După lansarea din 31 ianuarie a proiectului strategic „Produceţi româneşte, vindem româneşte” la Timişoara, real,- Hypermarket continuă proiectul menit să întărească relaţiile dintre marii retaileri alimentari internaţionali şi producătorii autohtoni de produse alimentare la Oradea.
România este o ţară cu o veche tradiţie agricolă, deţinând capacitatea de a hrăni în jur de 100 de milioane de oameni. În prezent, nu există mecanisme pe deplin funcţionale în domeniul comerţului intern cu produse alimentare sau nealimentare; în acest context, producătorii locali, fermierii, asociaţiile familiale sau micile întreprinderi private sunt nevoiţi să îşi vândă producţia pe cont propriu. Iată de ce real,- Hypermarket România în parteneriat cu autoritatile locale, are în vedere dezvoltarea unui program de informare şi sprijinire a producătorilor locali prin care se urmăreşte facilitarea procesului de desfacere a produselor tradiţionale româneşti prin reţeaua de distribuţie real.
Principalele obiective ale noului proiect sunt rezumate de directorul general al real,- Hypermarket România, Michel Lamoot:
„Ne propunem să avem din ce în ce mai multe produse locale pe rafturi, nu doar alimente, ci şi bunuri nealimentare, pentru a putea pune umărul la dezvoltarea durabilă a economiei româneşti. Prin acest program, vom oferi furnizorilor locali posibilitatea de a-şi desface mărfurile într-una dintre cele mai extinse reţele comerciale prezente pe piaţă, în condiţiile puse la dispoziţie de facilităţile comerţului modern.
De asemenea, ne propunem aprofundarea legăturilor pe care le avem la nivel local cu micii producători, dar şi cu autorităţile locale, pentru a putea găsi noi şi noi oportunităţi de colaborare la nivel local şi regional.”
Preşedintele Consiliului Judeţean, Radu Ţîrle, consideră că proiectul prezintă avantaje multiple:
„Consiliul judeţean Bihor sprijină această iniţiativă. Cred că deschiderea şi orientarea spre producătorii locali sunt benefice pentru toată lumea. Această iniţiativă a real,- Hypermarket România poate constitui un stimulent pentru mediul economic bihorean.
În acelaşi timp, consumatorii bihoreni vor putea găsi produse mai proaspete, de provenienţă şi de calitate controlabile, şi, poate, chiar la un preţ mai bun.”
În vederea îndeplinirii obiectivelor programului „Produceţi româneşte, vindem româneşte”, real,- va derula mai multe acţiuni, fie în întreaga reţea de magazine, fie la nivel local sau regional, în funcţie de situaţie, pe parcursul întregului an dar şi al anilor următori:
– Organizarea unor târguri de achiziţii, primul târg de acest gen urmând a fi organizat în Oradea în luna martie-aprilie cu sprijinul Consiliului Judeţean Bihor;
– Organizarea de demonstraţii sau sesiuni de degustare în magazinele real,- , pentru a populariza produsele partenerilor, respectiv ale producătorilor locali printre clienţii real;
– Organizarea de întâlniri periodice de informare reciprocă, la care să participe reprezentanţi ai furnizorilor, ai potenţialilor colaboratori, membri ai conducerii real,- Hypermarket România şi autorităţi publice locale şi centrale, în vederea unei mai bune înţelegeri a mecanismelor pieţei de retail modern şi a problemelor de care se lovesc producătorii şi furnizorii;
– Consolidarea parteneriatelor existente şi demararea unor colaborări cu noi producători locali, pentru a putea oferi clienţilor cele mai bune preţuri pentru produsele de calitate pe care le aşteaptă;
– Încurajarea producătorilor locali de a-şi dezvolta afacerile, inclusiv prin emiterea unei scrisori de confirmare a relaţiilor de bună colaborare în scopul contractării unor credite bancare;
– Organizarea de programe de sprijin pentru micii producători locali, prin furnizarea de sesiuni de pregătire, know-how profesionist, asistenţă în implementarea standardelor şi a normelor specifice de securitate alimentară necesare pentru comercializarea produselor, asistenţă în activităţi conexe producţiei, în folosul creşterii calităţii şi cantităţii de produse pe care aceştia o pot pune la dispoziţia retailerului şi a clienţilor săi;
– Continuarea investiţiilor în domeniul logistic, în sensul îmbunătăţirii permanente a lanţurilor specifice de aprovizionare cu produse proaspete sau congelate;
– Campanii de încurajare a clienţilor hipermarketurilor real,- de a cumpăra produse tradiţionale româneşti, semnalate ca atare la raft, în pliantele şi cataloagele periodice ale real,-, precum şi pe website-ul companiei (www.real-hypermarket.ro);
– Construirea de parteneriate cu furnizorii regionali şi naţionali pentru furnizarea de produse sub mărcile proprii ale real,- (TiP, real,- QUALITY, real,- BIO, real,- SELECTION).
real,- Hypermarket România operează 25 de magazine pe piaţa locală în 18 oraşe din ţară (4 în Bucureşti, 3 în Timişoara, câte 2 în Oradea şi Constanţa şi câte unul în Arad, Baia Mare, Satu Mare, Cluj-Napoca, Deva, Sibiu, Târgu Mureş, Braşov, Suceava, Bacău, Galaţi, Ploieşti, Piteşti şi Craiova), ca urmare a unor investiţii de peste 550 de milioane de euro, care au creat mai mult de 7000 de locuri de muncă.
Reţeaua magazinelor real,- comercializează aproximativ 70.000 de produse alimentare şi nealimentare, provenind de la peste 1.700 de furnizori, dintre care 90% sunt din România, iar 500 sunt mici producători la nivel local sau regional.