În seara zilei de 27 martie 2011, începând cu ora 19:00, a avut loc în incinta Bisericii Romano-Catolice Sfântul Ladislau, un recital de pian susţinut de Thurzó Zoltán. Un concert aniversar dedicat compozitorului Franz Liszt care s-a bucurat de aprecierea celor prezenţi.
Cu ocazia aniversării a 200 de ani de la naşterea compozitorului şi pianistului Franz Liszt, biserica romano-catolică Sf. Ladislau (vizavi de Primăria Oradea) a fost gazda unui recital de pian la care au fost invitaţi toţi locuitorii oraşului, intrarea fiind liberă.
Pianistul orădean Thurzó Zoltán, unul dintre cei mai cunoscuţi şi apreciaţi interpreţi de pian din ţară şi nu numai, a avut onoarea a-l omagia pe Franz Liszt, interpretând în cadrul recitalului câteva din compoziţiile celebrului pianist şi compozitor maghiar, dar şi opere ale unor mari nume precum Chopin, Schumann, Kodály sau Vieira.
Evenimentul a fost unic din prisma locaţiei, biserica Sf. Ladislau fiind unica biserică din judeţul Bihor ce deţine un pian dedicat activităţilor culturale, dar şi din prisma programului, care s-a bucurat de totala atenţie a pianistului orădean, programul serii fiind conceput şi organizat de interpret.
Dintre piesele ce s-au bucurat de interpretarea lui Thurzó Zoltán putem aminti: Franz Liszt Consolation Nr.3, „Harmonies Poétiques et Rélegieuses”: Invocation, Miserere d’apres Palestrina, Andante lagrimoso, Funerailles; Franz Schubert – Franz Liszt: Standchen; Robert Schumann: Arabesque Op.18, Amaral Vieira: F.L.Bayreuth Op.163; Edward Grieg: Din “Piese Lirice”: Op.47, Nr.3, Op.54, Nr.4, Op.43, Nr.6; Kodály Zoltán: Din „Şapte piese pentru pian” Op.11, Nr. 2, 6, 7; Frédéric Chopin: Nocturne Op. 9, Nr.1, Op. 27, Nr.1, Op. 55, Nr.1, Berceuse Op. 57.
Franz Liszt a fost compozitor, pianist şi profesor de pian al secolului XIX, renumit pentru talentul său interpretativ. Ca şi compozitor el a fost unul dintre cei mai importanţi reprezentaţi ai Noii Şcoli Germane, lăsând în urma sa o valoroasă moştenire muzicală, ce i-a influenţat atât pe contemporanii cât şi pe urmaşii săi, anticipând idei şi direcţii muzicale ale secolului XX.