În premieră la Primăria Oradea a fost lansată marţi cartea „De ce îmi place ziua de luni” scrisă de omul de afaceri John Beckett. Evenimentul a fost continuat printr-o prezentare făcută de autor într-un cerc mai restrâns în mijlocul oamenilor de afaceri creştini.
Dilema „cum să reuşeşti în afaceri fără să-ţi vinzi sufletul” este rezolvată de autor printr-o încredere deplină în principiile scripturale. Aşa cum amintea John Beckett stabilirea valorilor companiei nu este suficientă, e necesară o trăire în conformitate cu ele. În acest sens domnia sa a amintit de falimentul companiei Enron, a şaptea ca mărime în Statele Unite. Eşecul a fost dat de stabilirea valorilor de excelenţă, integritate, respect şi comunicare doar pe hârtie şi nu faptic. După ce şi-a prezentat propria evoluţie în compania înfiinţată de tatăl său şi a cărui preşedinte devine în 1965 în urma decesului părintelui, John a dat celor prezenţi câteva sfaturi. În primul rând să trăiască zilnic valorile pe care şi le-au stabilit pentru compania lor.
Afacerea să fie centrată pe slujirea clientului. Un lider bun se înconjoară cu cei mai buni oameni şi perseverează în ciuda dificultăţilor. Iar pe ultimul loc, dar nu în ultimul rând, menţinerea echilibrului în viaţă vizavi de afacere şi familie. Sfaturile preţioase vin din partea unui om a cărui companie a crescut de la 12 angajaţi, la 800 câţi are în prezent, şi a cărui cifră de afaceri este de peste o sută de milioane de dolari.
Cartea descrie dezvoltarea propriei afaceri de la faza de invenţie a arzătoarelor pe bază de combustibil lichid folosit la încălzirea a milioane de case şi până la extinderea corporaţiei în China, toate însă conduse de Mâna Invizibilă a Creatorului. „De ce îmi place ziua de luni” a văzut lumina tiparului pentru prima dată în 1998.
Este tradusă în limba română de abia anul acesta după ce a trezit curiozitatea celor de la Editura Scriptum care au comparat situaţia economică din 1963 a Statelor Unite cu cea a României de azi. Concluzia la care au ajuns a fost că provocările avute la începutul carierei în afaceri ale lui John Beckett sunt actuale şi pentru mediul de afaceri românesc.
Ideea de a scrie o carte s-a conturat în urma unui reportaj condus de Peter Jennings de la postul de televiziune naţională ABC news. Acesta va face o prezentare a firmei R.W. Beckett Corporation în 4 minute în faţa unei audienţe de 12 milioane de oameni. Impactul emisiunii şi a feedback-ului îl vor determina pe John Beckett să se aşeze şi să se reprofileze pentru o scurtă perioadă, printr-o testare a muncii de scriitor. Rezultatul îl puteţi testa şi singuri.
Iulia Tuns
ne-am fi bucurat mai mult daca ar fi lansat o investitie in Oradea, nu carte