Municipalitatea orădeană continuă procesul de eficientizare a serviciilor de relații cu publicul. Reprezentanții Primăriei spun că vor să reducă birocrația în instituție și că vor începe prin rezolvarea pe loc a unor solicitări care se făceau la biroului de urbanism și care durau de la 5 la 30 de zile.
Primarul Ilie Bolojan a prezentat luni, 16 ianuarie, în cadrul unei conferinţe de presă, proiectul de îmbunăţăţire a serviciilor publice oferite cetăţenilor de instituţia Primăriei Oradea.
„Printre principiile pe care le urmărim se numără centrarea reală pe problemele cetăţeanului, dar şi realizarea unui management instituţional bazat pe cifre şi fapte, singurul care poate reflecta problemele sau lipsurile unei instituţii.
Un alt principiu care va sta la baza acestui proiect este centrarea pe proces, care ne va arăta din câte operaţii e construită emiterea unui document, lucru extrem de important, deoarece într-o instituţie putem să creştem productivitatea doar dacă diminuăm timpii morţi”
a spus primarul Ilie Bolojan.
Una dintre măsurile de diminuare a timpilor morţi, prevăzute de proiectul de îmbunăţăţire a serviciilor publice oferite de Primăria Oradea este reducerea numărului de semnături necesare eliberării unui document. Dacă, până acum, se pierdeau între 3 şi 5 zile pentru semnarea diferitelor avize și autorizaţii de către mai mulţi funcţionari, acum numărul semnăturilor va fi redus la minim.
Municipalitatea are în vedere pentru punerea în practică a acestui proiect de îmbunăţăţire a serviciilor publice două abordări: una bazată pe inovaţie şi investiţii (deja pusă în practică prin crearea noului Centru pentru relaţii cu publicul, care adună toate serviciile primăriei la parter, cetăţeanul nemaifiind astfel purtat prin toată clădirea pentru rezolvarea diverselor probleme administrative) şi alta bazată pe reducerea birocraţiei în exces şi încurajarea iniţiativei angajaţilor.
Măsurile pentru debirocratizare vor continua
Avantajele realizării Centrului pentru relaţii cu publicul se reflectă şi în diminuarea reclamaţiilor, care veneau de la cetăţenii nemulţumiţi de serviciile oferite.
„La începutul lunii februarie, în noul Centru pentru relaţii cu publicul vor mai fi amenajate două ghişee, unde anumite solicitări ce ţin de Urbanism vor fi rezolvate pe loc. Dacă o regularizare se realiza în 7-14 zile, acum aceasta se face pe loc.
Certificatul de urbanism se emite în 5 zile, în loc de 14, iar autorizaţia de construcţie se eliberează în termen de 15 zile în loc de 30”
a precizat primarul Ilie Bolojan.
O altă măsură inovativă pusă în practică de municipalitate a fost mutarea înregistrării naşterilor de la primărie la maternitate. Oradea a devenit unul din puţinele oraşe din România care are acest sistem, de care au beneficiat până acum peste 4000 de părinţi, scutiţi în acest fel de un drum în plus până la primărie, necesar înregistrării naşterii copiilor.
„Va trebui să schimbăm cultura acestei organizaţii, de la o instituţie care încasează taxe, la o instituţie care furnizează servicii cetăţenilor.
Ne angajăm faţă de orădeni să le oferim cele mai bune servicii din România. În acest sens, vom fixa termene şi etape de lucru, pentru a atinge performanţa, vom analiza şi vom implementa cele mai bune practici”
a spus primarul Ilie Bolojan.
Printre obiectivele pe care municipalitatea le are în acest trimestru se numără şi realizarea accesului pietonal din curtea interioară la parter, pentru a încuraja astfel parcarea în curtea interioară.
Totodată, vor fi reabilitate toate spaţiile de la parterul instituţiei, pentru ca cetăţeanul să beneficieze de condiţii decente.
Comments 1