joi, 19 mai 2022
OradeaPress
No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
OradeaPress
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
No Result
View All Result
OradeaPress
No Result
View All Result
Home Editorial

Bătaia de joc pe roți poartă în România un singur nume: CFR!

Ichim VasilicăbyIchim Vasilică
19 august 2012
in Editorial

Din 1990 și până astăzi Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a trecut printr-o sumedenie de schimbări atât în ceea ce privește conducerea cât și logistica. După ce, în perioada 2000-2008, fostul director Mihai Necolaiciuc, a furat cât i-au putut duce brațele, iar pe la conducerea companiei s-au perindat tot felul de incompetenți puși de alți incompetenți cu carnet de membru de partid, CNCF „CFR” SA a ajuns în sfârșit la sapă de lemn. Deși hârburile pe roți se mai târăsc de la o gară la alta iar „nașii” mai taie bilete (acolo unde este cazul, desigur), condițiile de călătorie sunt îngrozitoare și îndepărtează orice om care ține la igienă, bun simț și bună creștere. Dar ca să nu credeți că bat câmpii, cel mai biune este să las faptele să vorbească.

Luna august a fost luna concediilor pentru foarte mulți dintre români. Fie că au mers la mare sau la munte au avut la dispoziție și alternativa deplasării cu trenurile puse la dispoziție de CNCF „CFR” SA.

Primele lucruri care se pot observa când intrii într-un vagon de tren este că butoanele de pe pereții compartimentelor sunt decorative. Astfel, lumina din compartiment nu poate fi stinsă iar aerul condiționat nu poate fi oprit. Merge o oră, și se oprește câteva minute, fie zi sau noapte, după un algoritm știut și înțeles doar de el și de cel care a conceput vagonul.

Dacă eși „norocos” și pe bilet ai nimerit un loc la geam îți îngheață cu repeziciune ambele picioare. Dacă nu poți să te muți pe alt loc (este puțin cam greu să o faci pentru că cei care îți vând bilete au un managemen atât de bun încât îmghesuiesc toți călătorii în câteva compartimente, celelalte circulând goale) îți amorțesc picioarele și începi să nu le mai simți.

Trenurile sunt populate cu cerșetori. Aceștia sunt mai biune organizați ca CFR-ul. Au stațiile lor în care se urcă, au trenurile lor pe care își fac „serviciul”. Știu când și unde se schimbă locomotivele, cât stau trenurile în gări și cine sunt „nașii”. O eficientizare perfectă a „meseriei”.

Îi ajută foarte mult și faptul că trenurile de astăzi sunt scurte. O locomotivă și două vagoane, în majoritatea cazurilor. Ca ridicolul să fie complet, te poți trezi că „cucoana” de la casa de bilete din gară îți dă loc în vagonul 3. Asta i s-a întâmplat unui călător care a fost însă lămurit de naș. „Vagonul al doilea este vagonul trei, iar primul este vagonul întâi”. Așa da!

Orarul după care circulă trenurile este unul pur orientativ. Mecanicii au întârzieri de zeci de minute sau chiar ore pe distanțe mici chiar dacă afară nu este nici caniculă, nici îngheț, nici inudații, pe principiul tipic românes „mai bine mai târziu decât niciodată”.

Dacă nu ați mai mers de mult cu trenul trebuie să știți că nu mai există „personal, accelerat, rapid”. Mizeriile de pe șine se numesc astăzi, regio și interregio, un fel de bătaie de joc la adresa unor noțiuni care în Europa înseamnă ceva și o „modernizare” în stil românesc, doar cu numele, a serviciilor.

Una dintre rutele pe care circulă mult lăudata săgeată este Târgu Mureș – Timișoara. Săgeata cu pricina arăta ca vagoanele acelea în care erau urcați evreii când erau transportați spre lagărele de concentrare. Jumătate din săgeată este mâzgâlită cu graffiti așa că prin geam te poți uita ca printre scândurile vagoanelor din trenurile amintite mai sus.

Ca asemănarea să fie și mai izbitoare, aici aerul condiționat lipsește cu desăvârșire iar cum trenul nu are niciu geam, călătorii se sufocă pur și simplu de la o stație la alta. Situația din acest tren este completată și de comportamentul „nașului”, un fel de băiat de cartier, tatuat și cu chipiu, care oferă răspunsuri desprinse din filmele cu proști.

Unei doamne care nu mai putea să respire și care a îndrăznit să-l întrebe de aerul condiționat i-a răspuns:

„Ce doamnă îl car eu în spinare. Vine el aerul condiționat până la Deva!”.

Problema era că trenul abia plecase din Târgul Mureș și urmau câteva ore în plin soare, până la Deva.

Pe o altă rută, Petroșani – Arad, trenul care venea de la Târgu Jiu și trebuia să ajungă la Arad, mergea doar până la Săvârșin. Ce carte de mersul trenurilor, internet, programare sau plan?! Trenurile la CFR merg cum vor ele.

Doamna care vindea bilete i-a liniștit însă pe călători spunându-le să coboare la Deva.

„Vorbiți cu conductorul că el va da prin stație și trenul inter-regio din Deva îl va aștepta pe ăsta și veți ajunge cu el la Arad”.

AHA! Bine și așa! Doar că în Aradul Nou trenul care vene de la Timișoara și mergea la Oradea a întârziat și el cam o oră. Nașul a explicat situația: „Nu a fost curent în gară”, și, pentru ca oamenii să nu se simtă nedreptățiți, a adăugat „Timp de o oră, niciun tren nu a putut pleca din gară de la Timișoara!”. Așa da!

Ca „încântătoarea” călătorie să aibă și un final fericit, la coborârea din vagon, lângă ușa de ieșire trona mare un afiș albastru, cu titlul „Trenul este pentru călătorii cu BILET”. Dintre toate cele scrise pe acel afiș, cel mai mare scria „RESPECTĂ-TE ȘI VEI FI APRECIAT!”.

Cred că în acest caz, a te respecta înseamnă a alege să călătorești cu orice alteva decât CFR. Este drept, „incompetenții” din această mare companie de stat își vor lua în continuare salarii din taxele și impozitele plătite de noi toți dar, măcar, nu vom mai fi și batjocoriți pe banii noștri.

Ichim Vasilică

Tags: aer condiționatcersetoriCompania Națională de Căi Ferate CFR SAîntârzierejegMihai Necolaiciucmizeriemodernizare în stil românescnașultrem mâzgâlit cu graffititrenuri cu doar două vagoane

Comments 4

  1. alex bucuresti says:
    10 ani ago

    Doamne fereste ce urat e desenu ala cu crom…ieeeeeeeeeex

    Răspunde
  2. seby95 says:
    10 ani ago

    din ce oras e? e ingrozitor:))) glumeam nu e asa ingrozitor dar e ket lol

    Răspunde
  3. alex bucuresti says:
    10 ani ago

    e urat desenu dar si situatia e grea

    Răspunde
  4. AMANDIC says:
    10 ani ago

    da e urat…

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts

„SSIMA Re:Imagine Healthcare”, una din cele mai importante conferințe medicale din Europa, se organizează în toamnă, la Oradea!
Actualitate

„SSIMA Re:Imagine Healthcare”, una din cele mai importante conferințe medicale din Europa, se organizează în toamnă, la Oradea!

18 mai 2022
Târgul de carte Gaudeamus, din nou la Oradea
Cultură

Târgul de carte Gaudeamus, din nou la Oradea

10 mai 2022
Intersecția dintre podul Sfântul Ladislau și strada Independenței a fost semaforizată (FOTO)!
Actualitate

Intersecția dintre podul Sfântul Ladislau și strada Independenței a fost semaforizată (FOTO)!

9 mai 2022
Se lucrează la Parcul Științific și Tehnologic din Oradea. Va fi gata în 12 luni!
Actualitate

Se lucrează la Parcul Științific și Tehnologic din Oradea. Va fi gata în 12 luni!

2 mai 2022
Se reabilitează drumul care trece pe lângă intrarea principală în Cetatea Oradea!
Actualitate

Se reabilitează drumul care trece pe lângă intrarea principală în Cetatea Oradea!

28 aprilie 2022
Cazuri șocante ale mamelor care au fugit din Ucraina. Au născut în subsolurile maternităților, sub bombardamente și au mers zeci de km cu micuții în brațe!
Actualitate

Cazuri șocante ale mamelor care au fugit din Ucraina. Au născut în subsolurile maternităților, sub bombardamente și au mers zeci de km cu micuții în brațe!

26 aprilie 2022

POPULAR NEWS

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

30 ianuarie 2015
Ocoliți șerpii. Dacă îi ucideți, puteți fi amendați cu 60 de mii de lei sau chiar ajunge la închisoare!

Ocoliți șerpii. Dacă îi ucideți, puteți fi amendați cu 60 de mii de lei sau chiar ajunge la închisoare!

20 august 2021
Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

4 noiembrie 2020
Nu vă lăsați înșelați! „Geniul” din Șimleu care dormea cu scorpioni și tarantule în casă, pus pe țepuit și la Oradea!

Nu vă lăsați înșelați! „Geniul” din Șimleu care dormea cu scorpioni și tarantule în casă, pus pe țepuit și la Oradea!

9 februarie 2015
Merită să ştiţi. Ce este biotehnologia şi de ce nu tot ce este modificat genetic e rău!

Merită să ştiţi. Ce este biotehnologia şi de ce nu tot ce este modificat genetic e rău!

29 iunie 2016

EDITOR'S PICK

Octombrie, o lună agitată pentru Ioan Mang în Senatul României

2 noiembrie 2010

În prag de sărbători, poliţiştii comunitari i-au „cadorisit” pe şoferii neglijenţi

29 decembrie 2010

Şi Mihai Bar a fost trădat de colegi

28 iunie 2010

Dacă faceți fotografii de valoare, puteți câștiga bani

14 iunie 2012
Next Post

FC Bihor a câștigat amicalul de la Baia Mare cu 2-1

OradeaPress

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.

  • Despre / Contact
  • Știri din Oradea

No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.