La începutul acestei săptămâni, într-o conferinţă de presă, primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan şi preşedintele Comisiei Sociale, Florica Cherecheş au făcut un apel către firmele private care au obţinut profit în 2010 să dea o mână de ajutor comunităţii locale. Edilul a explicat că semnarea unui contract de sponsorizare pentru domeniile deficitare ale comunităţii din Oradea, este un lucru util pentru toată lumea, inclusiv pentru firma semnatară.
Ilie Bolojan a enumerat mai multe domenii care ar avea nevoie de sponsorizări. Printre ele se găsesc spitalele (secţia de oncologie, paliaţie), domeniul sportiv cu secţiile de baschet şi polo, şcolile şi ONG-urile sau fundaţiile din domeniul social.
„Facem un apel către firmele pentru care anul 2010 a fost un an bun să se implice, în special în domeniile de activitate socială, unde suntem deficitari. Putem enumera aici spitalele cu secţia de oncologie unde avem aparatură veche şi condiţii improprii. Am primit 25.000 de euro de la Holcim plus cimentul necesar viitoarei construcţii dar mai avem încă nevoie de bani.
O altă zonă deficitară, tot în ceea ce priveşte spitalele este cea de paliaţie. Am realizat un parteneriat cu Fundaţia Hospice Emanuel care ne va ajuta să construim o nouă unitate care să se ocupe de acest domeniu, dar mai avem încă nevoie de fonduri.
În sportul orădean, deşi am beneficiat de sponsorizări importante avem încă nevoie de ajutor. Conform legislaţiei în vigoare, sportivii de la baschet sau de la polo nu pot fi plătiţi din bani publici deşi au cele mai importante performanţe. În schimb, cei din fotbal pot fi plătiţi, chiar dacă nu au rezultate”
a declarat Ilie Bolojan.
Florica Cherecheş: „Dacă aceşti bani rămân în Bihor, este avantajos pentru toată lumea”
Preşedintele Comisiei Sociale a făcut la rândul ei un apel către firmele din judeţ. Florica Cherecheş a explicat că în cazul în care firmele vor sponsoriza activităţile sociale sau de altă natură a Primăriei Oradea, banii care oricum trebuie plătiţi la stat, vor rămâne în Oradea şi, în acest fel, tot ei vor beneficia de pe urma lor. În plus, firmele care vor face acest lucru vor beneficia pe lângă promovarea imaginii lor, şi de reducerea bazei impozabile, proporţional cu cuantumul sponsorozării făcute.
„Un mod de a ne ajuta unii pe alţii îl reprezintă şi încheierea unor contracte de sponsorizare, prin contractele de sponsorizare putându-se redirecţiona până la 20% din impozitul pe profit. Potrivit statisticilor, cifra de afaceri a judeţului Bihor a crescut cu 30% faţă de anul trecut şi ar fi păcat ca toţi aceşti bani să meragă la bugetul de stat şi să nu se întorcă către comunitatea locală.
Pentru firmele care vor să facă acest lucru, dar nu ştiu unde să facă sponsorizarea, există un catalog al serviciilor sociale care poate fi consultat”
a declarat Florica Cherecheş.
În ceea ce priveşte domeniile în care este mare nevoie de bani, preşedintele Comisiei Sociale a dat drept exemplu cele 11 grădiniţe din Oradea. Acolo unde, deşi s-au făcut numeroase reparaţii, este nevoie de bani pentru a dota curţile cu aparate, complexe şi ansamble de joacă pentru copii.
Ilie Bolojan şi Florica Cherecheş au mai declarat că, în ceea ce priveşte anul care stă să înceapă, vor pune la punct un întreg mecanism pentru informarea firmelor care pot face sponsorizări şi pentru atragerea lor în proiectele municipalităţii.