Municipalitatea a anunţat marţi, printr-un comunicat de presă că, în urma unei licitaţii, s-au stabilit firmele care se vor ocupa de construirea podului care va înlocui actualul pod de pontoane. Numele lor este S.C. CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara şi S.C. Ecotera SRL din Oradea.
Noul pod peste Criş, din regiunea Sovata, va fi finalizat în luna octombrie a anului viitor.
„Comisia de evaluare a ofertelor pentru atribuirea contractului de achiziţie publică pentru executarea lucrărilor de ,,Pod peste Crişul Repede în municipiul Oradea relaţia str. Oneştilor – Sovata – Fagului – Carpaţi – Dacia” a finalizat ieri evaluarea ofertelor depuse, desemnând câştigătoare oferta depusă de asocierea S.C. CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara- S.C. Ecotera SRL.”
se precizează într-un comunicat remis de municipalitatea orădeană.
Conform reprezentanţilor Primăriei Oradea, valoarea ofertei adjudecate este de 11.850.530,21 lei fără TVA, proiectarea este de 2 luni de la data intrării în vigoare a contractului, iar execuţia lucrării este de 12 luni de la data predării amplasamentului.
Câteva date depre cele două firme
S.c. Ecotera s.r.l., este firmă cu capital privat, având ca obiect principal de activitate oferirea de servicii de construcţii şi alpinism utilitar în industrie, construcţii, administraţie, telecomunicaţii, construcţii civile şi industriale pe structuri uşoare.
Printre lucrările executate de S.c. Ecotera s.r.l. se numără: schimbarea acoperişului pentru hala de producţie 5.700 mp la Zahărul Diamant, construcţia depozitului de stocare a produselor alimentare 400 mp – Friesland Carei, demolarea coşului de fum – 58 m – Renel Oradea, reparaţia unui castel de apă cu o capacitate 2.000 m3, înălţime 54 m pentru Astra Vagoane Arad S.A., montare tubulatură pt. ventilaţie la Mc Donald’s Oradea, Arad, Târgu Mureş, Ploieşti, reparaţii curente la pasarela hobanată – Primăria Oradea şi reparaţii la faţadă şi la glass – wand-uri, lucrare realizată pentru BCR Oradea, Aleşd.
Fitma S.C. CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara a apărut în anii 1940. A fost la început societate româno-germană „Derubau” în Deva, apoi după război s-a numit „Sovrom 6 Drumuri şi Poduri”, apoi „Întreprinderea Construcţii Drumuri 2 Deva” şi mai recent Întreprinderea Construcţii Transporturi Timişoara şi Antrepriza Drumuri şi Poduri Timişoara.
Dupa 1989, prin voinţă proprie, Antrepriza Drumuri şi Poduri Timişoara a intrat în holdingul CCCF – SA Bucuresti, care în data de 1.02.1995 s-a privatizat.
În organizarea de după revoluţie, singurele domenii finanţate fiind numai drumurile şi podurile, unitatea şi-a adaptat profilul la specificul acestor lucrări.
Printre cele mai importante proiecte, executate de S.C. CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara se numără: pasaj denivelat pe DN 6 km 449+336 la Caransebes, pasaj denivelat pe DN 59 A km 4+150 Timişoara, pod peste râul Crişul Alb pe DJ 792 km 1+192 la Bocsig, refacere pod peste râul Bega la Bodo, Consolidare pod pe DN 57 B km 47+104 peste râul Taria Mare la Bozovici sau consolidare pod pe DN 57 B km 62+967 peste pârâul Putna la Prigor.