Oamenii de la Primăria Oradea care se ocupă de proiecte europene par a nu dormi niciodată. Ultima ispravă a acestora o reprezintă câştigarea unui proiect în valoare de 973.556,31 lei pentru promovarea turismului cultural din municipiu. Proiectul are o durată de 2 ani şi are ca obiectivul general promovarea potenţialului turistic românesc, iar în particular, a turismului din aria municipiului Oradea.
Proiectul a fost contractat de către Primăria Oradea în parteneriat (organism intermediar) cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului. Obiectivul general al acestui proiect este promovarea potenţialului turistic românesc prin îmbunătăţirea imaginii de ţară, cu scopul de a promova România în străinătate şi de a creşte atractivitatea sa pentru turism si afaceri, în general, iar în particular a turismului din aria Municipiului Oradea, Centrul istoric, arie de referinţă ca parte integrantă, specifică turismului românesc.
Valoarea totală a proiectului se ridică la 973.556,31 de lei, din care valoare nerambursabilă suportată din Fondul European de Dezvoltare Regională 631,642,85 lei, valoare nerambursabilă suportată din bugetul naţional 96.604,21 lei, valoarea cofinaţării Municipiului Oradea este de 14.862,18 lei, iar suma neeligibilă suportată de beneficiar, cu TVA-ul aferent, este de 52.100,84 lei.
Perioada de implementare a proiectului este de 2 ani, între martie 2011-martie 2013.
Acţiuni coroborate pentru promovare
.
Concret, prin intermediul acestui proiect, se va realiza o campanie susţinută a municipiului Oradea şi a principalelor sale obiective turistice. Printre acestea se numără:
– Conceperea, tipărirea şi distribuirea unei hărţi turistice tematice a obiectivelor din municipiul Oradea pentru o mai uşoară şi punctuală dezvoltare a traseelor turistice municipale (15.000 bucăţi);
– Creşterea vizibilităţii prin facilitarea unui acces neintermediat şi proxim la informaţiile despre obiectivele turistice ale zonei vizitate, prin instalarea de panouri informativ-publicitare (25 panouri informativ-publicitare);
– Dezvoltarea unui portal de turism pentru Centrul Istoric Oradea în minimum 4 limbi de circulaţie internaţională care să promoveze un mesaj clar si atractiv pentru turişti, să ofere întreg complexul de informaţii inerente unui turism civilizat şi responsabil;
– Organizarea a două evenimente cultural-turistice de anvergură regională şi naţională în cadrul cărora să fie promovate „rezervaţia de arhitectură” Centru Istoric Oradea şi Cetatea Oradea (2 ediţii ale Serbărilor Cetăţii Oradea);
– Editarea şi distribuirea a două spoturi video cu rol de promovare a turismului cultural şi de patrimoniu din municipiul Oradea şi aria limitrofă prin intermediul internetului, al mass-mediei video locale, al reţelelor de televiziune închise din cadrul staţiunilor limitrofe şi în cadrul târgurilor de turism;
– Crearea unui pachet turistic publicitar complex, reprezentativ pentru municipiul Oradea şi aria sa limitrofă, „Oradea – Oraşul Amintirilor Plăcute”, în format clasic (tipărit) şi în format multimedia (CD, DVD), care să promoveze unitar şi coerent valorile istorico-arhitecturale, culturale, spirituale, naturale şi de agrement din aria de interes (70.000 de bucăţi);
– Conceperea, editarea şi promovarea turistică a oraşului şi regiunii prin intermediul unei reviste semestriale de profil „Cetatea Oradea – Revistă de patrimoniu şi turism” (4 numere-4.000 de bucăţi).
„Pentru economia locală, a regiunii şi pentru cea naţională care sunt beneficiare indirecte ale acestui proiect, promovarea turistică a Centrului istoric al municipiului Oradea şi a ariei limitrofe va duce la o creştere semnificativă a numărului şi calităţii serviciilor turistice-culturale, la repoziţionarea pe piaţa turismului cultural a oraşului Oradea şi a regiunii de Nord Vest, şi nu in ultimul rând va duce la creşterea ponderii veniturilor din turism în cadrul structurii economice a regiunii şi României”
se precizează în comunicatul de presă remis de Primăria Oradea şi semnat de managerul proiectului Dumitru Sim.