De săptămâna viitoare, orădenii care au probleme de rezolvat la Primărie, îşi vor putea parca autoturismele în parcarea instituţiei, una modernă, similară cu cea de la Hotelul Hilton sau Complexul Oradea Plaza. Primăria Oradea a finalizat lucrările la noul sistem de parcare, acesta urmând a fi pus în funcțiune în cursul săptămânii viitoare.
După deschiderea parcării, intrarea în curtea interioară a Primăriei se va face prin vechiul acces (intrarea la fosta cantină), iar ieșirea prin poarta alăturată, recent deschisă.
Scopul acestei parcări este acela de a facilita accesul cetățenilor direct în instituție, din parcarea interioară prin intrarea recent amenajată pe lângă Compartimentul de Stare Civilă.
Fără să mai coboare din mașină și fără a trebui să plătească, cetățeanul va primi automat un tichet prin simpla apăsare a butonului alb al emițătorului de tichete.
Acest tichet permite parcarea gratuită pe oricare din cele 20 de locuri galbene din stânga curții interioare, pentru un interval de 30 de minute, atât cât s-a considerat a fi necesar pentru rezolvarea unei probleme în primărie.
Dacă la ieșirea din instituție, cetățeanul constată, uitându-se pe tichet, că a depășit cele 30 de minute, atunci el va trebui, înainte de a urca în mașină, să plătească diferența la angajatul din cabina albă, amplasată în curte. Un tichet pentru o oră costă 2 lei.
Ieșirea din curtea interioară a primăriei nu se va mai face ca până acum pe aceeași poartă pe care s-a intrat, ci pe poarta alăturată amenajată recent de Primăria Oradea, tocmai ca să permită cetățeanului o ieșirea ușoară cu autoturismul din curte.
Parcarea va fi deschisă în intervalul în care funcționează și instituția Primăriei Oradea: luni, marți, miercuri, vineri de la 7:30 – 15:30, iar joi de la 7:30 – 18:30.
Tichetele de parcare cumpărate din oraș, de la alte taxatoare, nu sunt valabile pentru accesul în parcare.