Trăim cu toţii între zidurile aceluiaşi oraş. Utilizăm aceleaşi expresii – fie că suntem fericiţi sau supăraţi, folosim haine asemănătoare, avem localurile noastre preferate şi parcurile îndrăgite. Toate acestea fac parte din viaţa noastră cotidiană, care are un anumit miros, o anumită culoare, în care pulsează un anumit mod de a fi. Dar, oare, nu v-aţi întrebat niciodată, cum s-a ajuns la această dimensiune a realităţii pe care o trăim noi sau cum au arătat toate acestea pe timpul părinţilor sau bunicilor noştrii?
De la clădiri şi locuri istorice la tradiţii şi oameni de demult, poveştile lor nu s-au pierdut, ci au rămas în amintirea fiecăruia dintre noi. Pentru că poveştile cele mai însemnate nu se pierd şi îndeamnă să fie împărtăşite, anul acesta Timişoreana vorbeşte despre locuri, întâmplări şi oamenii lor de seamă într-un program special. Proiectul „Povestea oraşului” se derulează, cu toate componentele sale, în 5 oraşe: Bucureşti, Timişoara, Oradea Iaşi şi Constanţa.
Povestea din spatele poveştilor
„Povestea oraşului tău” se traduce printr-o campanie promoţională dotată cu premii ce se adresează atât consumatorilor cât şi detailiştilor din Oradea. Campania presupune, alături de înfrumuseţarea Gării Oradea prin expunerea permanentă de fotografii din Oradea interbelică, organizarea unor seri tematice (între 10 septembrie şi 15 octombrie, în fiecare vineri) la Grădina de vară din Oradea (strada Iosif Vulcan nr.1), precum şi o călătorie prin oraşul de altă dată, cu ajutorul schiţelor lui Caragiale, puse în scenă de actori profesionişti.
Timişoreana promite seri tematice pline de antren şi voie bună, animate de ofiţeri de epocă, de Miţa şi Pampon, dar şi de concursul de karaoke pe melodii specifice – romanţe de altă dată. Mai mult, pe 11 şi 25 septembrie, între 20:00 şi 22:00, orădenii sunt aşteptaţi la Vulturul Negru pentru a retrăi atmosfera interbelică, vizionând reprezentaţii teatrale.
Până atunci însă, joi, 09.09.2010, Timişoreana a dat startul acestui program în Oradea. Au fost prezenţi la Grădina de vară din Oradea istoricul Adrian Majuru, Liliana Martin – brand manager şi Andreea Billig – senior PR.
„Istoria nu poate prinde între filele ei totul. Viaţa, sentimentele, obiceiurile, mirosul, gustul, toate acestea scapă evaluărilor ei atunci când vorbim despre cum a fost cândva viaţa într-un anumit loc. Prin acest proiect dorim să redăm orădeanului aceste lucruri. În Bucureşti de exemplu, aspectul oraşului s-a schimbat foarte mult iar unii deplând micul Paris, modul în care oraşul arăta odinioară.
Oamenii nu se schimbă încă niciodată şi ei sunt cei care dau valoare oraşelor. La fel este şi în ceea ce priveşte acest oraş. Oradea imperialistă încă mai există. Am pierdut un anumit ludic care era specific vieţii, în urmă cu câteva decenii dar am câştigat alte lucruri. Spre exemplu, socializarea s-a modificat mult în timp.
Acum există alte mijloace prin intermediul cărora oamenii se cunosc, dar socializarea a rămas la fel de importantă şi astăzi. Spre deosebire de timpul în care trăim, atunci exista mai multă spontaneitate în gesturile şi viaţa oamenilor, iar spontaneitatea este o dovadă a cât de sănătoasă, de închegată sau de solidă este o societate”
a povestit istoricul Adrian Majuru. Liliana Martin a vorbit despre proiectul pornit de Timişoreana, despre ce se doreşte prin intermediul lui şi cum va fi el pus în practică:
„Ne dorim ca acest proiect să fie unul pe termen lung. Vrem să aducem în lumină locuri şi poveşti care dau un anumit specific fiecărui loc”.
Dacă povestea nu vă este îndeajuns, Timişoreana vă invită la concurs
Pentru a face proiectul şi mai incitant, Timişorea va organiza şi un concurs cu premii substanţiale. Este vorba de scrierea şi trimiterea unei poveşti despre Oradea în una din cele patru forme: eseu, eseu după fotografie (vezi fotografiile postate în concursul „Spune povestea”), foto-reportaj şi video-reportaj.
„Tot ce trebuie să faci este să alegi forma sau, de ce nu, formele în care îţi poţi exprima cel mai bine ideile şi sentimentele, să realizezi o lucrare (text, imagini, video) şi să o postezi în concurs. După ce povestea va fi publicată pe site, invită-ţi prietenii, familia, vecinii să o citească şi să o susţină cu o notă. Dacă lucrarea ta obţine un punctaj mai mare de 50 de puncte, va ajunge în etapa de jurizare care te poate desemna câştigator al concursului la secţiunea în care ai participat”
precizează cei de la Timişoreana.
Premiile care pot fi câştigate şi regulamentul concursului se găsesc pe www.beretimisoreana.ro.