Direcţia Generală de Inspecţie Socială, din cadrul Ministerului Muncii, a desfăşurat şi în Bihor, în perioada 20 mai – 30 septembrie 2010, campania naţională de control privind condiţiile de acordare a venitului minim garantat. Au fost verificate 81,8% din numărul total de dosare, fiind propuse spre suspendare 247 şi spre încetarea plăţilor 110.
În Bihor, s-au format echipe de control alcătuite din reprezentanţi ai Compartimentului Teritorial de Inspecţie Socială Bihor, ITM, AJOFM şi Instituţia Prefectului.
„Au fost verificate 5.934 dosare, reprezentând o proporţie de 81,8% dintr-un total de 7.254 dosare existente. Situaţia la 1 octombrie este următoarea, în ceea ce priveşte Bihorul: numărul total al dosarelor propuse spre suspendare este de 247, iar numărul dosarelor propuse spre încetarea plăţilor este de 110. În cazul a 6 primării s-a dispus suspendarea tuturor dosarelor privind venitul minim garantat. Acestea sunt: Lugaşu de Jos, Auşeu, Toboliu, Săcădat, Holod şi Dobreşti”
a declarat, într-o conferinţă de presă, prefectul judeţului Bihor, Gavrilă Ghilea.
Conform aceleiaşi surse, în urma monitorizării efectuate de către instituţiile abilitate, s-a constatat faptul că mai multe primării nu au emis dispoziţii de recuperare a sumelor acordate necuvenit cu titlu de ajutor social: Răbăgani, Boianu Mare, Derna, Bulz, Căbeşti, Ştei, Drăgeşti, Tărcaia.
„Aceste sume nerecuperate se ridică la un total de 169.931 lei. Cele mai mari sume de recuperat sunt la primăriile din Vadu Crişului – 32.678 lei, Tinca – 21.814 lei, Tarcea – 19.891 lei, Şimian – 17.757 lei, Buduslău – 12.078 lei, Măgeşti – 9.359 lei, Ştei – 8.904, Pomezeu – 5.999, Tărcaia – 5.871, Chişlaz, 5.282, Sâmbăta – 5.130 şi Drăgăneşti – 5.003 lei. Termenul în care pot fi recuperate aceste sume de la cei care au beneficiat necuvenit de ele este de 3 ani. După acest termen, sumele vor fi recuperate de la funcţionarii din primăriile în culpă”
susţine Gavrilă Ghilea.