Senatorul PDL Iulian Urban susţine că valoarea amenzilor de circulaţie ar trebui stabilite în funcţie de veniturile şoferilor. Asta pentru că în timp ce pentru unii şoferi amenzile sunt mai mult decât usturătoare pentru alţii sunt floare la ureche şi nu schimbă nimic din comportamentul lor în trafic.
Deocamdată proiectul este doar o propunere în Parlament dar există şanse reale ca el să devină lege. Asta pentru că Guvernul este în căutare de noi taxe pentru a mări bugetul general al României. Cea mai bună analiză cu privire la acest proiect de lege o fac cei de la Ziarul Financiar care explică că:
„valoarea punctului-amendă va fi de 10% din salariul minim brut pe economie pentru contravenienţii cu venituri anuale în anul 2009 sub 30.000 de lei, 2% din venituri pentru cei care au încasat în 2009 30.000 – 300.000 de lei şi 1% din venituri pentru cei care câştigă peste 300.000 de lei pe an. Clasele de sancţiuni pornesc de la două-trei puncte amendă pentru clasa I de sancţiuni şi ating 21-100 de puncte amendă în clasa a V-a care se aplică persoanelor juridice. Prin urmare, dacă un angajat cu un salariu de 4.100 de lei (1.000 de euro) pe lună achită în prezent o amendă de 120 de lei (sau 60 lei în 48 de ore) pentru întrecerea vitezei legale cu 10-20 km/h, în noua variantă ar achita circa 1.000 de lei amendă, adică de nouă ori mai mult decât acum”.
Implementarea acestei legi este sprijinită şi de exemple concrete cum sunt Germania şi Austria unde această lege se aplică de ani buni. În prezent valoarea punctului-amendă atinge 60 de lei, adică 10% din salariul minim brut de 600 de lei iar la nivel naţional valoarea amenzilor neplătite în 2009 a atins 100 milioane euro
Ideea asta buna se aplica de ani buni in tarile scandinave, sunt curios cum se vor evalua veniturile anuale ale somerilor cu bmw ultimu ragnet sau ale tiganilor la fel de someri cu palate si kilograme de aur la gat.