Începând de joi, 12.08.2010 în Gara din Oradea poate fi admirată o locomotivă veche cu aburi, fabricată în anul 1939, la Reşiţa. Locomotiva a fost adusă din iniţiativa lui Aurel Stancu, pensionar, fost angajat al CFR, care, cu sprijinul Primăriei Oradea, a adus locomotiva din depoul Arad. Cu ajutorul unui grup de studenţi voluntari, locomotiva a fost recondiţionată timp de o lună şi pusă pe şine pentru a putea fi admirată de cetăţeni. Locomotiva este garată acum în gara orădeană, pe o linie de rezervă, putând fi vizitată de cei interesaţi.
Locomotiva face parte din seria 142 000, fiind scoasă din circulaţie în 1970. După o staţionare de 26 de ani ca locomotivă inactivă, perioadă în care a fost expusă la intrarea în depoul Arad, în 1996 a fost dusă la Cluj, unde i s-a făcut o revizie generală interioară, fiind repusă în serviciu pentru remorcarea trenurilor turistice şi de epocă. Locomotiva a fost retrasă definitiv din serviciu tot în depoul Arad, în 2006.
Seria de locomotive 142 000 a fost clasată drept una dintre cele mai grele şi mai puternice din toată istoria tracţiunii la Căile Ferate Române. Au fost singurele locomotive cu aburi de la CFR care au avut distribuţie cu supape (mai evoluate decât cele cu distribuţie clasică cu sertar).
Au circulat cu viteza maximă de 110 km/h, cu toate că viteza maximă de construcţie a fost de peste 140 km/h. Greutatea totală a locomotivei este de 193,7 t, lungimea de 23,5 m, înălţimea de 4,6 m iar lăţimea de 3,1 m.
chiar ca bijuterie. Am vazut la treaba astfel de ocomotive cand era mic. De fapt mareparte din tineretea mea de elev la internat a fost insotita de aceste bijuterii. felecitari celor de la Oradea si regret ca nu pot spune acelasilucru de cei de la Iasi care au o padure de locomotive, toateniste harburi si cuib pentru cei fara adapost, fiae vechi. Bravo Oradea!!!
Am crescut la umbra acestor nestemate ale cailor ferate romanesti.
Pacat ca astazi nimeni nu se intereseaza ca macar cate o locomotiva din seriile fabricate in Romania , sa fie restaurata si pusa in functiune,sa defileze cu cateva vagoane de calatori din epoca respectiva. As propune chiar ,daca s-ar gasi cineva cu dragoste de trenuri ,sa se realizeze un muzeu pe roti al cailor ferate romanesti,in care sa fie prezentate in vagoanele de calatori, modele de uniforme ale lucratorilor de la calea ferata,pliante ,reviste si almanahuri ale cailor ferate romanesti,don care sa se vada istoria si rolul CFR in viata Romaniei de-a lungul timpului.
Doamne,ce frumos ar fi sa vedem acest ren muzeu oprind din cand in cand,in marile gari,iar romani mai ales tineretul,sa vada si sa tina minte ,ce a fost CALEA FERAT ROMANEASCA, o data si ce a ajuns astazi . Asa se mai poate preda adevarata istorie. Dar mai are cineva ,oare vre-un iteres in aceasta directie,intreb?