Chiar dacă nici pe noi criza nu ne lasă să trăim aşa cum ne-am dori, reprezentanţii AJUFM Bihor în parteneriat cu SC Tichy Consulting SRL şi SC Decorex SRL au demarat începând de la 1 decembrie un proiect care urmăreşte îmbunătăţirea şanseleor de reuşită ale persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă.
Proiectul este intitulat „Dezvoltarea competenţelor de bază în vânzări şi antreprenoriat în rândul şomerilor şi persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă”, şi are o valoare totală de 1.998.475 lei. Finanţarea a fost obţinută de la Organismul Intermediar POSDRU Nord-Vest prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, Axa Prioritară 5 – Promovarea măsurilor active de ocupare. Proiectul se desfăşoară pe doi ani şi vizează îmbunătăţirea capacităţii de ocupare a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă din judeţul Bihor, prin servicii de informare, orientare şi consiliere profesionale, servicii de formare profesională în vânzări, respectiv prin consultanţă şi asistenţă în înfiinţarea unei afaceri şi antreprenoriat.
„Prin implementarea acestui proiect se asigură o intervenţie clară şi eficientă în procesul de îmbunătăţire a capacităţii de ocupare prin servicii speciale care să faciliteze accesul clienţilor la viaţa activă. Grupul ţintă al proiectului este format din persoane aflate în căutarea unui loc de muncă şi şomeri din judeţul Bihor cu nivel de instruire minim liceal”
a explicat Daciana Nica, director executiv adjunct al AJOFM Bihor. Principalele activităţi ale proiectului sunt: management şi organizare, informare şi publicitate – vizibilitatea proiectului, informare şi consiliere profesională, administrare şi dotare centru antreprenoriat, cursuri de formare profesională în domeniul vânzărilor (agent vânzări) şi comerţ (lucrător în comerţ), consultanţi şi training pentru introducere în antreprenoriat, elemente de bază în managementul financiar şi plan de afaceri (sesiunile vor fi finalizate cu teste de evaluare finală cu posibilitatea participării la concursul „cea mai bună/fezabilă idee de afaceri”).
Prezentă la conferinţa de presă, Valentina Rascu, administratorul SC Tichy Cunsulting SRL, a explicat care va fi implicarea firmei pe care o conduce şi care sunt rezultatele la care se aşteaptă.