Todor Albert, actualul director al Filarmonicii de Stat din Oradea susţine că este mare nevoie ca în următoarea perioadă concertele educative să fie reluate dar că este nevoie de o mai mare impulsionare a viitorilor muzicieni care nu ar trebui să lipsească de la niciun astfel de concert. Profesorii susţin însă că orele la care sunt puse aceste concerte fac imposibilă participarea la ele.
În luna mai se termină stagiunea concertelor educative destinate elevilor. Ultima temă din această stagiune este dirijată de Romeo Rîmbu şi prezintă „Dansul Simfonic”. Tema cuprinde fragmente din dansuri simfonice de mare popularitate semnate de autori ca Dvorak, Brahms, Boccherini, Ravel, Bartók, etc. Aceste ultime două concerte vor avea loc vineri 7 şi 21 mai şi directorul Todor Albert speră la o participare cât mai numeroasă.
„Avem 5 instituţii care se ocupă de muzică în Oradea. Dacă măcar 20% dintre cei care fac parte din aceste instituţii ar veni la aceste concerte educative, sala ar fi plină”
a explicat directorul. Oradea Press a încercat să afle mai multe despre această problemă şi, se pare, că problema nu o constituie nici pe departe dezinteresul copiilor sau al cadrelor didactice ci neconcordanţa dintre programele acestor instituţii. O profesoară, spre exemplu, ne explica că este practic imposibil ca unii copii să ajungă la aceste ore pentru că atunci când au loc aceste concerte, copiii au de obicei ore.
„Eu personal am încercat să îi duc pe copiii mei la aceste concerte, dar am încetat să o fac pentru că nu aveam cum. Dacă la început le-am cerut profesorilor de matematică, istorie sau limba română să îi învoiască pe copii ca să poată merge la concerte, am înţeles mai apoi că nu voi putea face asta de fiecare dată şi că profesorii nu vor renunţa mereu la orele lor pentru aceste concerte”
ne-a explicat cadrul didactic.
Aşadar, dacă se doreşte într-adevăr rezolvarea acestei probleme, poate că ar trebui ca mai întâi să fie căutată o posibilitate de a sincroniza programul concertelor în aşa fel încât elevii şi profesorii să nu fie puşi în situaţia de a alege între concertele educative şi orele de şcoală.