrie că în tramvaie este mizerie, un lucru pe care probabil şi dumneavoastră l-aţi întâlni dacă nu aţi veni la serviciu cu maşina de serviciu (plătită tot din banii noştrii), este o interpretare defăimătoare. Este o realitate pe care orădenii o trăiesc la fiecare pas.
Manipulaţi politic, poate sunt oamenii care conduc astăzi OTL şi care au fost puşi în funcţii importante nu pentru că sunt buni profesionişti ci pentru că sunt membrii într-un partid politic sau altul. Am putea să vă dăm şi exemple, dar, deocamdată, ne abţinem.
Despre cei 5% cred că glumiţi. Nu trebuie să fii jurnalist ca să observi că majoritatea tramvaielor au lipite autocolante pe geamuri. Dacă vreţi, facem o rubrică în care vă prezentăm zilnic câte un tramvai care are autocolante pe geam.
În ceea ce priveşte frigul din tramvaie, trebuie din nou să vă invit să vă folosiţi propriile mijloace de transport în comun şi nu maşinile elegante cu care veniţi la serviciu. Faceţi câteva ture cu tramvaiele dimineaţa când merg orădenii la muncă sau elevii la şcoală şi o să vedeţi câţi stau în picioare doar pentru că nu vor să se îmbolnăvească pe scaunele din tramvaie.
Problema dumneavoastră cu firma EkroteK SRL nu ne priveşte nici pe noi şi nici pe călători. Oamenii plătesc o anumită sumă de bani şi ca atare se aşteaptă să călătorească în condiţii de igienă, nu în vagoane cu geamuri mate din cauza jegului şi în frig.
Cât despre preţul biletului, vă recomandăm un portal (il puteti consulta AICI). Este cel al firmei care se ocupă de transport în Bucureşti, şi vă informăm că acolo, adică in CAPITALĂ, preţul biletului este de 1,3 lei pe o călătorie. Adică 2,6 lei pe două călătorii. Asta înseamnă că la Oradea preţul unui bilet este mai scump cu 0,4 lei pe o călătorie. Ce oferiţi în plus faţă de transportul în comun din Bucureşti ca să vă permiteţi să cereţi unui cetăţean din provincie să plătească mai mult pe transportul în comun, decât îşi permite o firmă din capitală?
Blatist nu a fost nimeni niciodată. Se poate verifica la “specialiştii” dumneavoastră care fac controale şi care, mă gândesc că au o astfel de evidenţă.
Cât despre abonamentul “gratuit”, sunteţi chiar amuzanţi. Dacă dumneavoastră aţi cumpărat tăcerea tuturor ziarelor şi portalurilor on-line cu un abonament “gratuit”, ei bine, nu este şi cazul portalului de ştiri Oradea Press. Noi am scris despre jegul din tramavaie şi pe vremea când nu solicitasem abonament şi vom continua să o facem indiferent de câte abonamente le veţi face cadou colegilor noştrii din presă. Asta pentru că ne respectăm meseria şi considerăm că orădenii merită un transport în comun de calitate. Fără jeg, reclame pe geamuri şi preţuri mai ridicate decât în Bucureşti.