Deşi situaţia economică a României pare a se deteriora cu fiecare zi care trece, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Dumitru Voloşeniuc, împreună cu o mână de oameni, a reuşit să depăşească acest impediment oferind, pe de o parte, posibililor turişti o variantă mai ieftină pentru petrecerea concediului iar pe de altă parte, proprietarilor de hoteluri şi pensiuni turistice un ajutor pentru continuarea afacerilor.
Sâmbătă, în pasajul Vulturul Negru, cu câteva zeci de minute înainte de ora 11:00 era mare forfoteală. Reprezentanţii pensiunilor şi ai hotelurilor care urmau să îşi facă publice ofertele, orădenilor, se apucaseră de treabă. Fiecare dintre ei încerca să îşi aranjeze cât mai frumos standul pentru ca oferta să fie atractivă de la prima vedere. La ora 11:00 când oficialităţile şi-au ţinut discursurile ofertanţii aveau deja câteva zeci de pliante împărţite şi câteva nume de posibili clienţi trecute pe foi.
Turismul poate aduce profit şi pe vreme de criză
Oradea Press a stat de vorbă cu câţiva reprezentanţi ai hotelurilor şi pensiunilor încercând să ia pulsul mediului turistic din judeţ. Chiar dacă au reuşit să vină în faţa orădenilor cu oferte noi, unele mai ieftine cu 30% decât în anul precedent, ofertanţii recunoşteau la unison că fantoma crizei economice îi bântuie dar erau încrezători că prin muncă şi perseverenţă se pot depăşi şi momentele mai grele.
„Am fost şi anul trecut, eu sunt deja la adoua ediţie şi am venit să ne promovăm serviciile de calitate pe care le avem. Eu reprezint un grup de firme, suntem trei hoteluri, dintre care două sunt în Oradea şi unul în afara oraşului. Scorilo şi Toscana în Oradea şi „La contele Dracula” în Vadul Crişului. În ceea ce priveşte acest târg, eu cred că merge progresiv înspre mai bine. Punctul forte al ofertei noastre îl reprezintă reducerile substanţiale, tarifele scad în weekend cu 15% iar în zilele de luni până joi, tariful pentru cazare la camere duble scade de la 180 la 120 de lei pe zi. În acest tarif sunt incluse micul dejun şi o mulţime de alte servicii printre care jacuzzi, piscină exterioară, saună, sală de fitness sau sală de conferinţe. Este într-adevăr o diferenţă în ceea ce priveşte numărul de clienţi faţă de anii trecuţi dar cred că poate fi depăşită. Omul este cel care face diferenţa până la urmă. Dacă vine la tine şi pleacă nemulţumit de serviciile pe care i le-ai oferit, a doua oară nu mai vine, fie că este criză sau nu. Cu multă muncă şi perseverenţă se poate trece peste criză”
credea Raul.
Camelia Balog reprezentant al hotelului Slavia îşi lăuda patronul care a avut curaj să investească în turism pe vreme de criză şi, susţinea ea, rezultatele sunt peste aşteptări.
„Eu sunt pentru prima dată la un astfel de târg şi sunt sigură că va avea succes. Hotelul nostru are doar un an de când este construit se găseşte în Salonta în apropierea primăriei şi a consulatului. Camerele single sunt la 40 de euro, camerele duble la 60 de euro. Avem baie cu jacuzzi, două televizoare, telefon, saună, combină muzicală. Patronii au fost curajoşi devreme ce au hotărât să construiască pe vreme de criză şi nu au greşit deloc. Chiar dacă situaţia economică nu este aşa cum ne-am dori avem clienţi şi este… mulţumitor”.
Dumitru Voloşeniuc le-a mulţumit celor care i-au dat o mână de ajutor la organizarea evenimentului
Inaugurarea a fost făcută de trei dintre oamenii politici importanţi ai judeţului, primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Dumitru Voloşeniuc şi deputatul Cornel Popa, preşedinte PNL Bihor.
„Sunt încântat să văd că pasajul Vulturul Negru este din nou plin, sperăm ca acest târg să devină o tradiţie. Vreau să le mulţumesc colegilor din Consiliul Judeţean, de la Primăria municipiului Oradea şi tuturor participanţilor la acest important eveniment. Într-un an în care criza se accentuează pentru România iar banii românilor sunt din ce în ce mai puţini, încercăm să venim atât în sprijinul acestora cu variante mai ieftine, cât şi în sprijinul posesorilor de hoteluri şi pensiuni care au mare nevoie de turişti. Sperăm ca la final de an să tragem linie şi toată lumea să fie mulţumită. Anul trecut, după prima ediţie, am avut din partea participanţilor un feedback pozitiv şi sperăm ca şi anul acesta să fie la fel”
a spus Dumitru Voloşeniuc, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bihor.
Deputatul Cornel Popa s-a declarat încântat de faptul că încă mai există oameni care fac eforturi pentru promovarea turismului bihorean.
„Vreau să salut proiectul început anul trecut în ceea ce înseamnă susţinerea şi promovarea turismului din Bihor. Sper că, la fel cum Vulturul Negru este emblema acestui oraş, Târgul de Turism să devină emblema turismului atât la nivel de judeţ cât şi la nivel naţional. Îmi exprim bucura că în judeţ, încă mai există oameni care promovează ceea ce a dat Dumnezeu bihorului şi implicit nouă, bihorenilor”
a declarat Popa.
Pentru a vedea care a fost atmosfera la Târgul de Turism „Petrece un weekend în Bihor, Oradea Press vă pune la dispoziţie şi o galerie foto, care poate fi vizualizată AICI.