Instituţia Arhitectului Şef din cadrul Primăriei Oradea pregăteşte deschiderea a două ghişee, care vor oferi cetăţenilor servicii specializate în domeniul urbanismului şi care vor funcţiona, începând cu data de 1 februarie 2012, în Centrul pentru relaţii cu publicul.
Unul dintre ele va fi Ghişeul de finalizări construcţii, care va prelua cereri necesare regularizării taxei pentru autorizaţia de construcţie, cereri pentru eliberarea autorizaţiei de luare în folosinţă a construcţiei, cereri pentru emiterea adeverinţelor de notare/radiere a construcţiilor, dar şi cereri pentru nomenclatorul stradal.
Cel de-al doilea ghişeu, Ghişeul de autorizări construcţii va prelua cereri pentru emiterea sau prelungire certificatului de urbanism, pentru emiterea sau prelungirea autorizaţiei de construcţie, cereri pentru emiterea avizelor de către Comisia Municipală de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului (CMUAT), dar şi cereri de recepţie la terminarea lucrărilor.
„Avantajele înfiinţării acestor două ghişee se vor reflecta în creşterea calităţii serviciilor oferite cetăţeanului. Astfel, funcţionarul de la ghişeu va putea planifica pe loc recepţiile şi verificările în teren din partea reprezentantului municipalităţii, în funcţie de dorinţa beneficiarului.
De asemenea, având în vedere, că la ghişeu va lucra un specialist pe probleme de urbanism, acesta va putea realiza o verificare rapidă a documentaţiei, putând anunţa pe loc solicitantul, dacă există inadvertenţe sau dacă e nevoie de completări ale documentaţiei.
Astfel, va fi posibilă efectuarea calculului de regularizare direct din ghişeu, dacă documentaţia va fi completă, urmând ca actul care atestă efectuarea regularizării, să poată fi ridicat în maxim 24 de ore”
a spus directorul executiv adjunct al Instituţiei Arhitectului Şef, Adriana Lipoveanu.
Certificat de urbanism în doar cinci zile
Alte îmbunătăţiri ale serviciilor publice oferite de Instituţia Arhitectului Şef se reflectă deja în reducerea timpului necesar pentru eliberarea cerificatul de urbanism, dar şi a autorizaţiei de construcţie.
Certificatul de urbanism se emite acum în 5 zile lucrătoare, în loc de 14 zile, iar autorizaţia de construcţie se emite în 15 zile lucrătoare, în loc de 30 de zile, cât prevedea Legea nr. 50/1991.
„Acest lucru a fost posibil prin eliminarea verigilor birocratice şi prin diminuarea timpilor morţi.
Una dintre măsurile luate a fost şi stabilirea unui orar clar de lucru cu publicul, care se desfăşoară acum între orele 12:00 şi 15:30, creând astfel condiţii funcţionarului, ca în prima parte a zilei să se ocupe exclusiv de procesarea datelor primite, fapt care favorizează automat eliberarea într-un termen cât mai scurt a documentelor solicitate de cetăţean”
a completat Adriana Lipoveanu.