duminică, 7 martie 2021
OradeaPress
No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
OradeaPress
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
No Result
View All Result
OradeaPress
No Result
View All Result
Home Știri Social

O locomotivă cu aburi aşteaptă vizitatori în Gara Oradea

Ichim VasilicăbyIchim Vasilică
12 august 2010
in Social

Începând de joi, 12.08.2010 în Gara din Oradea poate fi admirată o locomotivă veche cu aburi, fabricată în anul 1939, la Reşiţa. Locomotiva a fost adusă din iniţiativa lui Aurel Stancu, pensionar, fost angajat al CFR, care, cu sprijinul Primăriei Oradea, a adus locomotiva din depoul Arad. Cu ajutorul unui grup de studenţi voluntari, locomotiva a fost recondiţionată timp de o lună şi pusă pe şine pentru a putea fi admirată de cetăţeni. Locomotiva este garată acum în gara orădeană, pe o linie de rezervă, putând fi vizitată de cei interesaţi.

Locomotiva face parte din seria 142 000, fiind scoasă din circulaţie în 1970. După o staţionare de 26 de ani ca locomotivă inactivă, perioadă în care a fost expusă la intrarea în depoul Arad, în 1996 a fost dusă la Cluj, unde i s-a făcut o revizie generală interioară, fiind repusă în serviciu pentru remorcarea trenurilor turistice şi de epocă. Locomotiva a fost retrasă definitiv din serviciu tot în depoul Arad, în 2006.

Seria de locomotive 142 000 a fost clasată drept una dintre cele mai grele şi mai puternice din toată istoria tracţiunii la Căile Ferate Române. Au fost singurele locomotive cu aburi de la CFR care au avut distribuţie cu supape (mai evoluate decât cele cu distribuţie clasică cu sertar).

Au circulat cu viteza maximă de 110 km/h, cu toate că viteza maximă de construcţie a fost de peste 140 km/h. Greutatea totală a locomotivei este de 193,7 t, lungimea de 23,5 m, înălţimea de 4,6 m iar lăţimea de 3,1 m.

Tags: Aurel StancuGara CFR Oradealocomotiva cu aburiPrimaria municipiului Oradea

Comments 2

  1. Avatar Gelu Ionscu says:
    8 ani ago

    chiar ca bijuterie. Am vazut la treaba astfel de ocomotive cand era mic. De fapt mareparte din tineretea mea de elev la internat a fost insotita de aceste bijuterii. felecitari celor de la Oradea si regret ca nu pot spune acelasilucru de cei de la Iasi care au o padure de locomotive, toateniste harburi si cuib pentru cei fara adapost, fiae vechi. Bravo Oradea!!!

    Răspunde
  2. Avatar pantel sotropa says:
    8 ani ago

    Am crescut la umbra acestor nestemate ale cailor ferate romanesti.
    Pacat ca astazi nimeni nu se intereseaza ca macar cate o locomotiva din seriile fabricate in Romania , sa fie restaurata si pusa in functiune,sa defileze cu cateva vagoane de calatori din epoca respectiva. As propune chiar ,daca s-ar gasi cineva cu dragoste de trenuri ,sa se realizeze un muzeu pe roti al cailor ferate romanesti,in care sa fie prezentate in vagoanele de calatori, modele de uniforme ale lucratorilor de la calea ferata,pliante ,reviste si almanahuri ale cailor ferate romanesti,don care sa se vada istoria si rolul CFR in viata Romaniei de-a lungul timpului.
    Doamne,ce frumos ar fi sa vedem acest ren muzeu oprind din cand in cand,in marile gari,iar romani mai ales tineretul,sa vada si sa tina minte ,ce a fost CALEA FERAT ROMANEASCA, o data si ce a ajuns astazi . Asa se mai poate preda adevarata istorie. Dar mai are cineva ,oare vre-un iteres in aceasta directie,intreb?

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts

Cehia cere ajutor extern după ce a ajuns cu spitalele pline din cauza relaxării complete a restricțiilor!
Actualitate

Cehia cere ajutor extern după ce a ajuns cu spitalele pline din cauza relaxării complete a restricțiilor!

7 martie 2021
Voluntarii Caritas i-au ajutat pe nevoiași cu mâncare caldă, pachete cu alimente și brichete pentru foc! (FOTO)
Actualitate

Voluntarii Caritas i-au ajutat pe nevoiași cu mâncare caldă, pachete cu alimente și brichete pentru foc! (FOTO)

4 martie 2021
Orădeni prinși la vândut de ecstasy! Acasă aveau pastile cu amfetamină, MDMA și cocaină
Actualitate

Orădeni prinși la vândut de ecstasy! Acasă aveau pastile cu amfetamină, MDMA și cocaină

3 martie 2021
O mașină a luat foc în mers. Șoferul a reușit să se salveze! (FOTO)
Actualitate

O mașină a luat foc în mers. Șoferul a reușit să se salveze! (FOTO)

1 martie 2021
Cetatea Oradea, de la ruină la monument cu peste 50 de mii de vizitatori anual!
Actualitate

Cetatea Oradea, de la ruină la monument cu peste 50 de mii de vizitatori anual!

1 martie 2021
Pistă de biciclete, din Parcul Brătianu până pe M. Averescu, pistă de alergare pe strada Sovata!
Oradea/Bihor

Pistă de biciclete, din Parcul Brătianu până pe M. Averescu, pistă de alergare pe strada Sovata!

25 februarie 2021

POPULAR NEWS

Nu vă lăsați înșelați! „Geniul” din Șimleu care dormea cu scorpioni și tarantule în casă, pus pe țepuit și la Oradea!

Nu vă lăsați înșelați! „Geniul” din Șimleu care dormea cu scorpioni și tarantule în casă, pus pe țepuit și la Oradea!

9 februarie 2015
Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

30 ianuarie 2015
Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

4 noiembrie 2020
Nici nu l-au construit și a intrat la apă! Noul stadion din Oradea va avea 12.000 de locuri în loc de 15.000-20.000

Nici nu l-au construit și a intrat la apă! Noul stadion din Oradea va avea 12.000 de locuri în loc de 15.000-20.000

13 martie 2020
Merită să ştiţi. Ce este biotehnologia şi de ce nu tot ce este modificat genetic e rău!

Merită să ştiţi. Ce este biotehnologia şi de ce nu tot ce este modificat genetic e rău!

29 iunie 2016

EDITOR'S PICK

Ce puteţi vedea în weekend la Toamna Orădeană

23 septembrie 2010
Mai e mult până departe. Noua Sală Polivalentă realizată în proporție de 25%!

Mai e mult până departe. Noua Sală Polivalentă realizată în proporție de 25%!

12 februarie 2020

Alte 500 de bănci vor fi montate în zonele verzi ale Oradiei

13 februarie 2012
Rusia: teste nucleare la intimidare!

Rusia: teste nucleare la intimidare!

12 octombrie 2018
Next Post

Copiii sinistraţilor au vizitat primăria şi priza de apă a Administraţiei Bazinale de Apă Crişuri

OradeaPress

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.

  • Despre / Contact
  • Știri din Oradea

No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.