În cadrul unei conferinţe de presă de luni, 7 noiembrie 2010, primarul Ilie Bolojan împreună cu viceprimarul Gheorghe Carp au prezentat noul prototip de chioşc pentru difuzarea presei, situat vizavi de Agenţia de Voiaj de pe strada Republicii.
Acest chioşc a fost achiziţionat de la firma italiana S.C. Tanari de către Sebastian Laza care a declarat:
„Pentru mine cea mai bună soluţie a fost să achiziţionez acest chioşc din Italia, datorită raportului calitate – preţ, dar şi al felului în care arată. În primă fază voi achiziţiona 14 astfel de chioşcuri.”
De-a lungul acestui an, Primăria a organizat mai multe dezbateri publice la care au fost invitate firmele care operează în Oradea în domeniul comerţului cu ziare şi reviste. S-a hotărât că este nevoie de modernizarea chioşcurilor din Oradea, stabilindu-se două modele: unul pentru zona istorică a oraşului, iar celălalt pentru zona de blocuri.
Pentru ca proprietarii de chioşcuri să fie interesaţi, Primăria Oradea a emis o Hotărâre de Consiliu Local (nr. 625/06.09.2010), care stabileşte acordarea de compensaţii firmelor care vor adopta noile modele de chioşcuri.
„Aceste chioşcuri pot fi comandate de oriunde, cu condiţia să fie respectate standardele stabilite de municipalitate. În zona centrală, aceste chioşcuri vor avea şi rolul unor centre de informare turistică, care vor pune la dispoziţia turiştilor hărţi şi pliante cu Oradea.
Primăria impune comercianţilor ca până în vara lui 2011 să schimbe chioşcurile vechi, garantând încheierea contractul de închiriere pe 15 ani pe amplasament pentru agenţii economici care se vor conforma. În caz contrar, amplasamentul va fi scos la licitaţie”
a spus primarul Ilie Bolojan.