Schimbările majore în ceea ce priveşte aspectul municipiului Oradea vor continua în următoarea perioadă cu un nou capitol: chioşcurile. Ilie Bolojan a tot vorbit în ultima vreme despre schimbarea aspectului oraşului prin adoptarea unui singur model de reclame stradale sau de chioşcuri, lucru pe care se pare că a început să îl pună în practică.
Miercuri, 16.06.2010, în sala mare a Primariei Oradea, reprezentanţii municipalităţii au avut consultări cu persoanele care deţin chioşcurilor de ziare şi flori în oraş, în vederea modernizării acestora. În cadrul întâlnirii, municipalitatea a prezentat câteva modele standard de chioşcuri, respectiv un model pentru zona centrală şi un model pentru zona de blocuri. Toate amplasamentele vor fi avizate în Comisia Municipală de Urbanism şi Amenajare a Teritoriului.
Soluţiile pentru închiriere de către municipalitate a spaţiilor, în vederea amplasării unor noi chioşcuri fiind prelungirea contractelor în vigoare, prin încheierea unor acte adiţionale, cu condiţia înlocuirii chioşcurilor vechi, existente, cu altele noi, cu respectarea condiţiilor impuse de Instituţia Arhitectului Şef, pe o perioadă de 10 ani, în vederea amortizării investiţiei sau scoaterea la licitaţie publică a amplasamentelor pentru care contractele au expirat, cu posibilitatea participării vechilor deţinători de chioşcuri.
„ În acest fel, se creează condiţii mai avantajoase pentru aceştia, stabilindu-se punctaje diferenţiate pentru vechii deţinători de chioşcuri, faţă de persoanele nou interesate, cu condiţia ca primii să participe la licitaţie tot pentru amplasamentele pe care le-au deţinut. Potrivit HCL nr 163/2010 – privind regulamentul de organizare şi desfăşurare a activităţilor publice, în zona centrală vor putea fi amplasatre chioşcuri doar pentru comercializarea următoarelor produse: carte, presă, flori şi aranjamente florale. În cartierele de locuit, pe lângă aceste produse, chioşcurile vor putea scoate la vânzare şi: produse de alimentaţie publică, legume şi fructe, produse de panificaţie, îngheţată”
se precizează într-un comunicat remis de Primăria municipiului Oradea.
Frumos dar cum presa scrisa se duce la vale, e cam degeaba investitia 🙂
Ei lasa… vom citi cu totii New York Times 😉