Primarul Ilie Bolojan este decis să finalizeze lucrările la noul Pod Sovata până pe 12 octombrie 2011, când se vor sărbători zilele oraşului. Constructorii nu prea au de ales pentru că nerespectarea termenului fixat în contract le va aduce o penalizare de 1% pe zi din valoarea totală a lucrării.
În cadrul unei conferinţe de presă în teren, conducerea Primăriei municipiului Oradea împreună cu executantul S.C. C.C.C.F. Drumuri şi Poduri Timişoara S.R.L. au inaugurat azi, 2 noiembrie 2010, demararea lucrărilor la podul rutier din Ioşia. Acesta va face legătura între cele două maluri ale Crişului Repede, pe relaţia str. Oneştilor – str. Sovata – str. Fagului – str. Carpaţi – B-dul Dacia.
În prealabil, executantul lucrărilor a pregătit amplasamentul pentru începerea racordurilor la pod şi pentru începerea forajelor la culei şi la piloni. A fost decapat stratul vegetal şi s-a executat accesul pentru platforma de forare a pilonilor podului. Totodată, a fost transportat balastul pe platformă.
„Podul va avea o lungime de 108 metri, 3 deschideri, 2 benzi de circulaţie, 2 trotuare, o pistă de biciclişti, precum şi rampe subtraversate de pasaje pietonale”
a precizat Alexandru Achim, managerul de proiect.
Valoarea totală a lucrărilor este de 11.850.530, 21 lei, fără TVA. Preţul total se compune din contravaloarea serviciilor de proiectare: 474.021,20 lei fără TVA şi execuţie lucrări: 11.376.509 lei fără TVA.
În ce vor consta lucrările la noul pod
În vederea realizării obiectivului de investiţie, conform proiectului, se impun următoarele categorii de lucrări:
– mutări şi protejări instalaţii – 844.813 lei fără TVA;
– protecţia mediului – 83.192 lei fără TVA;
– POD TABLIER MIXT – 7.429.493 lei fără TVA (1.760.543 euro fără TVA);
– rampe pod – 1.971.380 lei fără TVA;
– pasaje pietonale – 297.170 lei fără TVA;
– giraţii – 419.106 lei fără TVA;
– organizare şantier – 331.355 lei fără TVA.
În paralel cu aceste lucrări, primăria se va ocupa de străzile adiacente
Municipalitatea susţine că în cele 12 luni cât va dura construcţia la noul pod vor fi reabilitatea mai multe drumuri şi se va lucra la un nou sens giratoriu, astfel încât, în toamna anului viitor, circulaţia să fie mult mai fluidizată.
„Vom reabilita integral strada Oneştilor. Vom face o şosea pe 4 benzi de circulaţie între Calea Aradului şi noul pod. Vom mai reabilita şi străzile Carpaţi şi Sovata urmând să modernizăm legătura cu strada Cazaban, în aşa fel încât fluidizarea traficului să nu rămână doar la nivel de discuţie”
a declarat Ilie Bolojan. Directorul Administraţiei Bazinale de Apă „Crişuri”, Pasztor Sandor a dat asigurări că până la finalizarea podului se vor amenaja şi malurile crişului în aşa fel încât să se poată circula cu bicucleta, pe mal până la noul pod.
Prezentă la inaugurare, viceprimarul Biró Rozália a declarat:
„au fost şi cetăţeni care au fost nemulţumiţi susţinând că va fi mai mult praf şi zgomot în această zonă a oraşului, dar eu cred că acest nou pod va contribui foarte mult la fluidizarea traficului în toată Oradea, lucru de care ne vom putea bucura cu toţi”.
Conferinţa a fost închisă de Ilie Bolojan care a declarat:
„Sperăm că în 12 octombrie 2011, focul de artificii de Ziua Oraşului să se facă de pe acest pod”.