Primarul Ilie Bolojan a prezentat azi în cadrul unei conferinţe de presă, indicatorii financiari ai celor patru spitale preluate de municipalitate. Din analiză reiese că, la data de 31.05.2010 Spitalul Municipal a avut cheltuieli de personal de 65,3% din totalul veniturilor, Spitalul de Obstretică şi Ginecologie cheltuieli de 70,44 %, Spitalul de Neurologie şi Psihiatrie cheltuieli de 75,48%, iar Spitalul de Pneumoftiziologie cheltuieli de personal de 70,00 %.
Potrivit Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 48/2010, începând cu data de 1 ianuarie 2011, cheltuielile aferente drepturilor de personal, reprezintă maximum 70% din sumele decontate de casele de asigurări de sănătate. Având în vedere această reglementare, municipalitatea îşi propune să nu depăşească cheltuielile de personal cu mai mult de 70% din sumele decontate de casa de asigurări.
„În aceste zile am avut mai multe consultări cu medicii din aceste unităţi medicale iar la sfârşitul acestei săptămâni sau cel târziu luni vom face cunoscută situaţia acestor spitale aşa cum reiese ea din acte. Consiliul municipal urmează să desemneze reprezentanţii municipalităţii în consiliile de administraţie ale acestor spitale. Noi vom desemna cel puţin un economist în aceste consilii. Universitatea din Oradea prin intermediul Facultăţii de Medicină are dreptul să desemneze o persoană la fel ca şi Ministerul Sănătăţii. A cincea persoană va fi desemnată de către primar. Încă nu am stabilit aceste persoane dar vă pot spune că de activitatea tuturor spitalelor se va ocupa direct viceprimarul Gheorghe Carp. Vom avea aşadar, în scurt timp, consilii de administraţie care vor numi câte un director şi vor organiza mai apoi concursuri pentru funcţiile vacante”
a explicat Ilie Bolojan.
Tot în cadrul conferinţei de presă de azi, primarul a mai precizat că în momentul în care Casa Judeţeană de Sănătate se va achita de obligaţiile sale, spitalele nu vor rămâne cu datorii şi prin urmare preluarea lor nu va afecta bugetul municipalităţii.