Joi seară, în prezenţa unui public înţesat cu artişti, a avut loc vernisajul expoziţiei multimedia „Imagini despre imagini” realizată de Fekete Tiberiu. Cu jumătate de viaţă trăită în comunism Tibi, cum îi spun prietenii, a învăţat o lecţie importantă, aceea că omul este amprentat cu imaginile care-l înconjoară.
Aşa s-a născut rotirea cubului 3D ce avea inserat în mijloc capul artistului, evident nu la propriu. Imaginile alb-negru acopereau feţele exterioare ale cubului şi cuprindeau fotografii din anii dictaturii. Prin acţionarea unui joystick iniţiatorului îi era permis accesul în interiorul acestuia unde imaginile aveau topica reclamelor şi a politicului, plin de culoare. Tot acest proces de interferenţă avea repercusiuni asupra fizionomiei artistului.
Parte din lucrările expuse pe cele două nivele ale unui corp de clădire din fosta Moară Lederer au fost alcătuite de artist la faţa locului după ce a venit în contact pentru prima dată cu locul destinat expoziţiei. Cum încăperea de la parter era lipsită de geamuri, acestea au fost înlocuite cu imaginea unei ferestre ce le imita pe cele de la etaj şi de asemenea erau sursă de lumină. Cea mai veche lucrare din prezentarea multimedia data din 2008. Toate însă au fost realizate în cei trei ani parcurşi în cadrul doctoratului artistului.
Reflexia multiplă a unei imagini filmate în luciul unei ape este oprită în final din acest proces de o barcă gonflabilă. Autoportretul gonflabil e dezumflat printr-o acţiune de pedală a unui intrus. Artistul mărturisea că prietenii vor fi mai gentili cu el, nu-l vor „scrijela”, însă ceilalţi nu se vor raporta cu aceeaşi candoare. „No image available” încheie acest ciclu de imagini sau, poate, la fel de bine începe povestea, ce fără a ne da seama ne manipulează la fiecare expunere a noastră.
Inevitabil omul prin simţul olfactiv e supus invaziei imaginii care îl acoperă, îl defineşte, îl modelează. Decriptarea mesajului transmis de opera artistului a fost făcută de profesorul universitar Alexandra Ionescu Titu. Ea afirma că a ajuns la înţelegerea artistului, la fel ca Mădălina Braşoveanu, care prin cuvintele aşternute pe un crâmpei de hârtie a lăsat publicului vizitator o mostră de imagine.
Lia Tuns