Conform municipalităţii orădene, în primele 3 zile ale anului 2011, 266 de cupluri orădene şi-au fixat locaţia, data, ziua şi ora în care urmează să spună „da” în faţa ofiţerului de stare civilă, folosind aplicaţia informatică on-line pentru programarea căsătoriilor. Dacă pe parcursul anului 2010 s-au înregistrat doar 22% programări on-line, în 2011 număru acestora a explodat, ajungând, în doar 3 zile, la 52%.
Programarea căsătoriilor în 2011 a fost posibilă începând cu data de 01 ianuarie, ora 00:01 – on-line, respectiv prima zi lucrătoare, începând cu ora 8:30 la ghişeul resortului „Căsătorii” din cadrul Compartimentului de Stare Civilă.
Cu toate că au trecut doar 3 zile, 266 de căsătorii au fost înscrise în program, din care 52% au fost programate on-line iar 48% la ghişeul stării civile.
„Din analiza mişcărilor în aplicaţie, o serie de persoane interesate şi-au programat căsătoria, imediat după trecerea în noul an, la câteva minute după ora 0:00. Acest interes deosebit, din partea unora dintre viitorii miri se datorează dorinţei de a fixa, în detaliu, toate amănuntele spre a nu lăsa nimic la voia întâmplării cu ocazia unui asemenea eveniment deosebit”
se precizează într-un comunicat remis de Primăria municipiului Oradea.
După cum se ştie, în 2010 Primăria municipiului Oradea a lansat aplicaţia on-line privind programarea căsătoriilor, oferind locuitorilor municipiului Oradea, interesaţi de o viitoare căsătorie în cursul anului, alternativa programării căsătoriilor la ghişeu.
Întrucât a fost primul an în care s-a lansat acest program, cetăţenii neîncrezători au asaltat, încă din prima zi lucrătoare, ghişeele stării civile, formând cozi permanente, vreme de 3 zile, epuizând majoritatea orelor bune pentru oficierea căsătoriilor (intervalul cuprins între ora 15:00 – 18:00).
La finalul anului 2010 s-a constatat faptul că din totalul de căsătorii programate, 22% s-au realizat on-line, direct de acasă, iar 78% au fost programate prin prezenţa celor interesaţi la ghişeu.
Succesul utilizării acestei aplicaţii, lipsa de incidente de securitate, uşurarea accesului cetăţenilor la informaţie, dar şi a muncii ofiţerilor de stare civilă au determinat şi alte Primării din ţară să implementeze aplicaţii asemănătoare (Cluj-Napoca este un exemplu).
Reprezentanţii municipalităţii susţin că s-au gândit la această variantă în urma analizării unor studii efectuate de Internet World Stats. Potrivit acestora în luna iunie 2010, în România – la o populaţie estimată de 21.959.278 locuitori, erau 7.786.700 utilizatori de internet, ceea ce reprezintă 35,5% din totalul populaţiei.
De altfel, dinamica utilizării internetului, în ţara noastră, în perioada 2000 – 2009, dovedeşte o creştere de 828,8%.